Web Analytics Made Easy - Statcounter

از بین بردن پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های خطرناک داعش، پاکسازی ده‌ها روستا و چندین محور در محدوده عملیات «ابطال العراق» و فراهم ساختن زمینه برای بازگشت ساکنان آواره، از مهمترین دستاوردهای الحشد الشعبی پس از گذشت 72 ساعت از آغاز عملیات است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سومین روز از آغاز مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) علیه بقایای داعش، سازمان الحشد الشعبی از مهمترین دستاوردهای خود طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز طی یک نشست امنیتی گسترده، با حضور فرماندهان نیروهای مسلح ،  امنیتی و الحشد الشعبی روند عملیات مذکور را بررسی کرد.

از سوی دیگر، «صادق الحسینی» از فرماندهان الحشد الشعبی در گفت‌وگو با «المعلومه» گفت: نیروهای الحشد الشعبی نتایج مهمی در این عملیات و طی گشت‌زنی در ۱۴ بخش در ۷۲ ساعت گذشته به دست آوردند. 

وی افزود طی این مدت، ۳ تروریست داعشی کشته و بیش از ۳۰ مخفی‌گاه آنها نابود و ده‌ها بمب خنثی شدند. در این عملیات، مناطق وسیعی به ویژه در بخش شمال و شمال شرق دیالی پاکسازی شد و این عملیات از این جهت که کلیه بخش‌هایی که بقایای داعش در آن فعالیت داشتند را شامل می‌شد، بسیار موفق‌آمیز بود.

الحسینی در ادامه گفت که در ادامه عملیات پاکسازی مناطق مذکور، عملیات‌هایی برای حفظ این دستاوردها از جمله بازاستقرار در برخی بخش‌های مهم برای پایان دادن به تحرکات بقایای داعش صورت خواهد گرفت.

پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که امروز (دوشنبه - ۱۳ ژوئیه)، تنها تیپ نخست این سازمان، ۳۶ کیلومتر مربع را در دیالی پاکسازی کرده است.

از سوی دیگر، فرماندهی الحشد الشعبی در استان دیالی، امروز گفت که، امنیت روستاهای واقع در مناطق شمالی المقدادیه (در ۴۰ کیلومتری) شمال شرق بعقوبه کاملا تامین شده و زمینه برای بازگشت آوارگان و ساکنان این روستاها فراهم شده است.

سرهنگ «احمد حسین السعدون» فرمانده تیپ ۲۴ در گفت‌‌‌‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد: تیپ‌های الحشد الشعبی طی عملیات‌های ویژه موفق شدند امنیت ۳۶ روستا در مناطق حوض سنسل و حنبش در شمال شهرستان المقدادیه را کاملا تامین و این روستاها را پاکسازی کنند. مناطقی که ساکنان آنها طی جنگ با داعش در سال ۲۰۱۴، آواره شده بودند.

وی تاکید کرد: الحشد الشعبی ماموریت امنیتی و انسانی خود را برای تسریع بازگشت آوارگان انجام داده و در انتظار تکمیل گام‌های خدمات‌رسانی لازم برای بازگشت ساکنان این روستاها و از سرگیری فعالیت‌های کشاورزی آنها است.

السعدون توضیح داد که نیروهای الحشد الشعبی با هماهنگی یگان‌های امنیتی، طی عملیات ابطال العراق، مخفی‌گاه‌ها و پناهگاه‌های خطرناک داعش را نابود کردند.

نخستین مرحله عملیات گسترده «ابطال العراق» از روز سه شنبه (۱۳ خرداد) با سفر «مصطفی الکاظمی» به کرکوک با هدف پاکسازی این استان بعلاوه بخش‌هایی از صلاح‌الدین و دیالی از حضور هسته‌های داعش آغاز شد و تاکنون سه مرحله از آن با موفقیت به پایان رسیده و از صبح روز شنبه پیش (21 تیر)، مرحله چهارم آن به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر آغاز شده است.

هدف از این عملیات، تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان‌ دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه) اعلام شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق سازمان الحشد الشعبی عملیات ابطال العراق الحشد الشعبی ابطال العراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

نیروهای مسلح یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه