Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به موفقیت‌های گسترده‌ای که مدارس صدرا در حوزه تعلیم و تربیت به دست آورده‌اند گفت: ساخت مدارس بر اساس الگوی معماری ایرانی اسلامی انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه نوع معماری مدارس در استان یزد و کشور نیازمند رعایت موارد خاصی است اظهار داشت: در ارتباط با معماری مدارس دخترانه و پسرانه باید تفاوت‌هایی قائل باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سبک معماری اصیل ایرانی اسلامی که در حوزه‌های مختلف از جمله مدرسه‌سازی وجود داشته گفت: در حوزه مدرسه دخترانه باید به سمت مدارس با ساختما‌ن‌های حیاط وسط برویم که حیاط در وسط مدرسه باشد و چهار طرف آن را ساختمان بپوشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ساختمان‌های طبقاتی هم برای مدارس مناسب نیست گفت: در حال حاضر معلمان و دانش‌آموزان شکایت‌های بسیاری در ارتباط با پله‌های مدارس دارند و واقعا هم پله‌های زیاد برای دانش‌آموزان مناسب نیست.

آزمون مدارس سمپاد با حضور 335 هزار دانش‌آموز جمعه برگزار می‌شودگزارش ویدئویی ا جنون صدام در شهادت دانش‌آموزان ایرانی / لحظاتی تلخ از بمباران مدارس ایران توسط عراقرئیس سازمان نوسازی‌ مدارس: 30 درصد فضاهای آموزشی ‌تخریبی است / 14 هزار کلاس درس جدید افتتاح می‌شود

ناصری یزدی تصریح کرد: یک مدرسه باید در نهایت در دو طبقه ساخته شود و حیات به میزان لازم داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند به‌خوبی تحرک داشته باشند و سلامتی جسمی آنها هم در مدرسه حفظ و تقویت شود.

امام جمعه یزد به فعالیت مدارس صدرا و معارف اشاره کرد و گفت: این مدارس ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت دارند و تاکنون هم در این حوزه دانش‌آموزان بسیاری را به‌خوبی تربیت کرده‌اند به‌گونه‌ای که مدیران آموزش و پرورش نسبت به نقش این مدارس در بهبود وضعیت آموزش در کشور تاکید دارند.

وی بر ضرورت تقویت این مدارس تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید با توجه به نقش مهمی که این مدارس در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند، نسبت به حمایت و زمینه‌سازی تقویت آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/781/ح

R41376/P/S6,76/CT11 بیشتر بخوانید... مدارس غیرانتفاعی و مسئله عدالت اجتماعی ‌آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ‌پارسیان+تصاویر‌ تلاش مجلس برای استخدام ۸۰۰۰ مربی پرورشی و روانشناس در مدارس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان یزد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانش‌آموزان مدرسه پسرانه شهید بهشتی، شاهد و تیزهوشان میاندوآب در هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بازدید کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، هدف از این بازدیدها را فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس میاندوآب با همراهی دبیران خود از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، فضاهای آموزشی و رفاهی، کتابخانه و سایت کامپیوتری بازدید می‌کنند.

پیام خدایی افزود: در رایزنی‌ با آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب بازدیدهای بیشتری از سوی دانش‌آموزان در طول سال و هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب صورت خواهد پذیرفت و ارائه مطالب علمی و فرهنگی، مشاوره راهنمایی و هدایت تحصیلی از سوی کارشناسان دانشگاه برای بازدیدکنندگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر