Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:37:18 GMT

کاهش ۶۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۶۹۷

کاهش ۶۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: کرونا واردات و صادرات را از گمرکات استان مختل کرد.

توحید آذربد در گفت و گو با ایسنا افزود:  در ۳ماهه اول سال جاری واردات از گمرکات استان ۲۸۹هزارو ۳۴۵تن  با ارزشی بالغ بر ۳۷۴میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و با توجّه به شیوع بیماری کرونا و بسته ماندن مرزها، واردات استان از لحاظ وزنی ۳۳درصد و از نظر ارزشی ۲۱درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه سال جاری صادرات از گمرکات  استان ۴۰ هزار و۸۲۶تن با ارزش ۷۴میلیون دلار بوده، تصریح کرد:  در این مدت صادرات استان از نظر وزنی ۷۱درصد و از نظر ارزش دلاری با ۶۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با کاهش روبرو بوده است.

آذربد با تاکید به اینکه در سال گذشته میزان  صادرات به غیر از نفت و گاز و مشتقات آن ۱۲۷۴هزارتن به  ارزش ۱۸۴۹میلیون دلار بوده، یاد آور شد: بیشترین صادرات استان محصول سیب تازه با وزن ۱۱۵ هزار و۹۹۲تن و ارزش بیش از ۱۴۷میلیون و ۶۲۶هزار دلار است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته  میزان واردات به استان ۵۷۹هزار و۳۵۸تن به ارزش دلاری بالغ بر  ۸۴۷میلیون  و ۷۶۸ هزار دلار بوده، اظهار کرد: موز با وزن ۲۷۶ هزار و ۳۹۱ تن و ارزش بالغ بر ۱۸۸میلیون و ۳۶۲هزار دلار بیشترین محصول وارداتی به استان در سال گذشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیشترین واردات از ترکیه با ارزش ۶۱۵میلیون دلار و بیشترین صادرات به عراق به ارزش ۱۲۸۶میلیون دلار است.

آذربد حجم ترانزیت خارجی از گمرکات استان  در سال گذشته را بالغ بر یک میلیون و ۷۹۰هزار تن کالا به ارزش ۴۴۷۵میلیون دلار اعلام و خاطر نشان کرد: ترانزیت خارجی۳ ماهه اول سال جاری ۱۷۰هزار و ۹۰۸تن به ارزش ۵۰۰میلیون دلار اعلام شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص تردد مسافرین از گمرکات استان نیز در سال گذشته افزود: در سال گذشته تعداد یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۶۸نفر وارد کشور و یک میلیون و ۵۴۱ هزارو ۲۷۳ نفر از مرزهای استان از کشور خارج شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گمرک بازرگان گمرک گمرکات آذربایجان غربی گمرکات استان سال گذشته دلار بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران