Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحومان خوش‌قدم افشاری، رقیه پناهی و طیبه محمودی به ترتیب مادران شهیدان فریدون آقاجانلو، مهدی پزشکی و روح‌الله قرجه‌لو در هفته جاری آسمانی شدند.

وی خاطرنشان کرد: هر سه مادر بزرگوار به دلیل بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفتند و پیکر هر سه مادر پس از تشییع در بهشت زهرا(س) زنجان به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: جهت حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، مراسم و مجالس ترحیم خاصی برای این اسوه‌های صبر برگزار نخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید فریدون آقاجانلو، دوم اسفندماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و پس از تحصیل تا پایان دوره ‏ابتدایی به شغل کرکره‌سازی مشغول بود.

وی اظهار داشت: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در ۲۲ آبان‌ماه سال ۱۳۶۲در زندان دولتو سردشت، هنگام درگیری با گروه‌های ضد انقلاب بر اثر قطع سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کاظمی خاطرنشان کرد: پیکر شهید فریدون آقاجانلو پس از تشییع در کنار دیگر همرزمانش در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید مهدی پزشکی، پنجم مردادماه سال ۱۳۴۴ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و تا مقطع دوم راهنمایی، تحصیل کرد.

وی اظهار داشت: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه‌ها حضور یافت و در ۲۴ آذرماه سال ۱۳۶۱ در میرده سقز توسط گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کاظمی خاظرنشان کرد: پیکر شهید مهدی پزشکی پس از تشییع در مزار بالای شهر زنجان به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: شهید روح‌الله قرجه‌لو نیز دهم مردادماه سال ۱۳۳۵ در روستای سها از توابع شهرستان ایجرود دیده به جهان گشود و تا مقطع چهارم ابتدایی، تحصیل کرد و به کارگری مشغول شد.

وی ادامه داد: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ در قصر شیرین توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و اثری از پیکر این شهید پیدا نشد.

کاظمی یادآور شد: مزار یادبود شهید قرجه‌لو نیز در مزار بالای زنجان واقع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۵۸۶ آزاده در این استان به ثبت رسیده و ۱۰ هزار خانوار معادل جمعیت ۵۰ هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

کنگره سه هزار شهید استان زنجان در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان دفاع مقدس شهید زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس شهید زنجان جنگ تحمیلی دفاع مقدس شهید زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد

پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در آستانه این رویداد هنری در گرگان رونمایی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسؤولان در گرگان رونمایی شد.

این رویداد ملی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی از روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 به مدت 4 روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟