Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زالی، در حاشیه مراسم رونمایی از خودرو‌های جدید جمع‌آوری زباله، افزود: مطالعه میدانی نشان می‌دهد که در حوزه مدیریت پسماند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده به شکلی که پسماند‌ها به عنوان کانونی برای شیوع بیماری‌های عفونی قلمداد نشده این در حالی است که در سایر بخش‌های دنیا یکی از کانون‌های شیوع انباشت پسماند‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت خوب حوزه پسماند در شهر تهران موجب شده که قلیل‌ترین میزان ابتلا علیرغم این که کارگران این حوزه در خط مقدم مقابله قرار دارند را شاهد باشیم در حقیقت به طور کلی خدمات شهری در تهران به عنوان افرادی که در خط اول مقابله با کرونا هستند معدل ابتلای بسیار پایینی دارند و در این حوزه بسیار ممتاز عمل کردند و توانستند به خوبی از پرسنل خود صیانت کنند.

زالی با اشاره به اینکه میزان زباله‌های عفونی از زمان شیوع کرونا پنج برابر ظرفیت شده است، افزود: در تهران ۲۰۰۰ تن زباله بیمارستانی جمع آوری می‌شد که در بحث کرونا این رقم به ۷۰۰۰ تن یعنی ۳.۵ برابر تناژ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر تفکیک در مبدا و دخالت در مقصد نیز با بهره گیری از ۱۵ هزار نیروی خدماتی در پس این ماجرا محقق شده است که لازم است از شهرداری و کارکنان آن برای این موضوع قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: با تدابیری که در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد ظرفیت تفکیک زباله بیمارستانی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرد و در شهرداری تهران نیز تدابیر خوبی برای جمع آوری این زباله‌ها اتخاذ شد به طور میانگین هر تخت بیمارستانی ۳.۵ تا ۵ کیلوگرم زباله دارند که درصدی از آن عفونی است در حقیقت همه زباله‌های بیمارستانی عفونی قلمداد نمی‌شوند.

زالی با اشاره به تزریق ۴۰ دستگاه خودروی حمل زباله بیمارستانی که به صورت هوشمند امروز به ناوگان مدیریت پسماند شهر تهران اضافه شده است، گفت: این سیستم کاملا هوشمند و قابل ردیابی است همچنین افرادی که با این ماشین‌ها کار می‌کنند تبحر بیشتری در جمع آوری این زباله‌ها دارند در نهایت این زباله‌ها در سلول جداگانه‌ای دفع خواهند شد.

وی افزود: سیستم هوشمندی که امروز شاهد رونمایی آن بودیم بخش زیادی از نگرانی‌ها را رفع می‌کند و مدیریت هوشمند پسماند را اداره می‌کند، به شکلی که رضایت مندی بیمارستان‌ها در حوزه جمع آوری سریع‌تر زباله‌های عفونی را به همراه دارد. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که با بهره گیری و توسعه این سیستم بتوانیم زباله‌های عفونی تولید شده منازل را به شکلی بهداشتی جمع آوری کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زباله زباله های عفونی علیرضا زالی کرونا بیمارستان پارسی خبر زباله های عفونی زباله ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است و از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اصغری در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به نظارت دقیق بر جمع‌آوری پسماندهای عفونی،‌ اظهار داشت: بر شرکت‌هایی که اقدام به جمع‌آوری پسماندهای عفونی می‌کنند، نظارت می‌کنیم و کلاس آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر افرادی که در این زمینه کار می کنند نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بیمار نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: همچنین، روش‌های شرکت‌های مسؤل در جمع‌آوری پسماندهای عفونی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا باعث انتقال عفونت نشود.

انبارهایی که احتکار شیرخشک کردند به دادگاه معرفی شدند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: از 20 مهرماه سال گذشته به دلیل تغییر سیاست‌های ارزی کشور در زمینه شیرخشک، طی یک ماه تمام انبارها و داروخانه‌های استان مورد رصد قرار گرفت که با افزایش بازرسی‌ها، انبارهایی که اقدام به احتکار شیرخشک کرده بودند شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.

 هدی ابوالحسنی با تاکید بر این‌که انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است، افزود: از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی، از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد و یکسان سازی عادلانه صورت گرفت.

تلاش برای رضایت کادر سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز عنوان کرد: اولویت اول حوزه توسعه دانشگاه، ارتقای رضایتمدی کادر سلامت است.

مهدی پوررضا افزود: تلاش داریم امکانات دانشگاه را در راستای رضایتمندی پرسنل ارتقا دهیم که این امر موجبات رضایت بیماران را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی