Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح ساختار بودجه یکی از موارد اولویت دار در راس اقدامات مجلس جدید است، سند راهبردی ایران و چین شکستی برای آمریکا، مردم نهاد کردن اقتصاد کشور از جمله اولویت های در دستور کار مجلس است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تفکر جهادی مدیران بزرگترین مشکلات را از میان بر می دارد، اصلاح ساختار بودجه یکی از موارد اولویت دار در راس اقدامات مجلس جدید است،  سند راهبردی ایران و چین شکستی برای آمریکا،  مردم نهاد کردن اقتصاد کشور از جمله اولویت های در دستور کار مجلس است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۳ تیرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح ساختار بودجه یکی از موارد اولویت دار در راس اقدامات مجلس جدید است

«محمدرضا پورابراهیمی» شب گذشته (یکشنبه 22 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اصلاح ساختار بودجه یکی از موارد اولویت دار در راس اقدامات مجلس جدید است و از آنجا که ما باید اقتصاد و بودجه را بدون نفت تعریف کنیم باید بدانیم چه نوع اقتصاد پایداری را می توانیم جایگزین نماییم در این خصوص در طول سه سال اخیر که تاکیدات فراوانی در مورد بودجه صورت گرفته هیچ عدد و رقمی و برنامه عملیاتی از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقداماتی که تا امروز در مجلس انجام شده عبارت است از؛ محاسبه سهم مولد سازی دولت، رسیدگی به موضوع تغییرات در بحث پایه های مالیاتی و معافیت های مالیاتی، رسیدگی به موضوع مهم مدیریت هزینه های شرکت های دولتی و بانک ها، نکته جالب اینکه اگر بودجه عمومی کشور را مثلا بر اساس سه سال گذشته ، 450 هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم بودجه شرکت های دولتی و بانک ها حدوداً سه برابر بودجه عمومی کشور است این موضوع باید در سر فصل های اولویت دار مجلس قرار بگیرد و قابل اغماض نیست.

 

پورابراهیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به رسیدگی به اوضاع معیشت مردم گفت: رسیدگی به سرنوشت مالیات بر خانه های خالی، یکی از مصادیقی است که در سرفصل اولویت های رسیدگی ما قرار گرفته، طبق امار در کلان شهرها حدود دو و نیم میلیون واحد خالی وجود دارد و به واسطه خالی بودن این تعداد واحد مسکونی نوسانات افزایشی زیادی به بازار مسکن و در سمت تقاضا پدید آمده است.

 

او با اشاره به موضوع سهام عدالت و آمار جاماندگان از انتفاع آن گفت: در حال حاضر چندین میلیون نفر نیازمند واقعی در کشور نتوانسته اند از سهام عدالت نفع ببرند.

 

مردم نهاد کردن اقتصاد کشور از جمله اولویت های در دستور کار مجلس است

«امیرحسین قاضی زاده هاشمی» شب گذشته (یکشنبه 22 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: موضوع اصلی ایزوله های مجلس روان سازی چرخ اقتصاد کشور است. رسیدگی و حل و فصل مشکلات اقتصاد مردم گرا در جامعه و مردم نهاد کردن اقتصاد کشور از جمله اولویت های در دستور کار مجلس است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی، با توجه به ایجاد هجمه های رسانه ای مخالف با مجلس که به انواع گوناگون سعی به تخریب و بزرگنمایی برخی غیر واقعیات می باشد گویی عده ای در تلاشند تا مجلس را از مسیر درست خارج کرده و این گونه بنمایند که مجلس تکیه گاه محکمی برای مردم نیست اما حقیقت چیزی جز این است و سعی و اهتمام مجلس و نمایندگان بر این بوده و هست تا همواره مشکلات و معضلات مردم و اقتصاد مردمی را مرتفع کند و برای جامعه تکیه گاهی مطمئن باشد.

 

قاضی زاده هاشمی در سوی دیگر استودیو در خصوص اثر بخش بودن استیضاح وزرا با پرسش و پاسخ از رئیس جمهور در مدت زمان یکسال باقیمانده دولت گفت: نمایندگان مجلس در مقابل با مجریان قانون باید با نیم نگاهی به توانایی های مجری قوانین به گونه ای مصوبه بگذارند که پیامدهای اجرایی آن پیش بینی شده باشد زیرا برخی از عدم اجراها در سرنوشت مصوبات به این بر می گردد که برخی نمایندگان به عواقب اجرایی مصوبه نیاندیشیده اند.

 

او با بیان اینکه معمولا دولتها در پایان سال چهارم و یا هشتم خود، دچار فرسودگی، اشتباه و خستگی می شوند در این لحظه مجلس باید اوضاع را درک کند و بر اساس مصلحت عمل کند.

 

 

سند راهبردی ایران و چین شکستی برای آمریکا/ آمریکا نمی خواهد تحریم های ایران رفع شود

«علی آقامحمدی» درباره قرارداد راهبردی ایران و چین گفت: این یک قرارداد نیست بلکه نقشه راه است که راهبرد و حوزه ما را در منطقه مشخص می کند. در این راهبرد قرادادی به امضا نرسیده است چون قرارداد در موضوعات مشخص است در قراداد جزئیات باید مشخص باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرف های استراتژیک داخلی این ارتباط و راهبرد را نگاه بلندمدت جمهوری اسلامی دانسته اند اما آمریکا در این رابطه تعبیرات تندی داشته است چون این سند نشان داد که ایران با قدرت اول آینده جهان رابطه برقرار کرده که دوطرف با هم تفاهم کرده اند اگر طرف سومی وارد شد از توافق انجام شده و نقشه راه حفاظت می کنند و اجازه مداخله کشور دیگر را نمی دهند.

 

او افزود: با این سند تحریم ها از بین می رود به همین دلیل است که وزیر خارجه آمریکا بسیار ناراحت است.

 

عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: با بستن این راهبرد و رابطه نقاط کلیدی تحریم ها بسته و از میان برداشته می شود وقتی چین در این رابطه با ایران وارد شود تحریم تسلیحاتی ایران برای آمریکا بسته می شود. آمریکا نمی خواهد تحریم های ایران رفع شود چون با این سند تحریم ها بهم می خورد و نقشه راه مشترک ایران و چین بسیاری از برنامه های آمریکا را بهم می ریزد.

 

او افزود: قرارداد 25 ساله با چین فقط خرید نفت و گاز نیست؛ خرید نفت و گاز جزء کوچک آن است، ایران و چین در تمام حوزه های اقتصادی مشارکت خواهند داشت. مسئله کلیدی این رابطه این است که روابط اقتصادی، دفاعی دو کشور منسجم تر خواهد شد بنابراین هماهنگ شدن ایران و چین می تواند منطقه را از دست آمریکا خارج کند و در جاهایی که تفاهمات صورت گرفته طرف خارجی نمی تواند ورود کند چراکه روابط از سوی دوطرف محافظت می شود.

 

دولت بدهی خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند

«احمدحسین فلاحی» در گفت‌و‌گو با برنامه «سلام صبح بخیر رادیو ایران» با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان، در سال های قبل بسیار خبرساز و حاشیه‌ساز شده و البته بی‌تدبیری هم صورت گرفته است. دغدغه کمیسیون آموزش تنها صندوق فرهنگیان نیست و هدف آن تقویت شأن نظارتی است، زیرا باید قانون‌های باقی‌مانده را بررسی کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در همین مدت کم، جلوی بسیاری از تخلفات را گرفتیم، دولت به این صندوق بدهکار است و باید پرداخت کند، همچنین تاکید می‌کنم که دوباره تحقیق و تفحصی جدید صورت می‌گیرد زیرا حوزه‌هایی جا مانده‌اند. مسیر این تحقیق و تفحص علنی می‌شود و حوزه‌هایی همچون قوه قضاییه هم وارد کار می‌شوند تا تخلفات کاهش پیدا کند.

فلاحی با اشاره به برگزاری کنکور در شرایط کرونایی، یادآور شد: مردم برای برپایی کنکور نظر واحدی ندارند، تصمیمات ما هم البته فایده ندارد و قرار شد کمیسیون در این حوزه ورود نکند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت علوم اصرار به برگزاری کنکور دارد و ما می‌بینیم که کشورهای دیگر به دلیل وجود کرونا کنکور را در فضاهای باز برگزار کردند، فراموش نکنیم که رعایت و مدارا با حال مردم در این شرایط کرونایی لازم است.

 

تفکر جهادی مدیران بزرگترین مشکلات را از میان بر می دارد

حجت الاسلام «عباس محمد حسنی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مهمترین دستاورد دفاع مقدس برای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع مقدس یک دانشگاهی است که در حوزه های مختلف باورهای دینی، تلاش جهادی، مقاومت حداکثری، خوداتکایی و خودباوری مردم ما را پرورش داده است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در شرایطی که جمهوری اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود دشمن تصور می کرد در طی چند روز می تواند بساط انقلاب اسلامی را جمع کند اما کسانی که در دفاع مقدس تلاش، جهاد و مبارزه می کردند، به اثبات رساندند که با تفکر جهادی می توان بر بزرگترین مشکلات هم غالب آمد و اکنون مدیرانی که در حال حاضر با فرهنگ دفاع مقدس خدمت می کنند در غلبه بر مشکلات نیز مانند همان رزمندگان پیروز و موفق هستند.

 

حجت الاسلام محمد حسنی تصریح کرد: اما آن کسانی که این فرهنگ را باور نکرده اند در مشکلات خاصی به سر می برند. امیدواریم فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود و نسل جوان را با این فرهنگ آشناتر کنیم تا بتوانیم تا مدیرانی از جنس مدیران و فرماندهان دفاع مقدس برخوردار شویم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار دفاع مقدس تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و... وحشت‌زده هستند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی که رسانه‌های غربی در طول سال‌های گذشته و اخیر، همواره بر انزوای ایران در نظام بین الملل به مثابه گزاره و پیش‌فرضی تصنعی و القایی مانور داده‌اند، اخیرا برخی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نمی‌توانند نگرانی خود را بابت قدرت ائتلاف‌سازی استراتژیک ایران با شرکای راهبردی خود را پنهان سازند.

اخیرا پایگاه خبری بلومبرگ گزارشی درباره همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد، امری که باعث نگرانی رژیم اشغالگر قدس و متحدانش شده است. بلومبرگ در این‌خصوص نوشته است " سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در دیدار با محمدرضا آشتیانی، همتای ایرانی‌اش، در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان تاکید کرده است که مسکو آماده گسترش همکاری‌های نظامی مفید و متقابل با ایران است. در چنین شرایطی، نگرانی اسرائیل از پیامد‌های گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران جدی‌تر از گذشته شده است، به‌ویژه آنکه روسیه پس از رگبار موشکی ۱۳ آوریل ایران علیه اسرائیل، از تهران طرفداری کرد و وزارت امور خارجه این کشور آن حمله را «دفاع از خود» توصیف کرد. "

واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران نه‌تن‌ها قواعد بازدارندگی را به خوبی آموخته و آن را محقق ساخته است، بلکه هم‌افزایی راهبردی با برخی بازیگران کلیدی در حوزه روابط بین الملل را نیز به‌گونه‌ای عملیاتی و به دور از توجه به هیاهوی جریانات طرفدار آمریکا و اروپا در دستورکار قرار داده است.

ابراز نگرانی رسانه‌های غربی (از جمله بلومبرگ) در خصوص ارتقای همکاری‌های امنیتی، نظامی و راهبردی ایران و کشور‌هایی مانند روسیه و چین برخاسته از همین حقیقت است. این موضوع نشان می‌دهد که انتقادات جهت‌داری که در خصوص تعمیق مناسبات دوجانبه ایران و روسیه در طول سال‌های گذشته مطرح شده، تا چه اندازه‌ای غیرواقعی بوده است.

هم‌افزایی راهبردی، فرمولی است که مطابق آن دو بازیگر با توجه به وجود تهدیدات یا فرصت‌های مشترک در حوزه روابط بین الملل، از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر در معادلات جهانی استفاده می‌کنند. بدیهی است که هم‌افزایی راهبردی با یک بازیگر، به معنای وابستگی به آن کشور نیست و اتفاقا به معنای درکی واقع‌بینانه در قبال ماهیت مناسبات جهانی و حوزه روابط بین الملل است.

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و .. وحشت‌زده هستند و آن را مایه ایجاد ائتلافی می‌دانند که ثمره آن قطعا در تعارض مطلق با امیال مداخله‌گرایانه و توسعه‌طلبانه غرب در جهان امروز قرار دارد.

همین مسئله نشان می‌دهد که ائتلاف راهبردی با کشور‌های مخالف آمریکا (حتی اگر در مواردی با آن‌ها اختلاف نظر داشته باشیم) باید به‌صورتی جدی و مستمر در دستورکار دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان قرار گیرد تا بتوان از ثمرات آن در ایجاد موازنه قدرت به سود جریان ضد غرب در نظام بین‌الملل استفاده کرد.

البته در طول سه سال اخیر گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده و لازم است این نگاه راهبردی، تبدیل به یکی از ثوابت سیاست خارجی کشورمان شود.

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود