Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:03:33 GMT

طراحی سامانه ای برای استخراج متن از تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۵۳۶

طراحی سامانه ای برای استخراج متن از تصاویر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، هوش مصنوعی از جمله فناوری‌های پرکاربرد در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعالیت خود در این حوزه را افزایش داده‌اند و هر روزه محصولات و خدمات جدیدی عرضه می‌کنند که بر اساس هوش مصنوعی تولید و طراحی شده است.

 شرکت‌دانش‌بنیان تولید کننده این سامانه، یکی از این شرکت‌هایی است که با استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی، سامانه نویسه‌خوان فارسی را طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه به کاربر اجازه می‌دهد تا از تصاویری مانند تصویر نسخه‌های خطی، متن استخراج کند.

علیرضا نوریان، مدیرعامل این شرکت گفت: سامانه هوشمند نویسه‌خوان که به عنوان سامانه الفبا نامگذاری شده است، از هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند تا متون مختلف را از تصاویر استخراج کند. این سامانه می‌تواند متن تصاویر یا اسناد اسکن شده را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی استخراج کند.

وی گفت: این محصول تا به حال صادر نشده است اما سامانه هوشمند نویسه‌خوان می‌تواند بازار بسیاری خوبی در کشورهای عربی داشته باشد. با توجه به مزیت‌های رقابتی فراوان، از جمله دقت و قیمت مناسب، امیداور هستیم زمینه صادرات این محصول به کشورهای عربی فراهم شود.

پردازش داده در سازمان‌ها

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: محصولات ما با وجود کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های بزرگ و مشهور خارجی، قیمت به مراتب پایین‌تری  از این نمونه‌ها دارند. برای مثال، هزینه استفاده از سامانه هوشمند نویسه خوان الفبا، حدود یک‌دهم هزینه‌ای است که  نویسه‌خوان شرکت گوگل دریافت می‌کند.

به گفته وی، سامانه هوشمند نویسه‌خوان الفبا با استفاده از هوش مصنوعی متن موجود در اسناد، فایل‌های پی‌دی‌اف و یا اسناد اسکن شده را پردازش کرده و استخراج می‌کند. در واقع با استفاده از این سامانه، اسناد اسکن شده و فایل‌های پی‌دی‌اف، قابل جستجو، ویرایش و پردازش می‌شوند. می‌توان نویسه‌خوانی را درگاه ورود به دیجیتال‌سازی و پردازش اطلاعات در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها دانست.

نوریان افزود: نویسه‌خوان هوشمند «الفبا» در هر کجا که اسناد متنی به شکل تصویر و یا اسکن شده وجود دارند کاربرد دارد. این سامانه در موارد مختلفی از جمله، موتورهای جستجو،کتابخانه‌ها، سامانه‌های آرشیو اسناد، سامانه‌های مالی و اتوماسیون‌های اداری کاربرد دارد.

کد خبر 4972922 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو اینترنت نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات موبایل شرکت هواوی ماهواره گوشی هوشمند صفحه نمایشگر هوش مصنوعی اسکن شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

شب گذشته ماندنی شدن ژاوی در بارسلونا قطعی شد و او از تصمیمش برای استعفا منصرف شد. به همین دلیل امروز نشستی خبری در باشگاه بارسلونا با حضور خوان لاپورتا و ژاوی برگزار شد و دو طرف در مورد مسائل مختلف حرف زدند.

ابتدا لاپورتا حرف زد و گفت به چه دلیلی اصرار برای ماندنی شدن ژاوی داشت و سپس مربی کاتالان توضیح داد که چرا از استعفا منصرف شده است.

در بخشی از نشست، لاپورتا هنگامی که از ژاوی تعریف می‌کرد، احساساتی شد. هم او و هم ژاوی برای یک لحظه احساسی شدند و بغض رئیس شکست که با تشویق حاضران در نشست همراه بود.

لاپورتا بعد از گفتن این جمله که به داشتن ژاوی افتخار می‌کنیم، برای لحظاتی مکث کرد و به وضوح منقلب شده بود. او سپس ادامه داد و چند بار دیگر تاکید کرد که به ژاوی و ایده‌هایش اعتماد کامل دارد.

منبع: ورزش سه

tags # ژاوی هرناندز ، بارسلونا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (عکس) ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟