Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده کُرد پارلمان عراق از وجود فساد بزرگ و فعالیت مافیا در پرونده نفتی منطقه کردستان خبر داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرکوت شمس الدین» رئیس فراکسیون المستقبل و نماینده پارلمان عراق، (امروز ۱۳ ژوئیه) با اشاره به مافیا و فساد در پرونده نفتی منطقه کردستان گفت که «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر این منطقه شخصا و به صورت انحصاری اداره پرونده نفت را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته پایگاه خبری «المسله»، وی در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اختلاف در داخل حزب دموکرات کردستان و به طور مشخص میان دو جناح «نیچروان بارزانی» و مسرور بارزانی، وی شخصا پرونده نفتی را اداره می‌کند.

وی افزود: فساد بزرگی در این پرونده وجود دارد و مافیا‌ها نفت را قاچاق می‌کنند و کسی از درآمد‌های نفتی و پول‌هایی که وارد منطقه کردستان می‌شود، اطلاع ندارد و همین امر موجب اختلافات زیادی شده است و به همین دلیل وزیری برای این وزارت‌خانه انتخاب نشده و حتی کارمندی در این بخش فعالیت ندارد و این پرونده در انحصار دفتر مسرور بارزانی است.

شمس‌الدین جمعه پیش نیز از همدستی برخی مقامات مسئول در دولت مرکزی عراق با همتایان خود در منطقه کردستان در قاچاق نفت خبر داد و گفت: قطع حقوق کارمندان منطقه کردستان به دلیل اختلافات نفتی میان دولت مرکزی و دولت منطقه کردستان غیرقانونی است و وحدت عراق را تهدید می‌کند.

این نماینده کرد افزود: در حالی که ما از اتخاذ تصمیمات و تدابیر قانونی لازم از سوی دولت مرکزی علیه رئیس منطقه کردستان و وزرای متهم در پرونده قاچاق نفت به خارج از کشور استقبال می‌کنیم، برخی مسائل مانع این امر می‌شوند که دست داشتن برخی مقامات مسئول در دولت فدرال در پرونده قاچاق نفت منطقه کردستان، یک از این مسائل است.

وی با این ادعا، ائتلاف احزاب حاکم در بغداد با احزاب حاکم در منطقه کردستان علیه مردم و قطع ارزاق آن‌ها را، خطرناک‌ترین نوع فساد که پیامد‌های وخیمی به همراه خواهد داشت، دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسرور بارزانی منطقه کردستان پرونده نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد