Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان به شکلی گسترده ادامه دارد و در برخی ایالت‌ها همچون تگزاس، ویروس کرونا هر روز رکورد جدیدی بر جای می‌نهد.

 

دونالد ترامپ، روز شنبه ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیر) در جریان بازدید از یک بیمارستان نظامی، برای نخستین بار از ماسک استفاده کرده است. موضوعی که توجه خبرنگاران را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترامپ در بازدید از بیمارستان نظامی والتر رید، واقع در نزدیکی واشنگتن، با ماسک سیاهی که آرم ریاست جمهوری را بر خود داشت، در برابر دوربین خبرنگاران ظاهر شده است.

 

او در زمانی تن به استفاده از ماسک در مجامع عمومی داده که شمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.

 

ترامپ در برابر نگاه کنجکاو و پرسش خبرنگارانی که در راهروی بیمارستان در انتظار او ایستاده بودند، تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «من هیچ‌گاه مخالف استفاده از ماسک نبودم، اما به باور من، استفاده از ماسک زمان و مکان خاص خود را می‌طلبد.»

 

ترامپ مدعی شده که امر بازدید از بیماران در یک بیمارستان، همان زمان و مکان مناسبی برای استفاده از ماسک است. به‌ویژه بیمارانی که به‌تازگی یک عمل جراحی را پشت سر گذاشته‌اند.

 

استفاده از ماسک توسط دونالد ترامپ، حکایت از چرخشی در رویکرد او نسبت به بیماری کووید-۱۹ دارد. او تاکنون هیچ‌گاه تن به زدن ماسک در انظار عمومی نداده بود. حتی در کارزارهای انتخاباتی خود یا به هنگام بازدید از کارخانه تولید ماسک در آریزونا هم از زدن ماسک خودداری ورزیده بود.

 

گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکا حکایت از آن دارند که ترامپ زیر فشار مشاوران خود ناگزیر به عقب‌نشینی در این رابطه شده است.

 

لازم به یادآوری است که او یک بار چهره جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود که ماسک بر چهره زده بود، را به سخره گرفته بود.

 

ترامپ در برابر انتقادها درباره خودداری او از زدن ماسک، گفته بود که زدن ماسک زیبنده رئیس جمهور یک قدرت جهانی نیست. مشاوران او در همان ایام به خبرنگاران گفته بودند که رئیس جمهوری آمریکا خوش ندارد با ماسک در برابر دوربین ظاهر شود.

 

شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش شدید موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اکنون همه چیز را تغییر داده و رئیس جمهوری یک قدرت جهانی تن به زدن ماسک داده است!

 

به گزارش دویچه وله، تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ب اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا افزوده شده است. به این ترتیب، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به سه میلیون و ۲۴۰ هزار نفر رسیده است. تاکنون حدود ۱۳۵ هزار نفر نیز در آمریکا در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 

گزارش رسانه‌های آمریکا حکایت از کاهش محبوبیت ترامپ در ارتباط با مدیریت بحران کرونا دارد. براساس نظرسنجی فرستنده خبری "ای‌بی‌سی" آمریکا، دو سوم کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌ بودند، از مدیریت بحران کرونا توسط دولت ترامپ ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

 

براساس همین نظرسنجی، جو بایدن حدود نه درصد از ترامپ پیشی گرفته است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار می‌شود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا دونالد ترامپ آمریکا ماسک بیماری کووید ۱۹ استفاده از ماسک ویروس کرونا زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است

اعتمادی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه خبر  درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: این گونه تظاهرات در آمریکا سابقه داشته و بار‌ها چنین جنبش‌ها و خیزش‌هایی علیه سیاست‌های دولت آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد:اما این دوره و این اعتراضات بر اساس بیانات امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی باید صادر شود شکل گرفته است. نفس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و دیکتاتوری است و بنابراین دانشجویان با آگاهی از این اتفاق و نگاه به آن که رژیم صهیونیستی در مسیر نسل کشی یک ملت است این دانشجویان وارد شدند  و قطعا تاثیرات مثبتی هم خواهیم داشت.

وی درباره ادامه این اعتراضات گفت:  این اعتراضات قطعا بر آینده آمریکا و دولت بایدن و ترامپ قطعا تاثیر خواهد گذاشت. آینده این حرکت مردمی از میان نسل جوان است. طبق آمار‌هایی که خودشان داده اند تا سال ۲۰۴۵ بیشتر جوانان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند  و در این تظاهرات جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در دانشگاه‌ها و کف خیابان‌های اروپا و آمریکا علیه جنایات اسرائیل قد علم کرده اند. آن چیزی که در حال اتفاق افتادن است و جز سیاست‌های بارز آمریکایی‌ها است حمایت از صهیونیست بوده است. نطفه این صهیونیست را در خاورمیانه کاشتند و قطعا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی در این زمینه و رای آوردن مواجه خواهد شد.

اعتمادی افزود: ترامپ هم در چهار دوره ریاست جمهوری خود حمایت تمام قدی از صهیونیست‌ها داشت  و چه بایدن و چه ترامپ رئیس جمهور شوند سیاست‌ها درباره صهیونیست‌ها تغییر نمی‌کند آن چیزی که تغییر خواهد کرد قطعا به دلیل این تظاهرات تعدیل سیاست‌های آمریکا است البته به شکل کلی این عمل انجام نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد:منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگرمطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی درباره شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پس از عملیان طوفان الاقصی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و ۷ اکتبر صهیونیست‌ها قدرت بازدارندگی برای خود قائل بود و طی این ۷۵ سال این ترس را برای کشور‌های عربی ایجاد کردند.

 وگفت: محور مقاومت با عملیاتی که انجام داد توانست بازدارندگی که صهیونیست‌ها برای خود ایجاد کرده بودند را از بین ببرند و اکنون اسرائیل به هیچ کدام از سیاست‌ها و اهداف خود نرسیده و در یک چالش عمیقی در سطح منطقه و جهانی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است