Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از مسؤولان رژیم صهیونیستی در بازدیدی از مرزهای لبنان، از اعضای شورای امنیت خواستند طرحی را برای اعطای ماموریتی بزرگتر به نیروهای یونیفل تصویب کرده و جامعه جهانی نیز اقداماتی را در این زمینه در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، آنها در بازدیدی که همراه با ۱۲ سفیر و دیپلمات خارجی از مرزهای اراضی اشغالی با کشور لبنان داشتند، مدعی شدند: باید برای نظارت بهتر بر تخلفات حزب‌الله، ماموریت قدرتمندتری به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرزهای جنوبی لبنان (یونیفل) داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آویویت بار ایلان» رئیس دفتر سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: اعطای ویژگی تاثیرگذاری به ماموریت نیروهای یونیفل برای تضمین "ثبات منطقه‌ای و جلوگیری از قدرت گرفتن حزب‌الله" در جنوب لبنان ضروری است.

بار ایلان در ادامه گفت: انتظار می‌رود اعضای شورای امنیت طرحی را تصویب کنند تا به نیروهای یونیفل جهت انجام بدون محدودیت مسؤولیت‌هایشان قدرتی داده شود.

همچنین آوی دیورین، رئیس مرکز همکاری‌های بین‌المللی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر پایبندی این مرکز به حمایت از نیروهای یونیفل در جنوب لبنان و کمک به آنها برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مدعی شد: برای حفظ ثبات منطقه نیروهای یونیفل باید بتوانند با آزادی در جنوب لبنان فعالیت کرده و تمامی "نقض‌هایی را که نیروهای حزب‌الله مرتکب می‌شوند"، به شورای امنیت اطلاع دهند.

شلومی بیندر، فرمانده تیپ الجلیل در ارتش اسرائیل نیز از جامعه جهانی خواست اقداماتی را علیه حزب‌الله در پیش بگیرد.

بیندر مدعی شد: ارتش اسرائیل در راستای افزایش آمادگی خود برای هر سناریویی کار می‌کند و به تلاش‌های شبانه روزی خود برای حفظ امنیت و دفاع از شهروندان اسرائیلی ادامه خواهد داد.

به نوشته روزنامه‌های رژیم صهیونیستی، مسؤولان وزارت خارجه این رژیم و نیز ارتش آن در این بازدید، فعالیت‌های حزب‌الله در منطقه را به اطلاع این دیپلمات‌های خارجی رسانده و بر "خطرات تونل‌های منسوب به این حزب که مدعی‌اند زیر مرزها حفر می‌ شوند تا امکان حمله به اسرائیل را فراهم کنند" تاکید کردند.

این بازدید در چارچوب طرح اسرائیل-آمریکا برای نفوذ در شورای امنیت با هدف توسعه ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان پیش از تمدید احتمالی ماموریت آنها در اوت آتی انجام شد.

نیروهای یونیفل در جنوب لبنان متشکل از ۱۰ هزار و ۵۰۰ سرباز از ۴۵ کشور مختلف هستند که از سال ۱۹۷۸ مامور نظارت بر مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی بوده و هر ساله ماموریت آنها تمدید می‌شود.

از جمله ماموریت‌های این نیروها، نظارت بر پایبندی لبنان و رژیم صهیونیستی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت درباره شروط آتش‌بسی است که به جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ لبنان پایان داد.

پیش‌بینی می‌شود شورای امنیت ماموریت این نیروها را تمدید کند، کمیته پنجم مجمع عمومی سازمان ملل اواخر ژوئن گذشته با اختصاص مبلغ ۴۸۰.۶ میلیون دلار برای بودجه سال آتی این نیروها توافق کرد.

کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل مه گذشته ضمن شکایت از عدم کارایی نیروهای یونیفل مدعی شد: حزب‌الله اقدامات خود را دیکته می‌کند.

جفری فلتمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور دور ژوئن گذشته ضمن اعتراف به اینکه توقف اقدامات متجاوزانه اسرائیل علیه حریم هوایی لبنان فراتر از توان نیروهای یونیفل است، اظهار کرده بود: خلع سلاح حزب‌الله نمی‌تواند بخشی از ماموریت این نیروها باشد.

ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان نیز پیشتر گفته بود: حمایت بین‌المللی گسترده‌ای از موضعگیری لبنان درباره مساله نیروهای یونیفل در جنوب وجود دارد، مدتی است تماس‌ها و رایزنی‌هایی در سطح وزارت خارجه با اعضای دائم شورای امنیت برقرار هستند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به تازگی به موضوع توسعه ماموریت نیروهای یونیفل پرداخته و اظهار کرد: این خواسته اسرائیلی است که دولت آمریکا آن را مطرح می‌کند اما در مورد حزب‌الله، ماندن نیروهای یونیفل با همین تعداد و یا کاهش آنها  چیزی را تغییر نمی‌دهد.

نصرالله گفت: با ماندن نیروهای یونیفل یا روابط خوب با آنها مخالف نیستیم اما کاهش تعداد این نیروها برای ما اهمیتی ندارد و اگر در مورد ماموریت آنها بازنگری صورت گیرد، درخواست خواهیم کرد که آنها در آن سوی مرزها باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یونیفل اسراييل شوراي امنيت نیروهای یونیفل رژیم صهیونیستی جنوب لبنان شورای امنیت حزب الله مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حمله‌های سنگین نیروهای حزب الله لبنان علیه مواضع اشغالگران صهیونیست همچنان ادامه دارد به طوری که از صبح امروز این حمله‌ها تشدید شده است.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که نیروهای مقاومت اسلامی لبنان منطقه الراهب در اراضی اشغالی را زیر حمله‌های توپخانه ای خود قرار دادند.

در جریان این حمله توپخانه ای تعدادی از عناصر صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

علاوه بر این رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک هدف نظامی صهیونیستی در شهرک آویویم زیر آتش نیروهای مقاومت لبنان قرار گرفت.

این رسانه‌ها اذعان کردند دست کم پنج موشک از سمت لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک شده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که ساختمانی را که عناصر دشمن صهیونیستی در آویویم در آن پنهان شده بودند هدف قرار داد که در جریان این عملیات موفقیت آمیز تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

کد خبر 6087535

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد