Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از کاهش ۱۱ درصدی طلاق در این استان خبر داد و گفت: خدمات سامانه‌های بیمه سلامت، تأمین‌ اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی به سمت الکترونیکی شدن سوق پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان ضمن تبریک روز عفاف و حجاب اظهار کرد: عفت و پاکدامنی لازمه یک جامعه سالم و ایمانی است و با توجه به اینکه سمنان از دیرباز استانی مذهبی و ولایتمدار بوده است، می‌طلبد همه دستگاه‌ها متناسب با مقوله حجاب و عفاف توجه ویژه به دغدغه‌های جامعه ایمانی مردم استان داشته باشند و متناسب با قوانین و عرف جامعه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آمار وقایع حیاتی سال ۹۸ و مقایسه آن با سال ۹۷ به نسبت آمار کشوری، کاهش ۱۱ درصدی طلاق در استان سمنان جای امیدواری بسیار دارد و در همین راستا سایر وقایع نیز باید موردبررسی بیشتر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: کاهش ۱۴ درصدی ازدواج در این استان نیازمند توجه و تحلیل است و با وجود تأثیر وضع اقتصاد بر میزان فرزندآوری، فرهنگ‌سازی این امر در اولویت قرار دارد و باید همه کسانی که در این حوزه تأثیرگذار هستند، نسبت به ترویج فرهنگ فرزندآوری نیز اهتمام ورزند.

خجسته‌پور ادامه داد: تلاش در راستای کاهش آمار طلاق به‌خصوص در سنین بالای ۶۵ سال و آسیب‌های ناشی از آن، در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حوزه ثبت احوال به دنبال تبیین و تحلیل دیتاهای آماری نیست و صرفا به دنبال ارائه آمار است، پس باید در راستای تحلیل داده‌های مربوط به وقایع چهارگانه و ارائه راه‌کارهای عملیاتی در موضوعاتی همچون کاهش ازدواج که منجر به کاهش ولادت و موالید نیز می‌شود، از دانشگاه‌ها کمک گرفته شود و در پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: ارائه نسخه‌های آنلاین در شبکه بهداشت سلامت از اقدامات ارزشمندی است که بیمه سلامت انجام داده و باید نقاط ضعف و قوت این طرح جهت تسریع در بهبود عملکرد مطلوب‌تر مورد ارزیابی قرار گیرد.

خجسته‌پور عنوان کرد: انتظار می‌رود خدمات سامانه‌های بیمه سلامت، بیمه تأمین‌ اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی که خدمتی بسیار ضروری و ارزشمند محسوب می‌شوند، نیز به سمت الکترونیکی شدن سوق پیدا کنند.

وی افزود: انتقال زندان سمنان اتفاق مبارکی بود که می‌طلبد در راستای تکمیل این پروژه تلاش جدی‌تری صورت گیرد که امید است با نگاه ویژه استاندار سمنان، کار پروژه انتقال زندان سمنان هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: خانواده زندانیان باید موردتوجه قرار گیرند، چراکه اگر از آنها حمایت نشود، در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار خواهند گرفت و دستگاه‌های اجرایی متناسب با تکلیفی که برعهده دارند، نسبت به خانواده‌هایی که ناخواسته در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بیمه سمنان دانشگاه علوم پزشکی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان انتقال زندان الکترونیکی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان طلاق امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان معاون سیاسی قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سامانه یکتا سامانه جدیدی است که رسالت آن ساماندهی اصناف و مکاسب است، تاکید کرد: همه مکاسب و اصناف باید در سامانه یکتا ثبت نام و کد مرتبط با آن صنف و فعالیت اقتصادی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر سامانه یکتا همان جواز کسب اما به صورت الکترونیکی است، افزود: کسانی که جواز کسب کاغذی دارند با مراجعه به این سامانه می‌بایست جواز الکترونیکی کار خود را نیز دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت استفاده از از درگاه ملی مجوزها موسوم به یکتا است و از اصناف می‌خواهیم که در این راستا اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دریافت مجوزهای الکترونیکی کسب و کار چندان دشوار نیست، گفت: اطلاعات هویتی و برخی مجوزها در این سامانه قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند جواز الکترونیکی دریافت نمایند.

وی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ تمام مجوزهای کسب و کارها باید الکترونیکی شود و لذا همه اصناف باید به سایت «مجوز» مراجعه و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و این کار حتی با تلفن همراه و در دست داشتن کارت ملی و سریال کارت ملی، امکان پذیر است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بیان کرد: تقویت هوشمندسازی خدمات دولت به اصناف یکی از مزیت‌ها و البته هدف گذاری‌های سامانه یکتا سامانه هوشمند سازی مجوزهای کسب و کار است.

کد خبر 6095457

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت