Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@12:06:47 GMT

تیر خلاص حزب النهضه تونس به دولت «الفخفاح»

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۶۶۸

تیر خلاص حزب النهضه تونس به دولت «الفخفاح»

شورای مشورتی حزب النهضه تونس، «راشد الغنوشی» رئیس این حزب را برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور و گروه‌های سیاسی و اجتماعی جهت آغاز رایزنی‌های مربوط به کابینه جدید، مأمور کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای مشورتی حزب النهضه با اکثریت آراء (۵۴ عضو) با تشکیل کابینه جدید موافقت کرد در حالیکه ۳۸ عضو این شورا نیز به استمرار کابینه جدید رأی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ ژانویه گذشته پس از آنکه «الحبیب الجملی» از حزب النهضه موفق نشد از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، «قیس سعّید» رئیس‌جمهور تونس «الیاس الفخفاخ» وزیر سابق دارایی و از رهبران حزب دموکراتیک «التکتل» را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد.

در همین ارتباط «عماد الخمیری» سخنگوی رسمی حزب النهضه گفت که تشکیل کابینه جدید می‌تواند به بحران سیاسی کنونی در کشور به ویژه در سایه اوضاع سیاسی و اقتصادی کنونی و وجود پرونده اتهامات علیه نخست‌وزیر فعلی، پایان دهد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، تصمیم شورای مشورتی حزب النهضه برای انحلال دولت الفخفاخ که اساسا از احزاب النهضه، جریان دموکرات، جنبش الشعب و تحیا تونس تشکیل شده است، پس از آن صادر شد که چند روز پیش این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تصمیم‌گیری در این باره را به شورای مشورتی ارجاع می‌دهد.

حزب النهضه یکی از بزرگ‌ترین اعضای ائتلاف حاکم و صاحب ۵۴ کرسی در پارلمان است.

حزب النهضه در بیانیه‌ خود آورده بود که شبهه موجود درباره الفخفاخ و اتهام وی در پرونده «تضاد منافع»، چهره ائتلاف حاکم را خدشه‌دار کرده است و این امر نیازمند تجدیدنظر در خصوص دولت کنونی است.

در همین ارتباط «محمد القومانی» از رهبران حزب النهضه در مصاحبه با الجزیره گفت که تصمیم شورای مشورتی این حزب به منظور پیدا کردن جایگزینی برای الفخفاح به دلیل وضعیت نخست‌وزیر فعلی به ویژه در سایه شبهات فساد وی در پرونده «تضاد منافع» که سازمان مبارزه با فساد نیز آن را تأیید کرده است، اتخاذ شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حزب النهضه الیاس الفخفاخ نخست وزیر تونس شورای مشورتی کابینه جدید حزب النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: بارندگی‌ها با فصل کوچ عشایر همزمان شده است و فرمانداران و اداره‌کل امور عشایر این استان باید با استان‌های همسایه رایزنی‌های لازم در خصوص تأخیر در کوچ عشایر را انجام دهند.
وی افزود: امور عشایر استان و استان هم‌جوار اقدامات لازم از جمله اطلاع‌رسانی از طریق پیامک در خصوص تأخیر در کوچ را انجام دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت محور‌های مواصلاتی استان، عنوان کرد: جاده‌هایی که احتمال رانش دارند با پیگیری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خطر مسدود شدن رفع شود.
حیدری با اشاره به ارائه خدمات به عشایران کوچ‌رو، افزود: هلال‌احمر باید نسبت به تأمین موادغذایی عشایر کوچ‌رو اهتمام لازم را داشته باشد و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اسکان عشایر تمهیدات لازم را انجام دهند.
حیدری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی مراقبت‌های لازم از مزارع شیلات را انجام دهد، تاکید کرد: مراقبت‌های لازم از قنات‌ها و جوی‌ها انجام شود و اگر خسارتی وارد شده است، لایروبی در اسرع وقت انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری از کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خواست تا به عشایر تحت پوشش، در حرکتی منسجم امداد‌رسانی کنند.
حیدری از مدیرکل مدیریت بحران استان خواست تا در یک زمان‌بندی مشخص، خسارات وارد شده به عشایر را جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری