Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@09:11:36 GMT

درگیری خونین مرزی بین ارمنستان و آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۳۳۳

درگیری خونین مرزی بین ارمنستان و آذربایجان

روز گذشته رسانه های آذربایجان از حمله نیروهای ارمنی به سربازان آذری در منطقه ی تووز خبر دادند که این درگیری در ابتدا با دو کشته و پنج نفر مجروح از طرف آذری گزارش شده بود اما در ادامه مشخص شد تعداد کشته های ارتش آذربایجان در روز گذشته به پنج تن رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، روز گذشته رسانه های مختلف آذربایجان از حمله ی غافلگیرانه ی نیروهای ارمنی به سربازان آذری در منطقه ی تووز خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درگیری در ابتدا با دو کشته و پنج نفر مجروح از طرف آذری گزارش شده بود اما در ادامه مشخص شد تعداد کشته های ارتش آذربایجان در روز گذشته به پنج تن رسیده است.

صبح امروز نیز رئیس جمهور آذربایجان با انتشار بیانیه ای مسئولیت تمام درگیری ها در مرز را متوجه ارمنستان دانسته و گفته است: این حوادث به دلیل فعالیت های ریاکارانه ی ارمنستان رخ می دهد. زیرا ایروان از یک سو، با متوسل به جامعه بین المللی سعی در تقویت آتش بس در خط تماس دارد و از سوی دیگر، با انجام تحریکات نظامی، می خواهد به خاک آذربایجان حمله کند.   الهام علی اف با زشت و موزیانه خواندن سیاست های ایروان در قره باغ گفته است کشورش به حفظ تمامیت ارضی خود در مرزها ادامه خواهد داد.   به گزارش رسانه های آذری شب گذشته درگیری بین طرف ها ادامه داشت و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز با انتشار کلیپی از حمله ی توپ خانه ای به پناه گاه نیروهای ارمنی خبر داده است.   بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای نظامی ارمنستان متحمل تلفات شده اند اما سوشان استپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از طریق فیسبوک گفته است سربازان ارمنی تلفات جانی نداشته‌اند.   سوشان استپانیان گفته است جمهوری آذربایجان قصد داشت با حملات توپخانه‌ای مواضع نیروهای ارمنی را تصرف کند.   در همین حال دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی اوراسیا به دنبال درگیری مرزی میان ارمنستان و آذربایجان خواستار تشکیل جلسه فوری شده که امروز برگزار می شود.کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و تاجیکستان عضو این پیمان امنیتی هستند.   در حالی که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده آنکارا در درگیری مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از باکو حمایت می کند،فعلا موضع رسمی کشورمان در این خصوص منتشر نشده و احتمالا در آینده نیز بصورت دعوت طرفین به خویشتن داری منتشر خواهد شد تا همچنان آنکارا پیروز میدان دیپلماسی در باکو باشد!   شب گذشته فولاد بلبل اغلو سفیر جمهوری آذربایجان در مسکو در مصاحبه با رادیو مسکو گفته بود: باکو میخواهد قره باغ را به آذربایجان بازگرداند و ممکن است درگیری های فعلی به جنگی تمام عیار با ارمنستان منجر شود اما امروز صبح وقتی بیانیه ی رئیس جمهور این کشور بعد از حمله به پایگاه ارمنستان منتشر شد و الهام علی اف گفت قصاص سربازان کشته شده را گرفتیم،موضوع تشدید درگیری ها تا حدودی دور از ذهن بنظر می رسد.   پیش تر آرائیک آراتونیان رئیس جمهور خودخوانده ی قره باغ در زمان تبلیغاتش گفته بود در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری قره باغ، حتی یک وجب از مناطق اشغالی را هم باز پس نخواهد داد و علاوه بر آن به اسکان بیشتر ارمنه در رایون های اطراف قره باغ و افزایش کشت و زرع در این مناطق اقدام خواهد کرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان نیروهای ارمنی روز گذشته قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم