Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@21:35:14 GMT

ثبات قیمت ال ان جی آسیا علی رغم کاهش تقاضا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۰۹۹

ثبات قیمت ال ان جی آسیا علی رغم کاهش تقاضا

این هفته قیمت گاز طبیعی ماع شده LNG در آسیا برای چهارمین هفته متوالی و با وجود کاهش جهانی تقاضای گاز طبیعی و کاهش فعالیت بازارها ثابت ماند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، متوسط قیمت تحویل ماه آگوست LNG در شمال شرق آسیا حدود 2.20 دلار در هر میلیون واحد گرمایش بریتانیا mmBtu بود.

بر همین اساس سطح ذخایر گاز در آسیا افزایش یافته و قراردادهای طولانی مدت نیاز بازار را تامین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز می گوید این هفته واحد ساخالین 2 در روسیه یک محموله فروش برای آگوست دارد و Ichthys دو محموله بارگیری کرده است. شرکت ملی نفت ابوظبی، آدنوک ADNOC هم یک محموله ال ان جی برای اواخر آگوست بارگیری می کند.

صادرات واحد پاپوآ گینه نو اکسون موبیل هم یک محموله برای فروش دارد.

در طرف تقاضا هم شرکت ملی انرژی ترکیه، بوتاز، Botas، به دنبال خرید چهار محموله برای ماه های آگوست و سپتامبر است. در هند، استیل ایسسر، به دنبال ثبت سفارش برای سال های 2021 تا 2023 است. شرکت انرژی آرژانتین، IEASA، هم پیشنهادهایی از شنییر، بریتیش پترولیوم، توتال، ویتول، ترافیگورا و گلنسور دریافت کرده است.

برچسب هابریتیش پترولیوم (BP) ترافیگورا (Trafigura) توتال (Total) تولید LNG ویتول (Vitol)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بریتیش پترولیوم BP ترافیگورا Trafigura توتال Total تولید LNG ویتول Vitol آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟