Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی پور با اشاره به آغاز طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان« تابستانه فها»، گفت: بهره گیری از ظرفیت هنر متعالی و انقلابی در راس برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(22تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح غنی سازی اوقاف فراغت با عنوان « تابستانه فهما» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: طرح تابستانه فهما شامل سه محور کلی «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری»  است که در «شبستان فرهنگ» رواق(بخش) های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، در «شبستان هنر» رواق(بخش) های سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج و برای «شبستان نوآوری» رواق(بخش) های کارآفرینی و فناوری را برای بچه های مسجد تدارک دیده شده است.

 

وی بیان کرد: کلاس، کارگاه و مسابقه، زمینه سازی برای تولید اثر و ارائه طرح، نمایشگاه، فروشگاه، بازدید و اردو، نشست و حلقه معرفت و ... قالب هایی است که برای اجرای این برنامه ها پیش بینی شده است.

 

ابدالی پور ادامه داد: برای برگزاری مراسم، کلاس های آموزشی، اردویی و ... هماهنگی و کسب تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا ضرورت دارد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه اوقات فراغت از بخش های مهم در زندگی انسان ها است، افزود:  اوقات فراغت فرصت تقویت ارزش ها و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان است.

 

وی ادامه داد: رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف برگزاری طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های مسجد و محله می توانند با رویکردهای شبکه سازی و جریان سازی با استفاده از ظرفیت های مردمی وفعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای خود بردارند.

 

وی ادامه داد:  رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد ازجمله اهداف ویژه برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

ابدالی پور ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های مسجد و محله  می توانند با رویکردهای شبکه سازی و جریان سازی و به منظور استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی مؤثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای خود را بردارند.

 

وی با اشاره به محوریت برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری اوقات فراغت، گفت: تقویت برنامه های هنری، با بهره گیری از ظرفیت هنر انقلابی و متعالی در صد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مسجد قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید شده است که در فضای مجازی فعال باشند و از فرصت فضای مجازی بهره گرفته شود، اظهار کرد: اگر مسجد و یا کانون فرهنگی هنری امکان مراجعه حضوری در آن نیست آموزش های مجازی را به مخاطبان ارایه دهند.

 

ابدالی پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه، گفت: به رغم محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، مساجد همچنان فعال است و به عنوان مراکز خدمات فرهنگی هنری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح غنی سازی اوقات فراغت از 10 تیرماه در کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است، افزود: آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت فراغت استان طی 18 تیرماه به صورت ویدئوکنفرانس  با حضور معاون فرهنگی وهنری ستاد کانون های مساجد کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامیو مدیران کانون های فرهنگی هنری معین شهرستان ها برگزار شده است.

 

اجرای طرح سه شنبه های تکریم در کانون های فرهنگی هنری مساجد

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های ستاد کانون های مساجد استان، گفت: سه شنبه های تکریم از جمله های برنامه های تدوین شده برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری است.

 

وی افزود: به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اجرایی می شود.

 

وی ادامه داد: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله از اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

 

وی با اشاره به اهمیت الگو سازی مناسب برای نسل جوان و نوجوانان، بیان کرد: معرفی سیره و منش شهدا  و بیان زندگی نامه شهدا برای نسل جوان و نوجوان گامی مهم برای الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان است.

 

ابدالی پور ادامه داد: : این طرح در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نخبگان به مساجد انجام می‌شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه با اشاره به چهلمین سالروز دفاع مقدس، گفت: برنامه ای با عنوان روح مقاومت ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس درکانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

ابدالی پور اظهار کرد: توجه به نشر و بازخوانی وصیت نامه های شهدا و تلاش برای تقویت و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه است.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح تابستانه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت کانون غنی سازی اوقات فراغت استفاده از ظرفیت سه شنبه های تکریم کانون های مساجد طرح غنی سازی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم