Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرگ ۵۰ نفر در سال گذشته و ۱۰ نفر در سه ماهه امسال به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در خصوص مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کامروز امینی در نشست با خبرنگاران گفت: در بحث معاینات بالینی سال گذشته ۲۲ هزار ۳۵۸ پرونده در کل کشور داشتیم ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش داشته است اما سه سال متوالی که نسبت به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول را داریم در معاینات سرپایی رتبه اول را داریم که شاخص ما ۳ هزار و ۵۰ نفر است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در نزاع دسته جمعی سال قبل  ۶ هزار۴۰۸ مورد مراجعه کننده داشتیم که این آمار ۴.۷ درصد کاهش را شاهد هستیم که ۴ هزار نفر مرد و بیش از یک هزار نفر خانم بودند که رتبه دهم کشور را داریم و سیر نزولی قابل توجهی داشتیم.

وی در بحث مصدومین تصادفات سوانح رانندگی گفت: ۴ هزار ۳۳۸ مورد مراجعه کننده داشتیم که نسبت به سال قبل ۱۲.۶ درصد کاهش داشتیم. از این تعداد ۳ هزار نفر آقا و ۱۲۵۰ نفر خانم بودند رتبه چهار کشور نسبت به جمعیت را در مصدومین سوانح رانندگی داریم.

وی با اشاره به فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر گفت: متاسفانه ۵۰ مورد فوت سوء مصرف مواد مخدر داشتیم که ۱۰۸.۳ درصد رشد داشته که یک هشدار جدی است ۳۹ نفر آقا ۱۱ نفر خانم بودند رتبه استان نسبت به کشور ششم است.

این مسوول همچنین به این نکته اشاره کرد که در سه ماهه امسال فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ۱۰ مورد بوده در حالی که مدت مشابه سال قبل ۹ مورد مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ثبت شده است.

امینی در ادامه به معاینات بالینی سه ماهه امسال اشاره کرد و گفت:  امسال جمع کل معاینات بالینی ۴ هزار و ۵۱۵ مورد معاینه بوده که نسبت سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در پرونده با موضوع نزاع ۱۳۷۹ نفر مراجعه کننده داشتیم ۱۱۲۰ نفر آقا و بقیه خانم بودند که در مقایسه با سال قبل ۶.۲ درصد افزایش داشته است. مصدومین حوادث رانندگی ۸۷۷ مورد بوده  که ۲۶ درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بحث اجساد ۱۳۵ مورد جسد به پزشکی قانونی ارجاع شد که ۱۰۷ تقا و ۲۸ خانم بودند که ۱۶.۷ درصد کاهش را شاهد هستیم.ضمن اینکه ۴۳ مورد فوتی ناشی از حوادق رانندگی داشتیم که ۳۷ نفر اقا و ۶ مورد خانم بودند که ۲۴.۶ کاهش را شاهد هستیم.

وی با اشاره بهکاهش غرق شدگی از ۷ به دو مورد اشاره کرد و افزود: غرق شدگی دو مورد داشتیم که کاهش داشتیم که از ۷ مورد به ۲ نفر رسیده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: ۵۸ مورد در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت ۱۲ پرونده قصور پزشکی مطرح شد که ۶ پرونده منجر به رای محکومیت شد و ۶ نفر دیگر تبرئه شدند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز ناشی از سوء مصرف مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خانم بودند پزشکی قانونی درصد کاهش هزار نفر سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش ۳۷۱۱ دانش‌آموز عشایر را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت‌گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون می‌پیمودند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در چهار حوزه امتحانی مذکور، افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!