Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شینا انصاری گفت: این کیسه‌های پارچه‌ای از ١٤ تا ۲۲ تیرماه در غرفه‌های فعال منتخب در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به صورت رایگان توزیع شد و مورد استقبال چشمگیر شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: این اقدام نباید صرفا مختص به هفته بدون پلاستیک باشد بلکه باید به صورت مستمر و پایدار اجرا شود تا در نهایت فرهنگ استفاده از جایگزین‌های پایدار و سازگار با محیط زیست به جای کیسه پلاستیکی در میان مردم نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به معضل تولید بالای پسماندهای پلاستیکی در کشور، گفت: پسماندهای پلاستیکی بخش مهمی از پسماندهای شهری را شامل می‌شود، به نحوی که روزانه بالغ بر ۶۰۰ تن پسماند پلاستیکی در شهر تهران به مرکز دفن منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: پسماندهای پلاستیکی آثار زیست محیطی زیادی دارد و علاوه بر ماندگاری بیش از ۳۰۰ ساله آن در طبیعت، موجب آلودگی آب و خاک می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، گفت: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین‌های مناسبی هستند و علاوه بر قابل شست‌وشو بودن، به صرفه و با محیط زیست سازگار است.

آمارها نشان می‌دهد در ایران روزانه سه هزار تن و سالانه بیش از یک میلیون تن کیسه پلاستیکی تولید می‌شود در حالیکه عمر مصرف آنها زیر ۱۰ دقیقه است اما صدها سال در طبیعت باقی می‌مانند از این رو سازمان حفاظت محیط‌زیست پیش‌نویس لایحه دائمی «کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی» را تهیه و به کمیسیون زیر بنایی دولت ارسال کرده است.

کد خبر 530427 برچسب‌ها پلاستیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلاستیک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد و الان در بازه زمان عقب‌نشینی هستیم.

وی افزود: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه اظهار کرد: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشورها اگر آب‌بند یا سدی ایجاد کرده‌اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر گفت: با توجه به میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی نیز گفت: طبق اساسنامه دولت، کیسه‌های پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید، توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شوند.

کد خبر 846916 منبع: ایسنا برچسب‌ها پلاستیک خبر مهم دریای خزر سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل