Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسماعیلی کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : از افعی دم عنکبوتی یک گونه منحصر به فرد است که در تمام دنیا بجز در غرب ایران و شامل ایلام و کرمانشاه وجود ندارد.

او با بیان اینکه در کرمانشاه افعی دم عنکبوتی در دو شهرستان گیلانغرب و سومار ثبت شده، گفت : در گیلانغرب در چهار نقطه شامل زلزله زرد، حوالی کوه بلاله، اطراف شیاکوه و منطقه ناودار به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی افزود: در قصرشیرین نیز در نزدیکی منطقه بازی دراز افعی دم عنکبوتی ثبت شده و احتمال اینکه در نزدیکی نفت شهر هم وجود داشته باشد هست، اما در این منطقه هنوز ثبت نشده است.

او از دفعی دم عنکبوتی به عنوان یک گونه اندمیک این منطقه یاد کرد و گفت: متاسفانه تا کنون آنطور که باید روی این گونه از نظر علمی و مورفولوژی کار چندانی انجام نشده است.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین ویژگی افعی دم عنکبوتی را ظاهر جالب آن دانست که دمی شبیه به عنکبوت دارد که عمدتا از آن برای شکار استفاده می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: این مار بسیار همرنگ و شبیه خاک است و از همین رو به خوبی استتار می‌کند، از سوی دیگر حرکت بسیار کندی دارد.

او گفت: خوشبختانه افعی دم عنکبوتی جمعیت مناسبی دارد و با وجود آنکه مشاهده مار دشوار است، تاکنون بار‌ها در مناطق گرمسیر دیده شده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش افعی دم عنکبوتی افعی شاخدار افعی دم عنکبوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های  سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.  

در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال "افعی تهران"، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه وحشتناک حمله افعی سیاه به جوان جیرفتی (فیلم)
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • ژست سیگار به دستِ سحر دولتشاهی در کنار پیمان معادی در پشت صحنه افعی