Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@07:37:57 GMT

ظریف شایعه فروش جزیره کیش به چین را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۷۰۱۴

ظریف شایعه فروش جزیره کیش به چین را تکذیب کرد

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع توافق همکاری ۲۵ ساله ایران با چین با حضور وزیر خارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که در این جلسه وزیر خارجه شایعاتی همچون فروش جزیره کیش و نفت ارزان قیمت در سند همکاری ۲۵ ساله را رد کرد و آن را ناشی از غرض‌ورزی دشمنان توسعه روابط بین دو کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر خارجه و معاونانش برای ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تشکیل شد.

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه ضمن اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین بیان داشت که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین روابطی راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

عمویی ادامه داد: طبق توضیحات آقای ظریف روند تدوین این سند با سفر آقای شی جین پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در این سفر تصمیم گرفتند که نقشه راه بلندمدت را طراحی کنند. این سند پس از تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین توضیح داد: طبق توضیحات وزیر خارجه در تشریح ابعاد این سند بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین آن تاکید شده، آقای ظریف شایعاتی همچون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

به گفته عمویی در این نشست اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی بیان کردند. رئیس کمیسیون هم در جمع بندی ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی بر آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزئیات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

اخبار مرتبط ماجرای قرارداد 25 ساله ‌ایران و چین چیست؟ واکنش قهرمانپور به منتقدان قرارداد همکاری 25 ساله ایران و چین مهمترین بخش های برنامه 25 ساله همکاری‌های جامع ایران و چین توافق 25 ساله ایران و چین از نگاه سفیر اسبق ایران در پکن چرا مردم از جزییات برنامه 25 ساله همکاری‌های جامع ایران و چین بی‌اطلاعند؟/ چین و روسیه قابل اعتماد نیستند تکذیب برخی گمانه زنی‌ها در مورد سند همکاری ایران و چین از سوی سخنگوی وزارت خارجه توضیحات سفیر ایران در مورد برنامه 25 ساله همکاری های ایران و چین قرارداد 25‌ساله ایران و چین؛ ایران‌ستیزی پشت سپر چین‌هراسی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توافق 25 ساله ایران و چین سند همکاری 25 ساله ایران و چین فروش جزیره کیش سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ایران و چین ساله ایران وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین نیوز، روابط عمومی راه آهن اعلام کرد نقل قول ذکر شده از مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پیامک ارسالی به همکاران خدماتی این شرکت، کذب بوده و بصورت خودسرانه ارسال شده است.

بنا به اعلام روابط عمومی راه آهن در روز برگزاری جلسه، تذکرات لازم به افراد خاطی هم بصورت شفاهی و هم مکتوب داده شده است.

شایان ذکر است پیش از این پیامک دعوت به جلسه با مدیرعامل شرکت راه آهن خطاب به کارکنان خدماتی این شرکت منتشر شده بود که محتوای آن، تهدید به برخورد جدی با افرادی بود که ممکن است در این جلسه حاضر نشوند.

 

  آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد+ جزییات
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تکذیب یک شایعه تبلیغاتی؛ باشگاه هوادار به فروش نرفته است
  • خرید باشگاه هوادار یک شایعه تبلیغاتی بود!