Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام درویشی از برداشت بیش از ۸۶ هزار مترمکعب آب از سد گاوشان در هر شبانه‌روز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام درویشی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ۱۲ سد با مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب است که حجم مخازن آنها مجموعاً به یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر بخشی از آب شرب کرمانشاه از دو سد گاوشان و سلیمانشاه تأمین می‌شود و ۱۰ سد مابقی به مصارف صنعتی و کشاورزی اختصاص دارد.

مدیرعامل آب منطقه استان کرمانشاه تصریح کرد: در هر ثانیه از سد گاوشان یک متر مکعب آب تأمین و تحویل می‌شود که این میزان در شبانه روز به ۸۶ هزار و چهارصد متر مکعب آب می‌رسد.

درویشی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر از سوی شهرستان سنقر درخواستی برای تأمین آب شرب از سد سلیمانشاه نداریم، اما این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز از این سد آب شرب مورد نیاز تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره پروژه‌های در دست اقدام گفت: پیگیر احداث سد بیستون برای تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت هستیم.

درویشی بیان کرد: در این روزها با توجه به افزایش دمای هوا و شیوع ویروس کرونا میزان مصرف آب افزایش یافته و این نیازمند مدیریت مصرف از سوی مردم است زیرا عده‌ای آب شرب را برای مصارف شستشوی حیاط، خودرو و … به کار می‌گیرند که نباید اینگونه باشد.

 

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: سد گاوشان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، باقری در بازدید از بند خاکی فهرج گفت: این بند خاکی از اهمیت فراوانی برخوردار است و کنترل سیلاب و تغذیه آب زیرزمینی را در هر بارندگی به خوبی انجام می‌دهد.

وی افزود: این بند خاکی ۳۵ سال پیش ساخته شده است و هم اکنون به دیل رسوب بیش از اندازه به لایروبی نیاز دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان تأکید کرد که در صورت نبود این بند خاکی، در هر بارندگی شاهد خسارت سنگین به زیرساخت‌ها و مزارع کشاورزی یزد می‌بودیم.

باقری ادامه داد: ما ۱۳ سال در دوران خشکسالی قرار داشتیم و هم اکنون خداوند متعال برکت و نعمت خود را از آسمان برای ما نازل می‌کند که از این نعمت به خوبی محافظت کنیم.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه