Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش وابسته به دولت وفاق ملی (غرب لیبی) از تقویت توان دفاعی به منظور آمادگی برای نبرد احتمالی در شهر «سرت» واقع ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس پایتخت این کشور، در خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ«ابراهیم بیت‌المال» فرمانده اتاق عملیات سرت و الجفره وابسته به دولت وفاق ملی گفت که «فایز السراج» رئیس این دولت و فرماندهان نظامی در نشست روز شنبه در طرابلس درباره تشدید حمایت از محورهای جنگی در غرب توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت‌المال افزود، این تصمیم السراج و فرماندهان نظامی پس از آن اتخاذ شد که صف‌آرایی نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» و استقرار تجهیزات آن‌ها در منطقه واقع در حدفاصل بین سرت (۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس) و الجفره مشاهده شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، السراج به عنوان فرمانده عالی ارتش غرب لیبی در نشست با فرماندهان مناطق نظامی غربی، طرابلس و مناطق مرکزی و نیز فرمانده اتاق عملیات سرت الجفره، اوضاع نظامی کشور و نیز آمادگی نیروها در نقاط مختلف و روند عملیات در منطقه سرت الجفره را بررسی کرد.

در این نشست همچنین ساماندهی نهاد نظامی و سازوکار اجرای برنامه‌های ادغام تشکیلات نظامی و تدوین برنامه‌های توسعه توان نظامی و دفاعی نیروهای دولت وفاق ملی در راستای شراکت با تعدادی از کشورهای دوست، مورد بررسی قرار گرفت.

نشست السراج با فرماندهان نظامی در حالی برگزار شد که نیروهای دولت وفاق ملی نیروهای خود را در غرب شهر سرت افزایش داده و در حال آماده شدن برای نبردی هستند که گفته می‌شود قریب‌الوقوع است، در مقابل نیروهای حفتر نیز با پشتیبانی گروه‌های مسلح سودانی و چادی و برخی دیگر از مزدوران خارجی در حال تقویت توان نظامی خود هستند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

نیروهای دولت وفاق ملی پس از سیطره بر مناطق جنوبی طرابلس و شهر ترهونه (۸۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس) در اوایل ژوئن گذشته، پیشروی به سمت شهر سرت را آغاز کرده‌اند.

به گفته مسئولان لیبی دولت وفاق ملی در صدد بازپس‌گیری سرت و پایگاه الجفره است حال آنکه نیروهای بین‌المللی در تلاش هستند تا از وقوع درگیری نظامی جدید در لیبی جلوگیری کنند و کشورهای حامی حفتر نیز در تلاش هستند تا از پیشروی نیروهای حفتر در شرق ممانعت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی سرت نیروهای دولت وفاق ملی نیروهای دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد