Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:03:34 GMT

خط ریلی بندرماهشهر-مشهد مجدد فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۱۹۶۴

خط ریلی بندرماهشهر-مشهد مجدد فعال می‌شود

حبیب آقاجری نمایند مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده، خطوط ریلی بندرماهشهر و بندرامام جان دوباره گرفته و با اتصال آنها به نقاط مختلف کشور از تهران و مشهد تا چابهار و بصره، فصل جدیدی در رونق اقتصادی کشور خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، حبیب آقاجری در دیدار با مدیر کل راه‌آهن استان خوزستان با اشاره به چشم‌انداز ارتقاء خطوط ریلی شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: به منظور رونق گرفتن ساختمان راه‌‌آهن بندرماهشهر بزودی پیگیری‌های لازم جهت محوطه سازی این ساختمان، استقرار پلیس راه آهن و امکانات رفاهی مورد نیاز انجام خواهد شد که به محض رفع موانع، این مشکلات رفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط ریلی بندرماهشهر-مشهد مجدد فعال می‌شود

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و امنیت بالای خطوط ریلی با جدیت پیگیر آن هستیم که مجدد شهروندان شاهد فعال شدن خط بندرماهشهر-مشهد شوند.

خط ریلی بندرماهشهر-تهران به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود

نماینده بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر خطوطی که مدت‌هاست نیاز آن به چشم می‌خورد خط ریلی بندرماهشهر-تهران است که طی رایزنی‌های انجام شده با مدیرکل راه‌ آهن استان خوزستان مورد استقبال قرار گرفته و بعد از هماهنگی با مدیرکل محترم راه آهن کشور، امیدوارم این خط نیز به خطوط ریلی کشور اضافه شود.

آقاجری با اشاره به چندین پروژه بزرگ اتصال ریلی به سایر استان‌ها بیان کرد: استان خوزستان از غنی‌ترین استان‌های کشور است که می‌تواند مبادلات اقتصادی زیادی با سایر نقاط کشور داشته باشد که به دلیل محدودیت‌های حمل و نقل جاده‌ای تا کنون از این ظرفیت آن طور که باید استفاده نشده است.

 

پروژه اتصال خط ریلی بندرامام به بصره از سر گرفته می‌شود

نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: پروژه اتصال خط ریلی بندرامام به بصره از پروژه‌هایی است که تا کنون چندین نشست جهت انعقاد تفاهم‌نامه با طرف مقابل برگزار شده که در سالیان گذشته به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها به عقب افتاد است که با یاری خدا و همت مسؤولان راه آهن استان، بزودی عملیات اتصال بندرامام به شادگان آغاز خواهد شد، برای تکمیل آن پروژه نیز نیازمند پیگیری از طریق مجمع نمایندگان استان هستیم.

اتصال خط ریلی بندرامام تا بندرچابهار در دستور کار قرار گرفت

وی افزود: از دیگر اهداف بلند مدت که می‌تواند زمینه ساز رونق شهر‌های استان شود، اتصال خط ریلی بنادر جنوب کشور از بندرامام تا بندر چابهار است که صحبت‌های اولیه آن با مدیر کل راه‌آهن استان خوزستان انجام شده و برای بررسی بیشتر نیازمند برگزاری جلسه‌ای مابین مجمع نمایندگان استان و نمایندگان سایر استان‌ها هستیم.

اتصال ریلی استان اصفهان به خوزستان

آقاجری تصریح کرد: اتصال ریلی به استان اصفهان جهت تأمین خوراک کارخانه‌های تولید فولاد استان خوزستان یکی دیگر از طرح‌هایی بود که در گفتگو با مدیر کل راه‌آهن استان خوزستان مطرح شد و این طرح نیز به جهت بررسی ابعاد مختلف آن نیازمند برگزاری جلساتی مابین نمایندگان استان با مدیرکل راه‌آهن است.

نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های گسترش خطوط ریلی استان خوزستان علاوه بر نقش بسزایی که در رونق اقتصادی و مبادلات استان می‌تواند داشته باشد، بستر ساز طرح‌های صنعت گردشگری نیر خواهد بود که با یاری مجمع نمایندگان استان خوزستان پیگیر آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان خوزستان خط ریلی رونق اقتصادی آهن استان خوزستان نمایندگان استان اتصال خط ریلی راه آهن استان راه آهن خطوط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان گفت: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی، مناطق مرتفع شرقی، شمال شرقی، شرقی و شمالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی تاثیرات سامانه بارشی به تناوب تا اواخر روز شنبه بر روی استان مشاهده می شود که سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه ای خواهد شد.

وی افزود: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود. همچنین ریزش تگرگ نیز در بعضی مناطق دور از انتظار نیست. روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد، ادامه داد: شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۳۸.۲ و ایذه با ۱۳.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۶.۵ وحداقل به ۲۳.۴ د رجه سانتیگرا د رسیده است.

کد خبر 749435

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند