Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در حاشیه مراسم رونمایی از خودروهای جدید جمع‌آوری زباله که با حضور شهردار تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از شهرداری تهران درخصوص مدیریت پسماند و صیانت از سلامت آحاد شهروندان، گفت: مطالعه میدانی نشان می‌دهد که در حوزه مدیریت پسماند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده به شکلی که پسماندها به عنوان کانونی برای شیوع بیماری‌ های عفونی قلمداد نشده این در حالی است که در سایر بخش‌های دنیا یکی از کانون‌های شیوع انباشت پسماندها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت خوب حوزه پسماند در شهر تهران موجب شده که قلیل ترین میزان ابتلا علیرغم این که کارگران این حوزه در خط مقدم مقابله قرار دارند را شاهد باشیم در حقیقت به طور کلی خدمات شهری در تهران به عنوان افرادی که در خط اول مقابله با کرونا هستند معدل ابتلای بسیار پایینی دارند و در این حوزه بسیار ممتاز عمل کردند و توانستند به خوبی از پرسنل خود صیانت کنند.

زالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که میزان زباله‌ های عفونی از زمان شیوع کرونا پنج برابر ظرفیت شده است افزود: در تهران ۲۰۰۰ تن زباله بیمارستانی جمع آوری می‌شد که در بحث کرونا این رقم به ۷۰۰۰ تن یعنی ۳.۵ برابر تناژ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر تفکیک در مبدا و دخالت در مقصد نیز با بهره گیری از ۱۵ هزار نیروی خدماتی در پس این ماجرا محقق شده است که لازم است از شهرداری و کارکنان آن برای این موضوع قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: با تدابیری که در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد ظرفیت تفکیک زباله بیمارستانی در بیمارستان‌ ها افزایش پیدا کرد و در شهرداری تهران نیز تدابیر خوبی برای جمع آوری این زباله‌ها اتخاذ شد به طور میانگین هر تخت بیمارستانی ۳.۵ تا ۵ کیلوگرم زباله دارند که درصدی از آن عفونی است در حقیقت همه زباله‌ های بیمارستانی عفونی قلمداد نمی‌شوند.

وی با اشاره به تزریق ۴۰ دستگاه خودروی حمل زباله بیمارستانی که به صورت هوشمند امروز به ناوگان مدیریت پسماند شهر تهران اضافه شده است گفت: این سیستم کاملا هوشمند و قابل ردیابی است همچنین افرادی که با این ماشین‌ها کار می‌کنند تبحر بیشتری در جمع آوری این زباله‌ها دارند در نهایت این زباله‌ها در سلول جداگانه‌ای دفع خواهند شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران ادامه داد: سیستم هوشمندی که امروز شاهد رونمایی آن بودیم بخش زیادی از نگرانی‌ها را رفع می‌کند و مدیریت هوشمند پسماند را اداره می‌کند، به شکلی که رضایت مندی بیمارستان‌ها در حوزه جمع آوری سریع‌تر زباله‌ های عفونی را به همراه دارد. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که با بهره گیری و توسعه این سیستم بتوانیم زباله‌های عفونی تولید شده منازل را به شکلی بهداشتی جمع آوری کنیم.

زالی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر درآمدهای اختصاصی شهرداری تهران افت جدیدی داشته و از سوی دیگر برخی هزینه‌ها نیز به آن تحمیل شده است هزینه‌هایی از جمله ضد عفونی دستگاه‌های میانی که به صورت میانگین روزانه ۱۵ هزار لیتر محلول برای ضد عفونی آن نیاز است لذا لازم است برای شهرداری تهران ستاد مقابله با کرونا بودجه‌ای را اختصاص دهد که ما این موضوع را در ستاد مطرح کردیم و امیدواریم این امر محقق شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زباله پسماندها پسماند کرونا مقابله با کرونا شهرداری تهران جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد

به گزارش قدس خراسان، حسن ابراهیمی عنوان کرد: زباله‌ها در مناطق شهری توسط شهرداری‌ها به نحو مطلوب جمع‌آوری می‌شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد ولی بعد از جمع‌آوری و در زمینه تفکیک و دفع پسماند با معضل جدی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: زباله گاه‌ها (محل انباشت و دفن زباله‌های جمع‌آوری شده) شهرداری‌های گناباد استاندارد نیست و مدیریت لازم بر آن‌ها اعمال نمی‌شود و این معضل موجب پراکنده شدن پلاستیک و زباله‌های سبک در اطراف زباله گاه‌ها و در نتیجه آلودگی عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: شهرداری‌های گناباد و شهرهای تابعه آن هیچ برنامه جامعی برای تفکیک پسماند و جمع‌آوری پسماندهای خشک ندارند.
ابراهیمی با اشاره به برگزاری چهار جلسه کارگروه پسماند طی سال گذشته در گناباد افزود: با وجود مشکلات جدی در مدیریت پسماند ولی شهرداران و نماینده دهیاران اهتمام جدی برای حضور در این جلسه‌ها ندارند و این مسأله موجب شده که مصوبه‌های این جلسات به درستی اجرا نشود و ضمانت اجرایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: در مناطق روستایی این شهرستان جمع‌آوری زباله‌ها با مشکلات جدی مواجه است و مورد تأیید محیط زیست نیست و تجمیع و دفن زباله‌های روستاها هم به صورت اصولی انجام نمی‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: در قانون موارد بازدارنده برای برخورد با اشخاصی که در مدیریت پسماند اهتمام جدی ندارند پیش‌بینی شده و تاکنون بیشتر تلاش شده است با برگزاری جلسات کارگروه مدیریت پسماند موضوع‌ها مطرح و پیگیری شود.
ابراهیمی افزود: در جلسه‌های کارگروه مدیریت پسماند سال گذشته به صورت مکرر بابت کوتاهی در مدیریت و دفع پسماند به مسوولان ذیربط اخطار داده شده و از ابتدای امسال در گشت‌های زیست محیطی این مسأله بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر شهرداران و دهیاران به این مسأله عنایت کافی نداشته باشند و مصوبه‌ها را اجرا نکنند برای حفظ بهداشت و سلامت عمومی مردم و جامعه از طریق مراجع قضایی با خاطیان برخورد می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد در خصوص مشکلات جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی گفت: بر اساس قانون مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی موظف هستند که زباله‌های خود را به مرکز امحای زباله‌های پزشکی انتقال داده و بعد از بی‌خطرسازی آن‌ها را به شهرداری‌ها تحویل دهند.
ابراهیمی افزود: انباشت زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی در سطل زباله سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده این مسأله با خاطیان برخورد می‌شود و باید بعد از بی‌خطرسازی برای دفن آن‌ها در زباله گاه‌ها تحویل شهرداری‌ها داده شود.
وی با بیان این که مصوبه‌های کمیته پسماند زباله‌های بیمارستانی تاکنون اجرا نشده است از پزشکان خواست به عنوان متولیان بهداشت و سلامت جامعه در بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی مطب‌های خود اهتمام بورزند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: این اداره با همکاری شهرداری شهر کاخک از توابع این شهرستان و همراهی صنایع، گروه‌های مردمی دوستدار محیط زیست در هفته زمین پاک امسال به صورت نمادین و با هدف ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و پاسداری از زمین، رودخانه این شهر را پاکسازی کردند.
ابراهیمی، پاکسازی عرصه‌های منابع طبیعی روستای زیرجان، قله بنفش و پارک جنگلی قوژد گناباد با همکاری دوستداران محیط زیست را از سایر برنامه‌های هفته زمین پاک برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر