Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-07@03:38:56 GMT

هند سوخت را با نفت ونزوئلا معاوضه می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۶۶۷۵

هند سوخت را با نفت ونزوئلا معاوضه می‌کند

برخی منابع اعلام کردند شرکت ریلاینس اینداستریز هند محموله‌های نفت ونزوئلا را در راستای توافق سواپ سوخت بارگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، واشینگتن و مکزیکو سیتی، گفته‌های یک منبع ریلاینس و یک سند حمل و نقل از شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) نشان داد که شرکت ریلاینس اینداستریز (بزرگترین شرکت خصوصی نفت هند) همسو با توافق سواپ گازوئیل با ونزوئلا که با تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین منافاتی ندارد، نخستین محموله نفت خام ونزوئلا  طی سه ماه گذشته را بارگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن بخشی از تجارت نفت ونزوئلا از جمله معاملات نفت در ازای سوخت و غذا یا بازپرداخت بدهی‌ها با نفت به جای پول نقد را از تحریم معاف کرده است، اما با افزایش تحریم‌ها معاملات ونزوئلا کمتر شده است و پالایشگران، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه سعی می‌کنند از ونزوئلا دوری کنند تا از خطرهای احتمالی تحریم شدن جلوگیری کنند.

یک منبع ریلاینس در این باره گفت: این شرکت انجام این معامله را به وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) اعلام کرده است و در پاسخ به این شرکت اعلام شده است امکان این معامله بر اساس سیاست‌های کنونی آمریکا هنوز وجود دارد.

ریلاینس پیش از این گفته بود که بر اساس تحریم‌ها تأمین سوخت پدوسا در ازای دریافت نفت خام مجاز است.

مدیر ان‌جی‌ام انرژی (NGM Energy) که مسئول نفتنکش کومودور است و این محموله نفت خام ونزوئلا را به مقصد هند بارگیری می‌کند گفت: همه جزئیات معامله و حمل و نقل با مقام‌های آمریکا به اشتراک گذاشته شده است و آنها این معامله را مجاز دانسته‌اند.

وی افزود: این محموله همسو با مبادله بشردوستانه نفت در برابر گازوئیل است.

بر اساس برنامه محموله پدوسا، کومودور در حال بارگیری یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت خام برای شرکت پالایشگر هندی ریلاینس در بندر خوزه (بندر اصلی نفت ونزوئلا) است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده، اوفک و پدوسا از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.
 

منبع: شانا

کلیدواژه: ونزوئلا هند سوآپ تحریم ونزوئلا نفت ونزوئلا نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد

جنگ علیه غزه خسارات زیادی به استارباکس وارد کرده و از زمان تشدید تحریم، سهام آن بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش عربی پست، پس از تشدید تحریم جهانی این برند که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی رخ داد، سهام استارباکس که در بورس نیویورک فهرست شده، بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری آناتولی، بر اساس داده‌های شرکت استارباکس در وال استریت، نشان می‌دهد که از زمان گسترش تحریم‌های مردمی در اواسط نوامبر ۲۰۲۳، سهام ۳۱ درصد کاهش یافته است.

در همین راستا در پایان جلسه روز جمعه، قیمت سهام این شرکت به ۷۳.۱۱ دلار رسید نوامبر گذشته قیمت سهام استارباکس ۱۰۷.۱ دلار بود.

در پایان جلسه جمعه، نسبت به پایان جلسه پنج‌شنبه، سهام این شرکت با ۲.۴۳ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ رسید.

در بیانیه‌ای در آن زمان،  لاکسمن نراسیمهان، مدیر عامل شرکت استارباکس در بیانیه‌ای گفت: شرکت امروز در محیطی پر از چالش فعالیت می‌کند. اما نتایج این سه ماهه نشان دهنده قدرت برند، توانایی‌های ما یا فرصت‌های پیش رو نیست. 

به گزارش مجله آمریکایی «نیوزویک»، شایان ذکر است که استارباکس تنها شرکت معروفی نیست که در بحبوحه تحریم‌های مردمی ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سود ناامیدکننده‌ای را اعلام کرده است.

مک دونالد اخیراً کاهش ۰.۲ درصدی سود را اعلام کرده است که بخشی از آن به دلیل کاهش فروش در خارج از آمریکا است، زیرا این شرکت در برخی بازار‌ها نیز با تحریم مواجه است.

 مک دونالد همچنین به دلیل ارائه غذای رایگان به ارتش اشغالگر اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت. این شرکت به دلیل خالی ماندن شعبه‌های خود در مالزی، مجبور به تعطیلی آن‌ها گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه