Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:05:56 GMT

تکاپوی کاخ سفید برای بی‌اعتباری فائوچی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۳۰۵

تکاپوی کاخ سفید برای بی‌اعتباری فائوچی

شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: یک مقام کاخ سفید به سی ان ان گفته است که تعدادی از مقامات کاخ سفید نگران تکرار اشتباهات فائوچی هستند و فهرستی از مثال هایی را ارائه داده اند که در آنها به اظهارات فائوچی در دوره های نخست شیوع ویروس و ارتباط آن با مصاحبه های قبلی اشاره می شود.

این موارد عبارتند از کم اهمیت جلوه دادن ویروس در مراحل اولیه همه گیری و نقل قولی از او هنگامی که گفت: مردم نباید با ماسک بگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته سی ان ان، اقدام اخیر کاخ سفید درحالی انجام شده که ترامپ و فائوچی با هم حرف نمی زنند. تنش بین آن دو علنی شده و دو طرف از طریق مصاحبه و بیانیه به هم پاسخ می دهند.

فائوچی که سابقه همکاری در دولت شش رئیس جمهوری سابق آمریکا از هر دو طیف حزبی اصلی در این کشور را در کارنامه دارد در مجموعه از مصاحبه های رادیویی و مطبوعاتی خود علنا با ترامپ مخالفت کرده است.

فائوچی در یک مصاحبه گفت: در مقایسه کشور ما با دیگر کشورها فکر نمی کنم که ما عملکرد فوق العاده ای (در مدیریت کرونا) داشته ایم.

او در مصاحبه دیگری به ادعای ترامپ درباره بی خطر بودن ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا پاسخ داد گفت نمی داند رئیس جمهوری این آمار و ارقام را از کجا بدست می آورد.

ترامپ هم علنا در تلویزیون ملی از فائوچی انتقاد کرده و گفت: او مرد خوبی است اما اشتباهات زیادی داشته است.

ترامپ در این اظهارات که هفته گذشته مطرح شده اظهارات این کارشناس بهداشت عمومی آمریکا را کم اهمیت نشان داد و این در حالیست که آمریکایی ها در نظرسنجی ها گفته اند که آنها به فائوچی بیشتر از ترامپ اعتماد دارند.

ترامپ  در مصاحبه های جدید خود علنا توصیه های فائوچی در ابتدای شیوع ویروس را زیر سوال برد و گفت: به نظرم ما در جایگاه خوبی قرار داریم، با او موافق نیستم.

ترامپ به سوالی درباره تاکید فائوچی بر این که «آمریکا هنوز عمیقا گرفتار موج اول همه گیری کرونا است» پاسخ می داد.

مقام ارشد دولتی مذکور به سی ان ان گفت برخی از مقامات کاخ سفید اعتمادی به فائوچی ندارند. به گفته منبع یاد شده، این مقامات فکر می کنند که فائوچی به نفع ترامپ کار نمی کند و به مصاحبه هایی اشاره کرده اند که در آنها علنا با گفته های ترامپ مخالفت کرده است.

سی ان ان به نقل گروه دیگری از مقام های دولتی آمریکا نوشت، هر چند آنها هم با روش های فائوچی مخالف هستند درباره انگیزه های او تردید ندارند و معتقدند تنها نگرانی او بهداشت عمومی است.

آدام شیف رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت که تلاش های کاخ سفید برای به حاشیه راندن از اعتبار انداختن فائوچی بیرحمانه است.

وی در برنامه «اتاق وضعیت» به مجری سی ان ان گفت این اقدام که ویژگی ترامپ را تشکیل می دهد به دلیل آن است که او نمی تواند این حقیقت را تحمل کند که مردم آمریکا به دکتر فائوچی بیشتر از ترامپ اعتماد دارد و از این رو او باید وجهه فائوچی را خراب کند.

کاتلین سبلیوس وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به سی ان ان گفت: تلاش ها برای از اعتبار انداختن فائوچی و دیگر دانشمندان در شرایطی که کشورها برای ساخت  واکسن کرونا تلاش می کنند، «بالقوه بسیار بسیار خطرناک است»

وی از اعتبار انداختن فائوچی و دیگر دانشمندان آمریکایی از سوی ترامپ را تضعیف کمپین ملی ساخت واکسن توصیف کرد.

طبق تازه ترین آمار، آمریکا با سه میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۵ مبتلا به کرونا در صدر دیگر کشورها قرار گرفته است.

برچسب‌ها شبکه سی ان ان ویروس کرونا دولت ترامپ کاخ سفید پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سی ان ان ویروس کرونا دولت ترامپ کاخ سفید شبکه سی ان ان ویروس کرونا دولت ترامپ کاخ سفید سی ان ان گفت کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت