Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@11:34:36 GMT

فروش سلاح به عربستان، انگلیس را ناآرام کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۹۵۵

ساعت 24-صدها تن در اعتراض به برنامه فروش سلاح انگلیس به امارات و عربستان در مقابل سفارت امارات در لندن دست به تجمع زده و خواستار پایان این برنامه شدند.

به گزارش  EurAsian Times Desk، این اعتراض با عنوان "توقف ائتلاف جنگ" چند روز پس از آن برگزار شد که دولت انگلیس تصمیم گرفت تا به مسلح کردن ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وبسایت این اعتراض آمده است: برگزار کنندگان کارزارهای ضد جنگ می‌گویند مداخله در یمن تحت امر عربستان تنها باعث بدتر و پیچیده‌تر شدن تنش‌های موجود و خشونت در یمن می‌شود.

این گروه ضد جنگ، دولت عربستان را به داشتن نقش کلیدی و راهبردی در هر تحول ضد دموکراتیک در خاورمیانه متهم می‌کند.

هفتم ژوئیه، دولت انگلیس اعلام کرد که فروش سلاح به عربستان را یک سال پس از توقف آن، از سر می‌گیرد؛‌ سال گذشته میلادی دادگاهی در انگلیس حکم کرد که اقدام دولت لندن در فروش سلاح به عربستان بدون ارزیابی این مساله که این تسلیحات در اقدامات نقض کننده حقوق بشر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر، غیرقانونی است.

لیز تراس، وزیر تجارت انگلیس در بیانیه‌ای مکتوب به پارلمان نوشت، بررسی رسمی دولت مشخص کرده حملات هوایی در یمن که نقض کننده قوانین بین‌المللی حقوق بشر هستند، تنها "حوادثی موردی" بوده‌اند.

انگلیس یکی از تامین کنندگان سلاح برای عربستان است. در پنج سال گذشته، کمپانی تسلیحات سازی انگلیس "BEA" به عربستان ۱۵ میلیارد پوند سلاح فروخته است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فروش سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تلگراف گزارش داد که انگلیس به شرط تأمین بودجه لازم، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ارتش خود را به موشک‌های مافوق صوت مجهز کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور گفت: وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد که تسلیحات جدید به طور کامل در خاک انگلیس توسعه و تولید شود و ۲۰۳۰ به عنوان آخرین مهلت برای آن تعیین شده است

تلگراف با این حال افزود این طرح‌های انگلیس در حال حاضر در مرحله اول است و هنوز مشخص نیست که آیا چنین طرح‌هایی اجرایی خواهد شد یا نه.

یک منبع نظامی در دولت انگلیس دراین‌باره افزود که در صورت روی کار آمدن «کایر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس ارتش مجبور خواهد شد پروژه توسعه موشکی خود را به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف کند.

کد خبر 6091321

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس