Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@12:35:28 GMT

گسترش اسلام در فضای بین المللی از مبانی اصلی دین است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۷۳۰۹

گسترش اسلام در فضای بین المللی از مبانی اصلی دین است

یحیی جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی، ذات اسلام توسعه‌گرا و بسط پذیر است اما پس از رحلت پیامبر (ص) یک خوانش مطرح شد که گسترش اسلام یعنی گسترش خاک بنابراین آنها سرزمین‌های پیرامون جهان اسلام را فتح کردند و تصور کردند که این به معنی گسترش اسلام است.

وی با بیان اینکه هدف ما شناساندن حقیقت اسلام است، افزود: این نگاه اهل بیت (ع) که موظفیم اسلام را بسط دهیم، همانا یکی از مؤلفه‌ها و مبانی اصلی ما در فضای بین‌الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه ایدئولوژی و استراتژی سبب شدند ما در فضای بین‌الملل حضور داشته باشیم، تصریح کرد: مؤلفه ایدئولوژیک، بسط آموزه‌های اسلامی است و نگاه راهبردی هم بحث صدور انقلاب است که گاهی عرب‌ها از آن با عنوان تصدیر الثوره یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر در مقیاس بین‌المللی نیازهای روز جهان را بشناسیم بر اساس آن فعالیت خواهیم کرد، افزود: مساله مهم دیگر دیدزیست بوم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جهانگیری با بیان اینکه حضور دین و معارف اهل بیت (ع) در فضای بین‌الملل متأسفانه یک «نگاه دینی – تبلیغی» است، اظهار داشت: حضور ما در خارج کشور بیشتر با «رویکرد فرهنگی _ تبلیغی» بوده یعنی در بهترین وضعیت در مراکز اسلامی و مراکز دینی حاضر شدیم اما در مراکز آکادمیک حضور نیافتیم.

وی بیان کرد: در عرصه برون‌مرزی به جای آنکه رویکرد ما دانشگاهی و علمی باشد باید رویکرد فرهنگی _ تبلیغی را انتخاب کرده و این رویکرد سبب شده تا نگاه بیرونی‌ها هم به ما بر همین اساس باشد.

مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم گفت: کرسی‌های مطالعات اصول فقه، کرسی‌های شیعه شناسی و کرسی‌های مطالعات قرآن در دنیا باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4972387

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوزه علمیه ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام شهرکرد بیرجند حجاب و عفاف استانداری سمنان سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه فضای بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب

علیرضا رئیس دانا مدیر انتشارات نگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: انتشارات نگاه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ۲ هزار عنوان کتاب حضور پیدا می‌کند.

این‌مدیر نشر گفت: از میان دو هزار عنوان چاپ‌شده توسط نگاه، ۱۵۰ عنوان چاپ اولی هستند و باقی عناوین تجدیدچاپ کتاب‌های قدیمی و چاپ‌شده‌اند.

کد خبر 6096317 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • امام صادق (ع) مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است