Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:45:22 GMT

دفتر اوقاف و امور خیریه شهرستان آوج افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۳۲۹

دفتر اوقاف و امور خیریه شهرستان آوج افتتاح شد

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسم افتتاحیه این دفتر گفت: شهرستان آوج اداره اوقاف ندارد و امورات وقفی این شهر زیر نظر اداره اوقاف بویین زهرا انجام می‌شد، اکنون با افتتاح این دفتر تردد مردم برای انجام امورات وقفی از آوج به بویین زهرا کاهش یافته و رضایت خاطر شهروندان را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  این دفتر در مساحتی به متراژ ۲۰ مترمربع در شهرداری آوج مستقر شده و سه روز در هفته با حضور کارشناسان و عوامل اداره بویین زهرا به مراجعه کنندگان خود خدمات ارائه می‌کند.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه عوامل حاضر در این دفتر و در صورت نیاز به صورت میدانی از اراضی موقوفه روستایی نیز بازدید خواهند کرد، گفت: تنها راه باقی ماندن و جاودانه شدن آن است که آنچه در اختیار داریم در اختیار خدا قرار دهیم که یکی جان است و واقف جان می‌شود شهید که ثمره آن امنیت و سلامت خواهد بود و دیگری مال است که موجب ارائه خدمات رفاهی اقتصادی شده و رضایت مردم را به دنبال دارد.

این مسؤول تاکید کرد: دستگاه اوقاف هرگز دست اندازی به حقوق مردم نکرده است و این درحالی است که دست اندازی به حقوق اوقاف بی‌شمار اتفاق می‌افتد و چندان اهتمامی به وقف در جامعه وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: چهل و یک سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز عده‌ای وقف را مشکل می‌دانند و با معضل خواندن آن تصور می‌کنند که مانعی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

حجت الاسلام مجیدی بیان داشت: پایین شمردن جایگاه وقف در جامعه اجحاف به این فریضه دینی است که بخشی به علت عملکرد ما و بخشی مربوط به عقاید غلطی است که در جامعه رایج شده و ریشه در عدم آگاهی نسبت به وقف و قوانین قانونی و احکام شرعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر روستا و شهری که سهم وقف و موقوفات در آن  زیر ۳ دانگ باشد می‌توانیم از نظر قانونی برای افراز آن اقدام کنیم و ائمه محترم جمعه، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شوراها و شهرداری ها به عنوان نماینده ما قادر هستند این اراضی را مشخص کرده و جهت افراز به ما معرفی کنند.

شهرستان آوج دارای ۱۹ امامزاده و بقعه متبرکه  و ۱۲۰ موقوفه است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آوج وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آوج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه آوج وقف اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا