Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص طرح جدید مالیات بر خانه‌های خالی تصریح کرد: در سال ۷۵ حدود ۶۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور بود که این رقم در سرشماری سال ۹۵ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید.

او افزود: این مسکن‌های ساخته شده باید عرضه شود تا تعادل قیمتی در بازار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده مجلس بیان کرد: تاکنون نرخ مالیات بر خانه خالی بازدارنده نبوده به طوری که از یک خانه یک میلیارد تومانی درطول یک سال تنها حدود ۲ میلیون تومان مالیات اخذ می‌شد.

خاندوزی گفت: در روش جدید از خوداظهاری افراد در سامانه وزارت راه و شهرسازی استفاده می‌شود. امیدوارم این طرح در همین هفته در صحن علنی با اصلاحاتی به تصویب برسد.

او افزود: در این طرح پیوند بین کد ملی و کد پستی افراد ایجاد می‌شود که هر دو کد یگانه و یکتا هستند. در فاصله دو ماه همه مردم مکلف می‌شوند کد پستی خانه‌های خود را در سامانه ثبت کنند و اگر این کار نشود آن خانه از منظر حاکمیا واحد خالی محسوب شده و مالیات از آن اخذ خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: میزان مالیات بر خانه‌های خالی چند برابر قبل شده و دو برابر میزان اجاره بهای ماهانه خواهد بود.

او تاکید کرد: اگر ۴۹۰ هزار واحد خالی در شهر تهران به بازار عرضه شود به اندازه کل برنامه یک سال وزارت راه و شهرسازی مسکن به بازار می‌آید و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خانه خالی مالیات پارسی خبر اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد