Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@00:26:52 GMT

سردار دل‌های وردآوردی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۲۷۳۲

سردار دل‌های وردآوردی‌ها

همشهری آنلاین_ مهدی اسماعیل‌پور:   او روی پیراهن پرسپولیس، بلوزی بر تن داشت که به تصویر و نام سردار شهید حاج «حسین اسداللهی» منقش بود. شاید برای خیلی‌ها سؤال باشد که حاج حسین کیست و چطور شد که مهاجم سرشناس پرسپولیس تصمیم گرفت این‌گونه با گرفتن نام و تصویر سردار شهید مقابل دوربین‌هایی که روی او زوم کرده بودند، در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی، از این سردار شهید تقدیر کند؟ برای همین، به شهرک «وردآورد» رفتیم که زادگاه، محل زندگی و شهادت و خاکسپاری شهید حاج حسین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانجایی که در زمین خاکی‌اش عاشق فوتبال و پا به توپ شد. هرچند با آغاز جنگ تحمیلی بین علاقه و وظیفه، حاج حسین دومی را انتخاب کرد و با وجود استعداد زیادی که در فوتبال داشت، راه دفاع از مردم و مملکت را در پیش گرفت و از زمین خاکی به خاکریز رفت. با این وجود، عشق به فوتبال همیشه با او بود.  

حاج حسین طرفدار پرسپولیس بود 

پرس‌وجو درباره سرنخ این ماجرا، ما را به شورایاری و سرای محله وردآورد رساند. «ساسان احمدی»، دبیرشورایاری محله وردآورد، درباره اینکه چگونه چنین ایده‌ای به ذهن‌شان رسید و از چه طریقی این کار را انجام دادند، به همشهری محله می‌گوید: «سردار حاج حسین از چهره‌های شاخص و محبوب و تأثیرگذار وردآورد و از فرماندهان جنگ و جانباز شیمیایی بود که فروردین‌ماه امسال به درجه رفیع شهادت نایل آمد و با بدرقه چشمگیر اهالی محله، پیکر ایشان در گلزار «شهدای وردآورد» تشییع و خاکسپاری شد. با توجه به علاقه شدید او به فوتبال و اینکه از طرفداران پرسپولیس بود، تصمیم گرفتیم تا در یکی از بازی‌های این تیم در ورزشگاه آزادی، مراسم یاد بودی برای حاج حسین برگزار کنیم. در آن زمان، لیگ برتر به سبب شیوع ویروس «کرونا» برای چند ماه تعطیل بود و تا آغاز دوباره بازی‌ها باید صبر می‌کردیم. برای همین با «یوسف یاسینی» که از تولیدکنندگان لباس و کارآفرینان محله است، هماهنگ کردیم و او زحمت چاپ تصویر شهید را کشید. هم‌چنین با «علیرضا بیراوند»، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس که از ساکنان منطقه ۲۱ است، هماهنگ کردیم که در یکی از بازی‌های پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، این بلوز را بر تن کند. پس از آغاز دوباره لیگ برتر، پرسپولیس در دومین بازی‌اش میزبان تیم شاهین بوشهر بود.» 

قسمت علیپور شد

جالب اینکه ابتدا قرار بود این کار از سوی دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس انجام شود. احمدی در این‌باره می‌گوید: «با توجه به اینکه قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۱۱ تیرماه به پایان رسیده بود، امکان حضور او در این بازی وجود نداشت، در نتیجه به دنبال بازیکن دیگری رفتیم که این کار را انجام دهد. آقای علیپور که پیش از این هم چند بار کارهای فرهنگی و ارزشی از این دست انجام داده بود، پذیرفت که این کار را به شکل افتخاری انجام دهد. نخست قرار بود پس از زدن گل، این کار را انجام دهد اما چون در فوتبال مشخص نیست که یک بازیکن حتماً گل می‌زند، تصمیم گرفته شد در همان ابتدای بازی این مراسم انجام شود. برنامه ویژه‌ای برای مراسم تقدیر از سردار شهید داشتیم که به سبب کرونا و پروتکل‌های بهداشتی نتوانستیم در ابتدای بازی آن را در کنار زمین اجرا کنیم و به همین شکل ساده انجام شد.»

یوسف یاسینی که در اجرای برنامه نقش پررنگی داشت، در این‌باره به همشهری محله می‌گوید: «آقای احمدی از من خواست که در انجام این مراسم همکاری کنم. برای همین، تصویر شهید حاج حسین را روی بلوزی چاپ کردم و از طریق یکی از دوستانم با بچه‌های تیم پرسپولیس هماهنگ کردیم تا یک نفر این بلوز را بپوشد که بنا شد علی علیپور این کار را انجام دهد.» علاقه سردار شهید حاج حسین به فوتبال و تیم پرسپولیس موجب شد تا به دنبال اطلاعات بیشتری در این‌باره برویم. برای همین، سراغ «روح‌الله عظیمی»، عضو شورایاری و معتمد محله رفتیم که به سبب ۲۵ سال همکاری و حضور داشتن در کنار سردار شهید حاج حسین، شناخت جامع و کاملی از او دارد.  

فوتبالیست خوبی بود

روح‌الله عظیمی، درباره جایگاه شهید حسین در محله وردآورد می‌گوید: «اگر بخواهم در یک جمله از جایگاه و نقش و محبوبیت حاج حسین در محله بگویم، او از نظر اهالی محله، حاج «قاسم سلیمانی» وردآورد بود. پدر او از اهالی قدیمی محله بود و خود او هم در آنجا متولد و بزرگ شد. فرمانده پایگاه بسیج شهید «یزدی»، عضو هیئت امنای مسجد «امام حسین» (ع) و مسجدجامع وردآورد بود. با وجود مشغله زیادی که در سپاه داشت و دوشادوش سردار سلیمانی با تکفیری‌ها در «سوریه» می‌جنگید، حضور و فعالیت‌اش در محله نیز پررنگ بود. هر زمان که حضور داشت در کارهای اجتماعی، فرهنگی و جهادی محله فعال بود. حاج حسین، عضو انجمن اسلامی «وحدت» بود که در زمینه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند. محله را به خوبی می‌شناخت و اغلب در محله پیاده‌ تردد می‌کرد تا تماس و ارتباط بیشتری با مردم داشته باشد و اگر فرصت می‌کرد پای صحبت‌ها و دردل‌های آنها می‌نشست. رابطه‌اش با جوان‌ها بسیار خوب بود. با اینکه فرمانده و سردار سپاه بود اما بسیار ساده و دور از تجملات زندگی می‌کرد. آپارتمان خود را فروخت و خانه قدیمی پدری را که در آن بزرگ شده بود، خرید و در آن زندگی می‌کرد. حاج حسین بسیار صمیمی و بی‌آلایش بود. برای همین، اهالی وردآورد به‌ویژه جوانان او را بسیار دوست داشتند. وقتی در بازی با پرسپولیس تصویر حاج حسین نمایش داده شد، تأثیر بسیار خوبی بر روی اهالی محله وردآورد داشت.»

سردار حاج حسین اسداللهی در یک نگاه  متولد آبان‌ماه سال ۱۳۴۶ در وردآورد.    حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی به‌عنوان نیروی بسیجی تا پایان دفاع مقدس.    حضور در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص)، گردان مقداد.    فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول‌الله(ص).   جانباز شیمیایی در دوران دفاع‌مقدس و چند بار مجروح شدن در عملیات‌های مختلف از جمله مرصاد.    سال ۱۳۹۴ حضور در سوریه و جنگیدن با تکفیری‌های داعش در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.    سال ۱۳۹۷ بازگشت به کشور برای کمک به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب، آق قلا و سیل زدگان شمال و غرب کشور.    عصر دوشنبه دوم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.    ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۴ فروردین‌ماه در گلزار شهدای وردآورد تشییع و خاکسپاری شد. کد خبر 530008 برچسب‌ها محله همشهری محله شهید دفاع - بسیج ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله شهید دفاع بسیج ورزش کار را انجام سردار شهید حاج شهید حاج حسین محله وردآورد برای همین انجام دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله حاج سید حسین خمینی

با درود به روان تابناک آیت حق حضرت شیخ مرتضی حائری و حضرت سید مصطفی خمینی، درگذشت بانوی با فضلیت سرکار معصومه خانم حائری مادر گرانقدرتان را که واسطه العقد مبارک میان مرجعیت شریف حائری و خمینی بود صمیمانه به جنابعالی، خانواده بزرگوارتان و همه بستگان داغدار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

با احترام
سید محمد خاتمی،‌۱۴۰۳/۲/۶

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی به علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • درگذشت پدر شهید میرداداشی
  • سردار فدوی با خانواده شهید الداغی دیدار کرد
  • عکس/ حضور سردار فدوی در خانه شهید الداغی
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی