Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از اجرای حدود سه هزار برنامه به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار، سعید کوشکی دوشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و به مدت ۴۳ هفته تا پایان سال ادامه دارد که هفته دفاع مقدس اوج زمان اجرای برنامه ث‌های این بزرگداشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او بیان کرد: ۲۱ کارگروه در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده که هر کدام حدود پنجاه برنامه در استان اجرا خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: اولین موزه دفاع مقدس در کشور که دارای مجوز رسمی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری است، پارک موزه دفاع مقدس استان فارس است که بعد از ده سال، گالری آن خالی است و این جای تامل دارد.

کوشکی ادامه داد: مرحله اول گالری پارک موزه که شامل دیواره بیرونی گالری پارک موزه است، در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه چهارم مردادماه نمایشگاه دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و کشوری برپا خواهد شد، گفت: تجمع صد هزار نفری رزمندگان پیشکسوت در هفته دفاع مقدس در قالب گروه‌های کوچک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پخش برنامه حکایت فتح از صدا و سیما مرکز فارس، تولید و انتشار صد جمله کتاب دفاع مقدس و تولید چهل اثر هنری فاخر در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های محوری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس افزود: برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا، اجرای ۴۰۰ برنامه محرومیت زدایی، اجرای برنامه‌های شب‌های شیدایی با موضوع معرفی شهدا، ساخت مستند خانواده‌های سه شهید به بالا و فراخوان آثار و اسناد دوران دفاع مقدس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بخش دیگری از برنامه‌های قابل اجراست.

کوشکی خاطرنشان کرد: یک نرم افزار ویژه زیارت مجازی ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام استان طراحی شده است که به زودی رونمایی می‌شود و تمبر ۱۵ هزار شهید استان فارس و آلبوم تمبر آن نیز آماده شده که به زودی قابل استفاده خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس  ادامه داد: حدود هزار دانشنامه و مقاله با محوریت شهدا تا پایان امسال نیز تولید و به چاپ و انتشار خواهد رسید.

کوشکی همچنین با بیان اینکه ۲۷۰ هزار نفر از مردم فارس در دفاع مقدس سخاوتمندانه راهی جبهه‌های جنگ شدند، افزود: تقدیم ۱۵ هزار شهید، ۳۸ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده ماحصل این حضور پرشور مردم استان در هشت سال دفاع مقدس است.

او با بیان اینکه بخش عظیمی از این رزمندگان به عشق دفاع از اسلام و بخش دیگری به دنبال حفظ هویت سرزمین ایران و وطن بودند، ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی را مردم پیش بردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین کم شود و همین مدال افتخاری برای رزمندگان یک ملت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی بیش از ۳۵ کشور به طور مستقیم و ده‌ها کشور به طور غیر مستقیم با ایران وارد جنگ شدند و در واقع ایران با یک دنیا مبارزه می‌کرد.

کوشکی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس باعث شد که ما ضمن تثبیت انقلاب، صدور انقلاب اسلامی هم را داشته باشیم، تاکید کردد: بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی است که نقش موثر آحاد مختلف جامعه که هر کدام به نحوی در جنگ حضور داشتند، تبیین و شناسانده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس استان فارس چهل سالگی دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس چهلمین سالگرد دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک

 علی محبی  بیان کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی با محوریت معنویت، مهدویت و قدس شریف انجام که در ابتدای دیدار پایوران سپاه و بسیج با امام‌جمعه زهک و کلاس اخلاق در راستای آشنایی با افکار شهید مطهری در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای محله، نشست‌های بصیرتی مشترک با رده‌ها، نشست‌های جهاد تبیین با محوریت کتاب‌های استاد شهید مطهری، دیدار خانواده شهدا آبروی محله، غبارروبی مزار شهدا، کلاس اخلاق ویژه کارکنان و بسیجیان، مسابقات کتاب‌خوانی ویژه کارکنان و بسیجیان، توزیع نشریات سیاسی و اخلاقی، حضور کارکنان و بسیجیان در نمازجمعه، توزیع تراکت با موضوع معنویت و مهدویت و... از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی و بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) برگزار می‌شود.

محبی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدای معلم، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، تجلیل از خانواده شهدای معلم، تجلیل و دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام‌جمعه زهک و نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان از جمله برنامه‌های دیگری است که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان در این هفته برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه سپاه زهک خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که همه‌جانبه برای امنیت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است پیش‌گام بوده است و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مانند خاری در چشم دشمن قرار دارد که این خود افتخاری است برای ما و کارکنان این نهاد مقدس باید قدردان حضور خود و خدمت در سپاه را دانسته چرا که این جهاد و حفاظت از کشور در برابر دشمنان، موجب عزت و افتخار آن‌هاست، اما عقب‌نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک