Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: شعارهای تند دادن و سوار بر موج نارضایتی‌های مردم شدن درست مانند بحرانی است که در سال ۹۶ در مشهد آغاز شد؛ دلواپسان همان تجربه شکست خورده را در نهادی به اسم مجلس پیگیری می‌کنند.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر پیگیری استیضاح رئیس دولت به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: استیضاح رئیس‌جمهور توسط مجلس بیشتر به شعار شبیه است و قطعا در شرایط سخت امروز کشور محقق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تحریم‌های اقتصادی و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا یقینا استیضاح رئیس‌جمهور یک شعار بی‌محتوا و هنجارشکنانه است‌ و قطعا تاثیرات مخرب خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی واقتصادی به جا خواهد گذاشت. امروز می‌بینیم بعد از برخورد شنیعی که مجلس با وزیر خارجه انجام داد، باعث خوشحالی و همنوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است.

این عضوسابق شورای شهرتهران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور توضیح داد: با توجه به وضعیت کشور که مردم در رنج اقتصادی به سر می‌برند این حرکت‌ها جز وحشت و نگرانی نسبت به آینده، حاصل دیگری ندارد. به هر میزانی که کارهای پوپولیستی و هنجارشکنانه در مجلس افزایش یابد بر فشارهای خارجی هم، افزوده خواهد شد‌. 

انصاری افزود: اکنون که در دور تند بحران‌های اقتصادی و اجتماعی به سر می‌بریم، اوضاع کشور بر وفق مراد معدودی از دلواپسان داخلی ومعاندین خارج‌نشین است. امروز می‌بینیم که گرایش جوانان به ازدواج و فرزندآوری کاهش پیدا کرده، جوانان ما بدون کار و آینده به اقتصاد خانواده‌ها متکی هستند، دهک‌های آسیب‌پذیر ما هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود، امروز دارا و ندار نسبت به آینده خود نگران هستند.

او مطرح کرد: در چنین شرایطی با همدلی، همنوایی و یکصدایی و با سیاست‌های کاملا هوشمندانه و اقدامات برنامه‌ریزی شده می‌توان بحران موجود را تاحدودی سامان داد. شعارهای تند دادن و سوار بر موج نارضایتی‌های مردم شدن درست مانند بحرانی است که در سال ۹۶ در مشهد آغاز شد. دلواپسان همان تجربه شکست خورده را در خانه متعلق به ملت پیگیری می‌کنند. 

انصاری با اشاره به انتخابات 1400 اظهار کرد: اگر اقدامات فرافکنانه و برخوردهای تند مجلس تداوم پیدا کند تاثیر نامطلوبی را بر روی جریانات حاضر در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد گذاشت. امروز مردم ما هوشمندی و محاسبه‌گری بالایی دارند، این مسئله می‌تواند تاثیرات خود را در انتخابات ۱۴۰۰ بروز دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: قطعا اگر جلوی رادیکالیسم و تندروی مجلس گرفته نشود شاهد بحران‌های اجتماعی جدید با حجم مطالبات بیشتری خواهیم بود. باید امروز با یک هشدار جدی همه صاحبان نظر و اندیشه دست به دست هم بدهند و راهکارهای خروج از بحران را سازمان دهند وخروج ازبحران هم تنهابابازگشت به قانون واتکاء به رأی آزادانه مردم میسراست. شعاررسیدن به فرایندتوسعه جزباالتزام به آزادی وایجادبسترامیددرجامعه غیرقابل دست یابی است.٢/٥ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استیضاح رئیس جمهور مشهد مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته قاعدتاً با کاهش مشارکت روبرو خواهیم بود چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌ها، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله، افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند سازمان رأی مناسبی داشته باشند و به واسطه این سازمان رأی افراد بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد نرمالی از مشارکت را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد؛ بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده تکمیل کنیم تا آرایش سیاسی مجلس کامل شده و مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که غالباً از طیف اصولگرایی هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همگی متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام و رهبری هستند اما مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند همه چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به تبع آن باعث کارشکنی و اختلاف و یاس و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده کرده و یاس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی