Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:37:09 GMT

برپایی مراسم محرم مطالبه هیئات مذهبی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۷۹۱

برپایی مراسم محرم مطالبه هیئات مذهبی است

ایسنا/مازندران مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: برپایی مراسمات محرم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مطالبه هیئات مذهبی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری با تاکید بر اینکه ملت مسلمان ایران اسلامی در برپایی مراسم های عزاداری حضرت سیدالشهداء  همواره سنگ تمام گذاشته اند و نهضت امام خمینی (ره) برگرفته از نهضت امام حسین (ع) و قیام حسینی است، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه اسلامی و بحران تشدید شیوع این ویروس منحوس در جامعه قطعا رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و برخی اقدامات پشگیرانه می تواند در کاهش و رفع این بیماری در کشور موثر واقع شود و این مسئله در مرحله نخست شیوع و مبارزه با این ویروس منحوس کاملا مشهود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تاثیر نهضت و قیام حسینی بر پیروزی انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی (ره)، تصریح کرد: تجربه برگزاری مراسم های لیالی قدر و رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در شب های قدر ماه مبارک رمضان می تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسیت (ع) باشد و قطعا می شود با برنامه ریزی دقیق و مشاوره با کارشناسان حوزه دین و درمان نسبت به برگزاری این مراسم با رعایت دقیق پروتکل های وزارت و بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بنا به فرموده‌های رهبری، مبنی بر رعایت دقیق موارد ابلاغی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، تصریح کرد: بیانات و سفارشات رهبری فصل الخطاب است و در خصوص برگزاری مراسم های شب های قدر هم رهبری معظم انقلاب فرمودند با کارشناسان حوزه دین و وزارت بهداشت و درمان این مراسم ها برنامه ریزی شود و تصمیم به برگزاری مراسم در شب های قدر گرفته شد و رهبری از برگزار کنندگان و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان توسط برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی تقدیر کردند.

شکریان امیری با تقدیر از خدمات و زحمات شبانه روزی کادر درمانی و مسئولین مربوطه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان راه خدمت به ویژه شهیدان کادر درمان، خاطرنشان کرد: باید مراکز اجتماعی و اماکن خدماتی و تفریحی که در آن شیوع این ویروس تشدید پیدا می کند را شناسایی، مدیریت و آن را قرنطینه کرد.

وی افزود: در مرحله نخست این بیماری، مساجد، اماکن مذهبی، برخی کانون های فرهنگی تبلیغی و موسسات  قرآنی، هیئات‌های مذهبی و روحانیون با اقدامات جهادی، تولید و عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی به کمک وزارت بهداشت و درمان و کادر پزشکی شتافتند و بسیاری از این معضلات و مشکلات را کاهش و یا رفع کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مطالبه جدی عموم هیئات مذهبی، فعالان فرهنگی و دینی و عاشقان و دلدادگان به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در خصوص برگزاری مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، بیان کرد: برگزاری مراسم های محرم و صفر با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشت و درمان مطالبه جدی عموم هیئات امنای مساجد، هیئات مذهبی و همه عاشقان سیدالشهداء (ع) است و قطعا برای برگزاری این مراسم تدابیر لازم و دقیق با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان اتخاذ خواهد شد.

استاد حوزه های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در پایان با اشاره به شیوع این ویروس و تغییر سبک زندگی جوامع انسانی در پی این بحران، اظهار کرد: قطعا با توجه به شیوع این ویروس فعالیت های فرهنگی و دینی هم مانند دیگر فعالیت های روزمره نیازمند تغییرات متناسب با مقابله با این ویروس منحوس است و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونمی کننده در مراسم های آیینی الزامی است و امید داریم با همدلی و وحدت بین همه آحاد جامعه و مسئولین مربوطه و مجاهدت های مجاهدان این راه این ملت مقاوم و بزرگ ایران اسلامی از این شرایط هم با موفقیت عبور کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محرم پروتکل های وزارت بهداشت و درمان تبلیغات اسلامی مازندران رعایت دقیق پروتکل برگزاری مراسم شیوع این ویروس هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست