Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، با وجود امضای تفاهم نامه فی مابین مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «سرتیپ دوم پاسدار سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص خروج موقت خودروها از جمله خودروهای  ۲۵۰۰سی سی از مناطق آزاد به داخل کشور که بلامانع شده و ممانعتی در اینخصوص وجود ندارد ، اما عدم تمکین گمرک ایران در جزیره کیش از این دستورالعمل و بخشنامه و متاسفانه استناد به یک بخشنامه تاریخ مصرف گذشته و مربوط به سال ۱۳۹۳ و عدم حمایت قاطع منطقه آزاد کیش از حق و حقوق ساکنن آن  باعث نگرانی و مشکلات فراوانی برای کیشوندان و فعالان اقتصادی این منطقه تجاری شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امتیاز خروج موقت خودرو برای فعالان اقتصادی و خانواده‌های ساکن جزیره کیش که با توجه به موقعیت مکانی تنها مسیر هوایی را می‌توانند به عنوان گزینه اصلی برای سفر به سرزمین اصلی انتخاب کنند بسیار حائز اهمیت است و صدور مجوز خروج موقت خودرو بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از منطقه آزاد کیش از چند سال قبل بصورت غیرقانونی و برخلاق قوانین موجود مناطق آزاد ایران ممنوع شده، موجب نارضایتی شدید بسیاری از ساکنان جزیره کیش را فراهم نموده است.
در حالی که ساکنان دیگر مناطق آزاد کشور که محدودیت‌های رفت و آمد مانند جزایری محصور میان آب‌های خلیج فارس همانند کیش و قشم را ندارند از امتیاز خروج خودرو و مسافرت با خودروی شخصی خود تا صدها کیلومتر را بهره‌مند می‌ باشند و در حال حاضر هم بنا بر مصاحبه صریح مدیر گمرک یکی از این مناطق کشور خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هم آزاد شده اما  متاسفانه ساکنین منطقه آزاد کیش از این امتیاز حداقلی بدلایل نامعلومی همچنان محروم هستند.
اما نکته جالب اینکه که رئیس پلیس راهور ناجا  در جریان بازدید از جزیره کیش در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تمکین گمرک کیش از دستورالعمل خروج موقت خودروها از جمله خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و با اشاره به اجرای این مقررات در  دیگر مناطق آزاد کشور تصریح کرد : این دستورالعمل بصراحت بر روی این موضوع تاکید دارد  لذا  خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی بجز خودروهای برند امریکا و خودروهای خاص از جمله لامبورگینی و بوگاتی. مازراتی…، خروج بقیه خودروها با برند هایی همانند ژاپنی و کره ای حتی با بالاتر از ۳۰۰۰ سی سی از مناطق آزاد به داخل کشور بلامانع  و ممانعتی در اینخصوص وجود ندارد .  
همچنین سرگرد ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش هم پیش تر در مصاحبه با خبرنگاران جزیره از خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی از کیش خبر داده و گفت: بر اساس اخذ مجورهای لازم خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی از جزیره کیش به داخل کشور آزاد اعلام شده و مالکان این خودروها می توانند برای اخذ مجوزهای لازم به پلیس راهور و گمرک کیش مراجعه کنند.
و قبل تر هم مدیر گمرک منطقه آزاد اروند با اعلام آزاد بودن خروج موقت خودروها از جمله خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی از منطقه آزاد اروند گفت : خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از محدوده منطقه آزاد اروند آزاد شد و مالکان محترم خودرو می‌توانند جهت اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه کنند.
محمد نظارت امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش مدیرعامل و هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، مرخصی خودروهای بالای ٢٥ سی‌سی آزاد شد.
مدیر گمرک منطقه آزاد اروند افزود: مالکان محترم خودرو می‌توانند جهت اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه کرده و با طی مراحل لازم از این مرخصی بر اساس قانون بهره‌مند شوند.
اما نکته بسیار قابل توجه این موضوع اقدام عملی سازمان منطقه آزاد اروند در خدمات رسانی به شهروندان خود بعد از این مصاحبه و خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از این منطقه آزاد بود
اما متاسفانه در جزیره کیش با وجود اعلام صریح و مصاحبه رئیس پلیس راهور کشور در گفتگو با خبرنگاران که  از  آزاد شدن خروج اینگونه خودروهای بر اساس اخذ مجورهای لازم از جزیره کیش به داخل کشور  خبر داده بود در حد یک مصاحبه  و خبر دلگرم کننده برای ساکنین پرتلاش جزیره زیبای کیش باقی ماند و با وجود مراجعات مکرر  بسیار دارندگان اینگونه خودروها به سازمان منطقه آزاد کیش و گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در جزیره آنها براحتی ضمن رد مصاحبه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  و همچنین کیش به آخرین مصوبه سال ۱۳۹۳ که سالهاست پشت شیشه گمرک ایران در کیش خاک میخورد استناد نموده و متاسفانه خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی از کیش را همچنان ممنوع می دانند.
تعدادی از کیشوندان نیز در تماس تلفنی و یا حضوری در دفتر خبرگزاری خبرآنلاین در کیش  به شدت به موضوع تمکین گمرک جزیره و منطقه آزاد کیش معترض بوده و همچنان خواستار پیگیری و پاسگویی این موضوع از مسئولان منطقه شدند .
یکی از کیشوندان با ابراز نگرانی از سنگ اندازی گمرگ ایران در کیش گفت : من از ساکنان قدیکی و بومی جزیره هستم و سالی  فقط یکبار توانایی سفر دارم با توجه به هزینه بالای بلیت هواپیما چطور می توانم برای یک خانواده ۴ نفره هزینه کنم ، دوست دارم من هم مانند سایر ساکنین مناطق آزاد دیگر سالی یکبار با خودروی شخصی خودم به سرزمین اصلی سفر کنم
وی با بیان اینکه این موضوع سبب ناراحتی روحی روانی بسیاری از ساکنین و فعالین اقتصادی جزیره شده است افزود : در بسیاری از مناطق آزاد با توجه به  امضای تفاهم نامه فی مابین دکتر بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای خروج موقت خودروها از جمله خودروهای بالای  ۲۵۰۰سی سی از مناطق آزاد به داخل کشور توافق شده و منجر به امضا تفاهم نامه و دستورالعمل قانونی شده است سفر کرده اند اما من و تعدادی زیادی از کسانی که تابستان را برای سفر انتخاب کردیم متاسفانه با ممانعت خودسرانه منطقه آزاد کیش برای صدور نامه و همچنین مخالفت همیشگی گمرک ایران در کیش به استناد یک بخشنامه خاک خورده مربوط به سال ۹۳ مواجه شده  که کام  همه ساکنین را تلخ نموده است  .
ایشان در ادامه با اظهار نگرانی می افزاید: اگر گمرک و این منطقه آزاد اعتقادی به دستورلعمل اجرایی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای خروج قانونی خودروهای گذر موقت بالای  ۲۵۰۰سی سی از مناطق آزاد به داخل کشور واقعا ندارند رسما طی اطلاعیه ای اعلام نموده تا واقعا مردم ان منطقه تکلیف خود را بدانند .
علیرضا محبی از دیگر ساکنین جزیره کیش که بارها و بارها برای اخذ پلاک گذر به گمرک و منطقه آزاد کیش مراجعه نموده است از مسئولان منطقه آزاد کیش خواست تا چاره ای دائمی برای اینکار بیندیشند زیرا ادامه این روند سبب می شود نه فعال اقتصادی ، نه سرمایه گذار و نه افراد عادی کیش را برای زندگی انتخاب نکنند چرا که به رغم آزاد بودن منطقه وجود این قوانین دست و پا گیر و مضحک و مخالف نص قوانین مناطق آزاد و تجاری ایران مشکلات فراوانی را برای مردم خوب منطقه فراهم نموده است.                              
کیشوند دیگری با بیان اینکه خروج خودرو از کیش برای کیشوندان به ویژه برای ایام تابستان مزایای بسیاری دارد اظهار داشت : با توجه به شرایط جزیره از نظر موقعیتی و آب و هوایی به ویژه در تابستان ساکنان این منطقه نیاز دارند تا دستکم سالی یکبار برای دیدن خانواده و شهر خود از جزیره خارج شوند و حق دارند با خودرو شخصی سفر کنند و با انرژی مضاعف به شهر خود بازگردند                                         .
تعدادی دیگر از کیشوندان نیز با تماس تلفنی خواستار رسیدگی جدی مسئولان به این موضوع شدند و از مسئولان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران ، منطقه آزاد کیش تقاضا کردند تا با تدبیر و بر اساس قانون تصمیماتی برای رفاه حال مردم کیش اتخاذ کنند.
در هر صورت با وجود نارضایتی شدید فعالان اقتصادی و ساکنان جزیره خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از کیش با توجه به امضای تفاهم نامه و دستورالعمل واضح و روشن فی مابین مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای خروج موقت خودروها از جمله خودروهای بالای  ۲۵۰۰سی سی از مناطق آزاد به داخل کشور و استفاده مناطق آزاد دیگر از این دستورالعمل برای مرخصی یک ماهه با پلاک گذر موقت به داخل کشور....  خروج پلاک گذر اینگونه خودروها از کیش همچنان در هاله ای از ابهام قرار داشته و ممنوع می باشد و همت عالی دکتر مظفری مدیر عامل محترم سازمان  و مسئولین ذیربط منطقه آزاد کیش را  برای پیگیری این موضوع مهم رفاهی طلبیده چرا که با وجود آزاد شدن خروج اینگونه خودروها از دیگر مناطق آزاد تجاری و دستور و تایید صریح و قاطعانه مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  و وجود تفاهمنامه موجود امید است طی چند رو آینده شاهد استفاده ساکنین  این جزیره مرجانی از داشتن این امتیاز حداقلی همانند سایر مناطق آزاد کشور باشیم  .

48

کد خبر 1409790

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی منطقه آزاد اروند خروج موقت خودرو منطقه آزاد کیش خروج خودرو پلیس راهور تفاهم نامه جزیره کیش برای خروج بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر

در روز دوم و پایانی مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل به میزبانی نجف آباد اصفهان، ورزشکاران شاخه اسپیداسلالوم و بتل برای کسب ۳ رده برتر تلاش کردند.

در رده سنی بالای ۱۹ سال شاخه اسپید اسلالوم رضا لسانی دارنده مدال طلای قهرمانی جهان پس از امیرمحمد سواری و سبحان خسروانی بر سکوی سوم ایستاد تا مهم‌ترین اتفاق و حادثه این دوره از مسابقات رقم بخورد.

همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال متین نجفیان و علی پناهی برگزار کننده دیدار نهایی بودند که در نهایت عنوان نخست از آن نجفیان شد و پناهی به جایگاه دومی قناعت کرد. پس از این ۲ نفر، مقام سومی به حسین علی عظیما رسید.

در شاخه بتل رده سنی بالای ۱۹ و زیر ۱۹ سال ورزشکاران رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا نفرات برتر این رویداد مشخص شوند.

امیر محمد طبرسی، محمد جواد وکیل الرعایا و سید محمد معین حسینی توانستند ۳ سکوی برتر این مسابقه را در رده سنی بالای ۱۹ سال به خود اختصاص بدهند.

همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال در رقابتی مهیج و دیدنی سه نفر برتر این مسابقه را کوروش مصطفوی، پارسا سیاری ارانی و محمد رسا کشاورزی تشکیل دادند.

گفتنی است روز گذشته (پنجشنبه) مسابقات در بخش بانوان برگزار و در مهمترین اتفاق ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو دست به کار بزرگی زد و ضمن کسب جایگاه نخست رکورد ملی ایران را که پیش‌تر در اختیار خودش بود ارتقا داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد