Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 83 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس،، در این روزهای گرم تابستانی شاهد روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در مازندران و کشور هستیم، آمارهای روزانه نشان از افزایش قابل ملاحظه تعداد افراد بستری در بخش‌های بیمارستان‌های استان است.

بازگشت محدودیت‌های کرونا به مازندران

رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در مراسم‌ها و مکان‌های پرتردد از ابتلا و انتقال کرونا جلوگیری می‌کند که عدم رعایت این موارد  شرایط را به سمت عادی شدن کرونا سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مراکز پرتجمع برای شیوع ویروس کرونا، می‌تواند سواحل باشد، حضور چشم‌گیر مردم سراسر کشور در سواحل مازندران و بهره‌مندی از این نعمت زیبای خدادادی آن هم بدون ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی شهرهای استان را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داده است.

شاید مردم تصور می‌کنند که کرونا به پایان رسیده است و فعالیت‌ها و تفریح‌های خود را به مانند روزهای قبل از کرونا انجام می‌دهند، ادامه این روند باعث تعطیلی مشاغل مختلف خواهد شد که با توجه به شرایط معیشتی مردم، قشر عظیم جامع را از لحاظ اقتصادی با بحران جدی روبه رو خواهد کرد.

دور از ذهن نیست که با عدم نظارت صحیح بر سواحل و اجرای پروتکل‌های بهداشتی شاهد روند بیشتر افزایشی تعداد مبتلایان و مرگ حاصل از آن در استان مازندران باشیم، ایجاد محدودیت‌های ویژه کرونایی و الزام استفاده از ماسک توسط مسافران در سواحل از فاجع احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

 مدیریت ضعیف مسئولان در کنترل ویروس و از طرفی عدم رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم خبر از تعطیلی دوباره مشاغل  مازندران و آسیب شدید معیشتی مردم در آینده نزدیک می‌دهد.

کرونا مشاغل پرخطر را در شهرستان‌های قرمز مازندران تعطیل کرد

با وجود گرمای طاقت‌فرسای هوا و سخت بودن استفاده از ماسک، مردم برای سلامتی خود و نزدیکان خود و جلوگیری از تعطیلی مشاغل باید استفاده از ماسک و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا با موفقیت از این روزهای سخت عبور کنیم.

نائب رئیس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:وضعیت کرونای اطفال در مازندران نسبت به قبل در روزهای اخیر افزایش داشته که اغلب به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند.

واقعیت تلخ کرونایی برای کودکان

از همان ابتدا که زنگ خطر کرونا به صدا درآمد همه نگاه‌های جامعه به سمت کودکان بود درحالی که نگرانی‌ها روز به روز در این زمینه بیشتر می‌شد اعلام شد که میزان ابتلا به کرونا در بین کودکان کم است که همین موضوع قوت قلبی برای جامعه بود ولی طولی نکشید که اعلام شد میزان ابتلا به کودکان کم نیست و در مواردی کودکان با علایم شدید به بیماری کووید۱۹ مبتلا می‌شوند و حتی در مواردی فوت می‌کنند.

طی ماه‌های اخیر میزان موارد شناسایی بیماری کرونا در کودکان درحال افزایش است که هم می‌توانند ناقلان خوبی برای این ویروس باشند و هم خود قربانی شوند.

درست است آمار دقیقی از ابتلای کودکان به بیماری کرونا اعلام نشده اما گزارش‌های غیررسمی حاکی از افزایش تعداد بیماری بستری و بدحال به‌ویژه در بیمارستان‌های کودکان دارد که نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند.

ابتلای کودکان به کرونا حقیقت این روزهای کرونایی است که این بیماری تمام گروه‌های سنی از نوزاد گرفته تا نوجوان را شامل می‌شود  ولی والدین نیز باتوجه به شرایط کرونایی نباید به‌دلیل ترس از کرونا به کودکان خود کم توجه باشند که متاسفانه خود آثار مخرب‌تری به دنبال خواهد داشت.

محمدصادق رضایی، نائب‌رئیس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در این‌باره اظهار کرد: وضعیت کرونای اطفال در مازندران نسبت به قبل در روزهای اخیر افزایش داشته که اغلب به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند. باتوجه به شرایط موجود، والدین باید مراقب دست شستن،رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط کودکان باشند. تب و بثورات پوستی ممکن است از نشانه‌های کرونا در کودکان باشد که می‌تواند همراه با قرمزی چشم نیز باشد که با  تب شالیزار و کاوازاکی در تشخیص افتراقی قرار می‌گیرد. در صورت وجود علایم کرونا در کودکان همانند بزرگسالان باید دست‌کم دو هفته  جداسازی انجام شود.

کد خبر 530520 برچسب‌ها استان مازندران کودکان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران کودکان كرونا در ايران استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران