Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن تیموری روز دوشنبه به مناسبت روز ملی محیط بان (۲۳ تیر) در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان ۵۵ هزار هکتار عرصه حفاظت شده دارد و  در منطقه شکار ممنوع ابرکوه گونه‌های ارزشمندی از قوچ، میش، کل، بز، آهو و جبیر و … زندگی می‌کنند و در سایت تکثیر و پرورش گورخر ایرانی در منطقه پنج انگشت نیز هم اکنون ۱۴ رأس گورخر ایرانی نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کوه‌های عیش، اعلا و کفه تاقستان از مناطق شکار ممنوع است و سرو ۴۵۰۰ ساله و سایت تکثیر و پرورش گورخر ایرانی نیز توسط محیط بانان این اداره مدیریت می شود.

تیموری با بیان اینکه ابرکوه در گذشته یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش استان یزد بوده، افزود: تا اواخر دهه ۴۰، گونه‌های حیوانی گورخر، آهو و جبیر در زیستگاه‌های این شهرستان می‌زیسته و در گزارش اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت کویر از ابرکوه به عنوان یکی از زیستگاه‌های خوب پرورش گورخر نام برده شده است.

این مسوول ادامه داد: سایت تکثیر گورخر ایرانی به مساحت ۱۶۰ هکتار در ۶۰ کیلومتری جاده ابرکوه - مروست در استان یزد فنس کشی و حفاظت شده است.

تیموری همچنین، پایش کارخانجات صنعتی برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و نظارت بر فعالیت صنایع را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که برای تامین وسایط نقلیه و نیروی محیط بان برای حراست از عرصه‌های حفاظت شده وجود دارد، حفظ این سرمایه ها با مشارکت همه شهروندان قابل تحقق است

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ابرکوه اراضی کشاورزی یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابرکوه اراضی کشاورزی یگان حفاظت محیط زیست ابرکوه اراضی کشاورزی یگان حفاظت محیط زیست گورخر ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد

محمدرضا بسملی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار از این متخلف محیط زیست یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و پنج عدد فشنگ چهارپاره مخصوص شکار چهارپا، هفت عدد فشنگ ساچمه ریز مخصوص شکار پرنده و یک قبضه چاقو کشف و ضبط کردند.

رییس اداره محیط زیست سبزوار گفت: شهروندان وظیفه شناس و دوستداران محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید، مورد را به یگان حفاظت محیط زیست سبزوار به شماره تماس۴۴۴۴۹۳۰۳ یا پاسگاه های انتظامی محل گزارش کنند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده "ریوند، پروند و شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان