Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با مجله "کریتر" اعلام کرد،‌ دلیل پشت پرده تبلیغات سیاه برخی کشورها در راس آنها فرانسه و دولت ابوظبی علیه کشورش عدم پذیرش مبارزه ترکیه است که مبتنی بر قانون، دموکراسی و عدالت است.

اردوغان همچنین برخی کشورهای هم‌جوار را مسؤول تلاش در جهت تضعیف نقش کشورش در منطقه شرق مدیترانه دانست و گفت، این کشورها به رغم هشدارهای مکرر آنکارا تلاش‌هایشان را کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اقدام به نقض حقوق ترکیه و جمهوری قبرس شمالی کردند.

وی ادامه داد: ما به آنها تصمیم ترکیه در زمینه حفظ حقوقش در منطقه را تاکید کردیم.

اردوغان تصریح کرد: آنکارا تمایلی به وقوع هیچ تنشی در شرق مدیترانه ندارد بلکه خواهان تقسیم عادلانه ثروت‌های این منطقه به نحوی است که همه از آن استفاده کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، کشورش با مسائل منطقه براساس فرصت طلبی و منزوی کردن دیگران تعامل نمی‌کند و آنکارا تمایلی ندارد مردم به دلیل درگیری خانه و دیارشان و مناطق‌شان را ترک کنند.

اردوغان اظهار کرد، تصمیم تبدیل موزه ایا صوفیه به مسجد و گشودن آن به روی عبادت‌کنندگان مساله‌ای داخلی است و بقیه کشورهای باید به آن احترام بگذارند.

اردوغان اشاره کرد، ایا صوفیه مکانی است که محمد فاتح نخستین سلطان عثمانی در آنجا اولین نماز جمعه را بعد از فتح استانبول اقامه کرد. تبدیل ایا صوفیه به موزه در سال ۱۹۳۴ تصمیمی بود که برای ملت ترکیه دردناک بود و باید به هویت اصلی‌اش بازمی‌گشت. 

از نظر او حکم دادگاه عالی اداری در این باره درست بوده و هرگز به صداهای مخالف داخلی و خارجی در این زمینه اهمیتی نمی‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه به سبک ترکیه‌ای (فیلم)
  • (ویدئو) جنجال تبدیل کلیسای تاریخی به مسجد به دستور اردوغان
  • افزایش بی‌اعتمادی مردم ترکیه به حزب حاکم
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • اقدام ترکیه در تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی بر دیگر کشورهای اسلامی تاثیرگذار است؟
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟