Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی جدید در ۲۶ کشور نشان می دهد که مصرف کنندگان در همه جای جهان نگران شغل و درآمد خانوار خود هستند و این نگرانی ها تهدید اصلی برای بازگشت وضعیت اقتصاد جهان به دوران قبل از شیوع کروناست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، بیماری همه گیر کروناویروس جهان را به سمت ناامنی مالی سوق داده و تهدیدی برای اقتصاد جهانی که دچار رکود شده، محسوب می شود و این بدان معناست که مصرف کنندگان به جای هزینه کردن صرفه جویی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد جهان 126 میلیارد دلار از همه گیری ویروس کرونا ضرر کرده استپیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد منفی 4.9 درصدی اقتصاد جهان در 2020صندوق بین المللی پول: رکود اقتصاد جهان بدتر از حد انتظار است

نتایج یک نظرسنجی جدید در 26 کشور جهان نشان می دهد که مصرف کنندگان در همه جا نگران شغل و درآمد خانوار خود هستند. آنها همچنین در هزینه کردن یا سرمایه گذاری پولی که دارند محتاط هستند.

این نشان می دهد که با وجود علائم بهبود فعالیت بازارها که توسط برخی سیاست گذاران به عنوان دلیلی برای خوش بینی ذکر شده است، بازگشت مردم به مغازه ها ، فرودگاه ها یا رستوران ها به زمان نیاز دارد.

در این نطرسنجی که توسط مؤسسه "یوگاو" صورت گرفته، عدم امنیت شغلی، نگرانی اصلی بسیاری از افراد است، چرا که بیش از 30 درصد از پاسخ دهندگان احساس امنیت شغلی کمتری نسبت به یک ماه قبل دارند.

این در حالی است که حدود نیمی از پاسخ دهندگان هنوز در حال کاهش هزینه های غیر ضروری هستند.

علامت دیگری که حکایت از احتیاط بیشتر مردم در این نظرسنجی دارد این است که آمریکایی ها اگر پول هنگفتی را به شکل غیر منتظره بدست بیاورند، احتمال ذخیره کردن آن تقریباً سه برابر خرج کردن آن است. در بریتانیا این احتمال بیش از چهار برابر است.

علت افزایش نگرانی ها درباره عدم امنیت شغلی، آمار بی رحمانه اشتغال در سه ماهه دوم سال جاری است. سازمان بین المللی کار تخمین زد که خسارت وارد شده به بازار کار طی این سه ماه درپی قرنطینه و تعطیلی ها و دیگر محدودیت ها، معادل نابودی 400 میلیون شغل تمام وقت است.

انتهای پیام/

 

R1016170/P/S7,82,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس اقتصاد جهان امنیت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور