Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ناوگان اقیانوسیه آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اذعان کرد که تاکنون ۵۷ نفر در پی انفجار و آتش سوزی در یک فروند ناو جنگی آبی- خاکی با ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» مجروح شده اند.

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: از این تعداد ۳۴ نفر نیروی نظامی و ۲۳ نفر دیگر غیرنظامی هستند؛ ۵ نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی راه های ممکن برای وارد کردن فشارهای دریایی بر ونزوئلا بود، ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» در پایگاه دریایی سن دیه گو در ایالت کالیفرنیای آمریکا گرفتار حریق شد و در این حادثه دست کم ۲۱ نفر از خدمه آن مجروح شدند. 

این ناو یکی از جنگ افزارهای مهم ارتش آمریکا محسوب می شود اما با این وجود رسانه ها و دولت آمریکا نوعی سیاست سکوت خبری را در مورد آن در پیش گرفته اند در حالیکه در خصوص بروز حوادث به مراتب کوچکتر در ایران هیاهوی رسانه ای گسترده ای در رسانه های آمریکایی و همچنین رسانه های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درباره آن به راه می افتد.

در خصوص حادثه ای که برای این ناو رخ داده، ای بی سی نیوز به نقل از دریادار «اریک سوبک» از آغاز تحقیقات رسمی برای روشن شدن علت وقوع این حادثه خبر داده است. 

به نوشته ای بی سی نیوز، ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» ظرفیت یک هزار خدمه را دارد اما در زمان وقوع حادثه ۱۶۰ ملوان در آن حضور داشته اند. 

این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که حدود ۲۰۰ ملوان و افسر نیروی دریایی آمریکا هنگام وقوع حادثه روی عرشه ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» حضور داشته‌اند.

آتش‌نشانان در سن‌دیه‌گو اعلام کرده‌اند که حوالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی از آنها خواسته شده برای مهار آتش به سوی یک کشتی جنگی پهلو گرفته در پایگاه نظامی واقع در جنوب غرب ایالات متحده حرکت کنند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، شناورهای دریایی و ماموران آتش‌نشانی برای مهار آتش که برخی شاهدان علت آنرا انفجار اعلام کرده‌اند به محل اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود که «یو اس اس بونهام ریچارد» ناو جنگی حادثه دیده، قابلیت حمل دست کم ۲۰ فروند جنگنده پیشرفته اف۳۵ را دارد.

کد خبر 4973336

منبع: مهر

کلیدواژه: سن دیه گو ناو آمریکایی آتش سوزی ایالات متحده آمریکا ارتش آمریکا ناو جنگی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا عربستان سعودی لبنان فلسطین سوریه ایران روسیه دونالد ترامپ افغانستان ترکیه امارات متحده عربی یو اس اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است

رسانه‌ها از آتش سوزی در یک کارخانه در پایتخت آلمان و پوشیده شدن آسمان برلین با دود سمی خبر دادند.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری ریانووستی، بخشی از برلین پایتخت آلمان به دلیل آتش سوزی در یک کارخانه زیر دود سمی پوشیده شده است و شهروندان هشدارهای اضطراری دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی، ساکنان برلین و اطراف آن هشدار اضطراری را از مقامات مربوطه دریافت کردند که به صورت سیگنال صوتی روی تلفن های هوشمند آنها ارسال شد.

در این پیام که در پایگاه خبری اداره دفاع مدنی برلین منتشر شده، آمده است: تجزیه و تحلیل شرایط جوی و جهت وزش بادهای مربوطه نشان می دهد که ابرهای گاز دود از محل آتش سوزی به سمت شمال حرکت خواهند کرد حتی اگر هیچ ابری از دود قابل مشاهده نباشد.

این اداره همچنین نقشه ای را منتشر کرد که نشان دهنده گسترش مورد انتظار دود بود که کل قسمت غربی شهر برلین در آن با رنگ قرمز مشخص شده بود و به ساکنان توصیه می شد از نزدیک شدن به این منطقه اجتناب کنند، پنجره ها و درها را ببندند و سیستم های گرمایشی و تهویه را خاموش کنند.

آتش نشانان برلین نیز عکس هایی از کارخانه "دیل" منتشر می کنند که در منطقه لایشترفلده در حال آتش گرفتن است.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که آتش سوزی در کارگاهی در یک کارخانه معدنی رخ داده است که در آن مواد شیمیایی خطرناک در ساختمان وجود داشته و تلاش برای خاموش کردن آتش از بیرون در حال انجام است.

روزنامه محلی B.Z هم گزارش داد که آتش‌سوزی در کارخانه شرکت دفاعی Diehl که قطعات سیستم دفاع هوایی IRIS-T را در برلین تولید می کند، رخ داده است.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین