Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:42:58 GMT

فراخوان نامزدی جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۳۲۵۳

فراخوان نامزدی جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ منتشر شد

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، فراخوان اعطای جایزه مصطفی(ص) که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، جایزه مصطفی(ص) در چهار حوزه "علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "علم و فناوری زیستی و پزشکی"، "علم و فناوری نانو" و "کلیه زمینه‌های علم و فناوری" اعطا می‌­شود و اسامی برگزیدگان این دوره، طی آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) در آبان ماه ۱۴۰۰، اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط اعطای جایزه در سه حوزه تخصصی"علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "علم و فناوری زیستی و پزشکی"، "علم و فناوری نانو" شامل مواردی چون داشتن تابعیتِ یکی از ۵۷ کشور اسلامی است، اما محدودیت سنی، جنسی و دینی برای نامزد وجود ندارد. اما در حوزه عمومی چهارم (کلیه زمینه‌های علم و فناوری)، تابعیت، جنس و سن دانشمند مد­نظر نبوده و نامزد باید تنها مسلمان باشد.

کلیه زمینه‌های علم و فناوری شامل حوزه‌­های آموزشی یونسکو؛ علوم طبیعی، ریاضیات و آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسی ساخت و تولید، کشاورزی، جنگلداری، شیلات و دامپزشکی، بهداشت و رفاه و همچنین علوم شناختی و اقتصاد و بانکداری اسلامی است.

نامزدها باید از سوی دانشگاه‌­ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌های علمی و فناوری و مراکز رشد، آکادمی‌­های علوم کشورهای اسلامی، پارک‌های علم و فناوری و یا از سوی سایر دانشمندان و شخصیت­‌های علمی برجسته به دبیرخانه این جایزه جهانی معرفی شوند. برگزیدگان در هر حوزه علاوه بر دریافت لوح و مدال جایزه، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

مهلت نامزدها برای معرفی و ارسال آثار این دوره از اعطای جایزه مصطفی(ص) تا روز دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۳۱ آگوست ۲۰۲۰) تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه مصطفی ص علم و فناوری جایزه مصطفی ص اعطای جایزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یکی از جشنواره‌های خلاق فیلم‌سازی است که هر سال از سوی حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم ۱۰۰ هویت کامل یک فیلم مستقل را دارد و گروهی حرفه‌ای با طرح و ایده ابتدایی و موجز شروع به ساخت آن می‌کنند و این شکل از فیلم‌سازی در جهان امروز و فضایی مجازی با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه رو است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره فراخوان منتشر شده حمایت از آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای ادامه داد: حوزه هنری کشور به عنوان پیشگام در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و به منظور حمایت از ایده‌های فیلم‌سازان استان در این شیوه فیلم‌سازی فراخوان حمایت از آثار ۱۰۰ داستانی را برای فیلم‌سازان استان منتشر کرده است.

به گفته محمودیان خانواده ایرانی (بحران جمعیت_ فرزندآوری)، مادری مهم‌ترین شغل (نقش زن در خانواده و اجتماع)، نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، تفاوت جهان اعضای خانواده آسیب خانواده جزیره‌ایی، بحران نظام ارزشی نوجوانان و جوانان نسل جدید، زندگی در عصر دیجیتال از جمله موضوعاتی پیشنهادی برای تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری می‌توانند فیلمنامه‌های خود را تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری ارسال نمایند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۹۵۱۵۳۲۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 6094034

دیگر خبرها

  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز