Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@11:29:59 GMT

بررسی طرح تضمین تامین کالاهای اساسی در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۲۷۲

بررسی طرح تضمین تامین کالاهای اساسی در مجلس

خبرگزاری تسنیم: محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه و برای بررسی این طرح مسئولانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات حضور داشتند، ادامه داد: یکی از مباحث مهم مورد بررسی در این نشست استفاده از ظرفیت تبصره 14 بودجه سال 99 برای اجرای این طرح بود، که در اینباره مطرح شد که آیا تبصره 14(هدفمندی یارانه‌ها) با درآمد 250 هزار میلیارد تومانی ظرفیت کافی برای کمک به اجرای طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب را دارد یا خیر، که مسئولان سازمان برنامه و بودجه گزارشی را در این مورد ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم الیگودرز در مجلس عنوان کرد: آنها اعلام کردند، در سه ماه اول امسال 50 درصد درآمدهای مربوط به تبصره 14 یعنی تقریبا 30 هزار میلیارد تومان به دلیل شرایط حاصل از شیوع کرونا محقق نشده و عملا 33 هزار و نهصد میلیارد تومان منابع در این تبصره وصول شده است که البته تاکید کردند در ماه‌های بعدی سال وصولی‌ها بهتر خواهد شد.

خدابخشی ضمن اعلام اینکه جلسات مشترک دولت و مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی جزئیات این طرح ادامه خواهد داشت، بیان کرد: طی بررسی‌ها باید بدانیم آیا راه حلی برای جابجایی برخی آیتم‌ها و مبالغ در تبصره 14 برای اجرای این طرح وجود دارد یا خیر.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به بررسی موضوع میزان اثربخشی اختصاص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در این نشست گفت: درباره نحوه اختصاص ارز 4200 تومانی سناریوهای مختلفی مطرح و بررسی شد، مسئولان اعلام کردند که دولت به دلیل اثرات زیان‌آور و بار روانی منفی حذف ارز 4200 تومانی و رشد پایه پولی تلاش دارد تا همچنان این ارز را اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: تداوم اختصاص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی بررسی و در نهایت قرار شد، اختصاص این ارز همچنان تداوم داشته باشد زیرا علی‌الرغم تمام مشکلات و معایب تعدد نرخ ارزها در کشور، حذف ارز یارانه‌ای آثار منفی روانی در جامعه در پی خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کالاهای اساسی تامین کالاهای اساسی تبصره 14

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین