Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@23:03:37 GMT

طرز تهیه ساده سوپ فرانسوی خامه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۸۵۳۸

طرز تهیه ساده سوپ فرانسوی خامه‌ای

سوپ فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی یکی از محبوب‌ترین سوپ‌ها در فرانسه و سرتاسر اروپاست که به خصوص در روزهای سرد سال هواخواهان زیادی دارد. دانستن دستور پخت این سوپ ساده و لذیذ و مفید خالی از لطف نیست.

مواد لازم

کره: یک قاشق غذاخوری

تره‌ فرنگی: ۳ عدد حلقه‌ای خرد شده

پیاز: یک عدد ریز خرد شده

سیب‌زمینی: ۵ عدد پوست گرفته و نازک خرد شده

نمک و فلفل قرمز و سیاه: به مقدار دلخواه

پودر آویشن: ¼ قاشق مرباخوری

مرزنگوش خشک شده: ½ قاشق چایخوری

برگ بو: ۱ عدد

آب مرغ: ۵ فنجان

خامه سنگین زده شده: ¼ فنجان

طرز تهیه

برای تهیه سوپ ساده فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی، ابتدا در یک قابلمه بزرگ کره را روی حرارت ملایم گاز آب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تره فرنگی و پیازهای خرد شده را به کره اضافه کنید و تفت دهید. درب قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا پیاز و تره فرنگی روی شعله ملایم گاز نرم و سبک شوند.

بعد از ده دقیقه سیب زمینی‌های ریز و نازک خرده شده را اضافه کنید و با نمک و فلفل سیاه و قرمز به اندازه دلخواه مزه‌دار کنید.

حالا آویشن، مرزنگوش و برگ بو را اضافه کنید و خوب هم بزنید. به مدت ۱۲ دقیقه دیگر درب قابلمه را بگذارید تا تمام مواد روی حرارت ملایم بپزند. در مرحله بعد آب مرغ را اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا محتویات قابلمه به جوش بیاید.

بعد از جوش آمدن حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. ۳۰ دقیقه زمان برای پخت کامل سوپ در این مرحله کافی است. بعد از ۳۰ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و سوپ را در غذاساز یا میکسر بریزید و میکس کنید.

اجازه دهید سوپ سرد شود و سپس قنادی سنگین و زده شده را به سوپ اضافه کنید. اگر دوست دارید سوپ را داغ میل کنید بعد از اضافه کردن خامه و هم زدن آن دوباره سوپ را روی شعله ملایم گاز گرم کنید.

شعله گاز باید آن‌قدر ملایم باشد که خامه داخل سوپ تغییر شکل ندهد و به اصطلاح بریده نشود. ممکن است دستورهای دیگری هم برای پخت سوپ فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی وجود داشته باشد،

اما این دستور طرز تهیه کلاسیک سوپ فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی است، . این سوپ ساده فرانسوی خامه‌ای خوشمزه را می‌توانید با نان میل کنید.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوپ فرانسوی پیش غذا سبک زندگی پارسی خبر اضافه کنید خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم) طرز تهیه سوپ گوشت و هویج؛ یک سوپ متفاوت و مقوی (فیلم) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)

دیگر خبرها

  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان