Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو ‌گفت: ۱۲ تصفیه‌خانه برای تهران در نظر گرفته شده ‌که ۶ واحد تصفیه‌خانه در مدار قرار گرفته و ۴ واحد دیگر نیز تا پایان سال در غرب تهران افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا اردکانیان ظهر امروز در آیین افتتاح فاز 7 و 8 تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران در شهرری اظهار داشت: کشور ما پیش از انقلاب اسلامی با وجود 40 درصد جمعیت فعلی و صادرات و درآمدهایی که در حد مطلوب بود، تنها 4 تصفیه خانه داشت و فاضلاب تنها به ظرفیت 4 واحد تصفیه خانه، بهره‌برداری می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول چهل سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است 242 فاضلاب در کشور افتتاح شده ‌و همچنین در مدت 96 ماهی که از دولت فعلی سپری شده، 96 واحد تصفیه در کشور به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو در ادامه گفت: کشور ما در موقعیت جغرافیایی  خشک و نیمه خشک قرار دارد لذا تصفیه خانه ها به عنوان منبع آب در کشور تلقی می‌شوند و صنایع نیز می توانند برای مصارف صنعتی به استفاده از این منبع مطمئن رو می آورند.

اردکانیان با اشاره به اهمیت وجود آب شرب برای مصارف کشاورزی گفت: بخشی از حق آبه کشاورزان در گذشته به تامین آب شرب تعلق گرفته بود اما امروز می توانیم با پساب‌های تصفیه شده این کمبود ها را جبران کنیم و در این زمینه نیز با شهرداری توافق شده است که 240میلیون مترمکعب آب چاه با کیفیت شرب، در فضای سبز استفاده نشود و چاه هایی که برای ابیاری فضای سبز بوده بسته شده و به این ترتیب فرونشست زمین متوقف شود.

وی با بیان اینکه 12 تصفیه خانه برای تهران بزرگ در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: 6 تصفیه خانه تا به حال در مدار بهره برداری قرار گرفته و امروز واحد 7 و 8 تصفیه خانه جنوب تهران کلنگ‌زنی شد که تا پایان سال نیز 4 واحد در غرب تهران به بهره برداری می رسد و لازم به یاد آوری است که تنها تصفیه خانه غرب و جنوب 70درصد فاضلاب تهران را تصفیه می کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بخش قابل توجهی از فاضلاب منازل به شبکه فاضلاب وصل می شود لذا هموطنان تا پایان سال شاهد برطرف شدن انفصلات موجود در شبکه خواهند بود.

اردکانیان در پایان با تاکید بر مقابله با تحریم ها خاطر نشان کرد: برخی مفروضات مانند عدم هماهنگی و یکدست نبودن‌ها موجب سخت شدن شرایط تحریم می‌شود اما می توان با وحدت و یکپارچگی تمامی تحریم ها را فرو ریخت.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری تصفیه خانه وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد