Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون‌ کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه به بخش کشاورزی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و چیره‌شدن به تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشت جامعه موثر است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: بهبود تراز تجاری در بخش کشاورزی در شرایط تحریم‌ نویدبخش تحقق شعار سال و جهش چشمگیر در عرصه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری از منابع آب و خاک، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری و رعایت الگوی کشت در اولویت کاری کمیسیون کشاورزی قراردارد تا به افزایش تولید و امنیت سبد غذایی مردم‌ منجر شود.

جعفری با تاکید بر رعایت الگوی کشت متناسب با مناطق مختلف جغرافیایی در کشور، افزود: توسعه و ترویج کشت گلخانه‌ای با توجه به میزان صرفه‌جویی بسیار بالا در مصرف آب و هزینه‌ها و افزایش تولید و بهره وری و تناسب با وضعیت جعرافیایی مناطق مختلف کشور و اشتغالزایی باید مورد توجه قرار گیرد.

طرح مدیریت بازار مرغ و نهاده از سوی وزارت جهاد کشاورزی به رئیس‌جمهور ارائه شدتشکیل کمیته های 14 گانه در کمیسیون کشاورزی مجلسعضو کمیسیون کشاورزی: کشاورزی گزینه مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاوم است

وی خاطرنشان کرد:‌در گام دوم انقلاب به تأسی از راهبردهای مقام معظم رهبری، تقویت منابع داخلی و ظرفیت‌های داخلی مورد تاکید است که می‌توان با بهره‌مندی از نیروهای جوان و فعال و پرانگیزه با صیانت از منابع طبیعی به امنیت غذایی پایدار و استقلال در حوزه کشاورزی و صنعت غذایی دست یافت.

نماینده مردم‌بروجن‌ در مجلس شورای اسلامی افزود: همت اعضای کمیسیون کشاورزی به سمت کشت‌های جدید و نوع آبیاری نوین و تقویت صنایع تبدیلی برای برندسازی است.

 جعفری گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب و خشکسالی می‌توان با انتخاب کشت بهینه برای کشاورزان، در راستای بهبود وضعیت معیشت کشاورزان‌نیز قدم‌ برداشت. توجه ویژه به بخش کشاورزی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و چیره‌شدن به تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشت جامعه موثر است.

به گفته‌ی وی هیئت رئیسه‌کمیسیون کشاورزی شگل گرفته است و 12 کارگروه در بخش‌های مختلف آب، زراعت، شیلات و ... در هفته جاری تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT1 بیشتر بخوانید... نماینده مردم شرق هرمزگان: حمایت از کشت گلخانه‌ای رویکرد اصلی کمیسیون کشاورزی مجلس است+ فیلم رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: به آتش‌سوزی اخیر جنگل‌ها ورود خواهیم کرد عضو کمیسیون کشاورزی: دولت پاسخگوی تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان باشد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهبود وضعیت معیشت کمیسیون کشاورزی کشاورزی مجلس بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار حسین زارع کمالی ظهر یکشنبه در دیدار با محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور را با تاکید بر اینکه کشور درگیر جنگ مستقیم اقتصادی است مورد اشاره قرار داد و افزود: کارگران سردمداران این جنگ هستند.

وی با اشاره بر آمادگی سپاه و مجموعه بسیج استان در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: استعدادها و نخبه‌های فراوانی در جامعه کارگری استان وجود دارد که این استعداد نیاز به توجه، شناخته شدن و استفاده حداکثری از ظرفیت آن در جهش تولید است. جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است.

زارع کمالی همچنین بسیج کارگری و شکل گیری پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی را از ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کارگران مورد استفاده قرار داد.

وی توجه به حقوق و مزایای کارگران و رسیدگی به معیشت آنها را از اولویت‌های کارفرمایان برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید دغدغه‌هایی که برای یک کارفرما در حوزه تولید به وجود می آیند بکاهند و بیشترین فکر کارفرما استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه جهت تولید و در نتیجه رسیدگی بیشتر به معیشت کارگران باشد.

کد خبر 6091013

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید