Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:09:02 GMT

بزرگترین رزمایش دریایی روسیه با حضور بیش از ۳۰ ناو

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۹۱۵۶

بزرگترین رزمایش دریایی روسیه با حضور بیش از ۳۰ ناو

نیروی دریایی روسیه از برگزاری یک رزمایش بزرگ در «دریای بارنتس« با حضور بیش از ۳۰ فروند ناو، انواع هواپیما، زیردریایی و یگان‌های توپخانه و موشکی خبر داد.

به گزارش مشرق، ناوگان شمالی روسیه از انجام یک رزمایش بزرگ دریایی  با حضور بیش از ۳۰ فروند ناو، انوع زیر دریایی  و کشتی های دیگر در دریای «بارنتس» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «بارنت اّبزرور» در این رزمایش بسیار بزرگ علاوه بر ناوها و زیر دریایی‌ها، بیش از ۲۰ هواپیما و سامانه‌های مختلف پدافندی و یگان‌های توپخانه حضور داشتند. در این رزمایش حملات یگان‌های توپخانه، موشکی، اژدر  و دیگر جنگ افزارها به اهداف فرضی برگزار شد.

در این رزمایش  دو کشتی رزمی روسیه نبرد شبیه سازی شده تصرف مواضع دشمن فرضی در ساحل را با موفقیت اجرا کردند.این تمرین با حمایت و پشتیبانی بمب افکن‌های فرا صوت روسیه و شلیک موشک‌های هوا به سطح  از فاصله ۴۰۰ کیلومتری انجام شد.

دریا سالار «آلکساندر مویسف» از مقامات ارشد نیروی دریایی روسیه این رزمایش را بزرگترین تمرین نظامی سال کشورش عنوان کرد.  دریا سالار مویسف در این زمینه گفت که ناوگان شمالی روسیه قصد دارد با افزایش دامنه فعالیت در «دریای نروژ» نیز رزمایشی  برگزار کند.

این در حالی است که یکی از مقامات نروژی گفته که هنوز از مجاری رسمی خبری در این زمینه دریافت نکرده است. نروژ بر این باور است که اهداف روسیه از برگزاری چنین رزمایش‌هایی متوقف کردن دسترسی ناتو به دریای بالتیک، دریایی شمال و دریای نروژ است.

این رزمایش در حالی برگزار شد که تحرکات نظامی ناتو اطراف مرزهای روسیه افزایش یافته بطوری‌که «سرگئی رادسکوی» از فرماندهان  ارتش روسیه گفت که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، رزمایش‌های کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که بیشتر ماهیت ضد روسی دارند، افزایش داشته است. ناتو به‌منظور جاسوسی از روسیه ایستگاه راداری «گلوبوس ۳» را در نروژ تقویت کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم رزمایش دریایی ارتش روسیه ناتو نیروی دریایی روسیه دریای بالتیک نروژ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است

یک رسانه معتبر آلمانی روز یکشنبه گزارش کرد که ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ بریا مقابله با نیرو‌های مسلح یمن با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت، ۳ ماه پس از آغاز عملیات اروپا در دریای سرخ اینک این ائتلاف با کمبود کشتی‌های جنگی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مواجه شده است.

«واسیلیوس گریپاریس» فرمانده اروپایی گفت: «پس از خروج ناو آلمانی "هسن"، تنها ۳ کشتی جنگی باقی مانده است که ادامه مأموریت را غیرممکن می‌کند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود که هسن با ناوچه «هامبورگ» جایگزین شود، اما این کشتی جنگی تا ماه اوت به دریای سرخ نمی‌رسد.»

نوامبر گذشته، نیرو‌های یمنی متعهد شدند به هر کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل تا توقف عملیات نظامی در نوار غزه حمله کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته ضمن اعلام آغاز چهارمین مرحله عملیات‌های این کشور برای حمایت از مردم فلسطین، تأکید کرد که دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی برسد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که این ماموریت علیه یمنی‌ها نیست کرد، بلکه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه است.

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود