Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل طرح یک فوریتی نمایندگان برای تضمین تامین کالاهای اساسیطرح جدید نمایندگان مجلس درباره نحوه توزیع کالاهای اساسی

وی با بیان اینکه در این جلسه و برای بررسی این طرح مسئولانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات حضور داشتند، ادامه داد: یکی از مباحث مهم مورد بررسی در این نشست استفاده از ظرفیت تبصره 14 بودجه سال 99 برای اجرای این طرح بود، که در اینباره مطرح شد که آیا تبصره 14(هدفمندی یارانه‌ها) با درآمد 250 هزار میلیارد تومانی ظرفیت کافی برای کمک به اجرای طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب را دارد یا خیر، که مسئولان سازمان برنامه و بودجه گزارشی را در این مورد ارائه کردند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس عنوان کرد: آنها اعلام کردند، در سه ماه اول امسال 50 درصد درآمدهای مربوط به تبصره 14 یعنی تقریبا 30 هزار میلیارد تومان به دلیل شرایط حاصل از شیوع کرونا محقق نشده و عملا 33 هزار و نهصد میلیارد تومان منابع در این تبصره وصول شده است که البته تاکید کردند در ماه‌های بعدی سال وصولی‌ها بهتر خواهد شد.

خدابخشی ضمن اعلام اینکه جلسات مشترک دولت و مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی جزئیات این طرح ادامه خواهد داشت، بیان کرد: طی بررسی‌ها باید بدانیم آیا راه حلی برای جابجایی برخی آیتم‌ها و مبالغ در تبصره 14 برای اجرای این طرح وجود دارد یا خیر.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به بررسی موضوع میزان اثربخشی اختصاص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در این نشست گفت: درباره نحوه اختصاص ارز 4200 تومانی سناریوهای مختلفی مطرح و بررسی شد، مسئولان اعلام کردند که دولت به دلیل اثرات زیان‌آور و بار روانی منفی حذف ارز 4200 تومانی و رشد پایه پولی تلاش دارد تا همچنان این ارز را اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: تداوم اختصاص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی بررسی و در نهایت قرار شد، اختصاص این ارز همچنان تداوم داشته باشد زیرا علی‌الرغم تمام مشکلات و معایب تعدد نرخ  ارزها در کشور، حذف ارز یارانه‌ای آثار منفی روانی در جامعه در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس شورای اسلامی ایران بیشتر بخوانید... متن کامل طرح یک فوریتی نمایندگان برای تضمین تامین کالاهای اساسی طرح جدید نمایندگان مجلس درباره نحوه توزیع کالاهای اساسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایران مجلس تضمین تامین کالاهای اساسی کمیسیون برنامه برنامه و بودجه تبصره 14

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو