Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@10:21:18 GMT

پذیره‌نویسی اوراق رهنی بخش مسکن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۴۷۱

پذیره‌نویسی اوراق رهنی بخش مسکن آغاز شد

به گزارش اکوفارس، بهرنگ اسدی در مراسم تشریح آغاز پذیره نویسی اوراق رهنی تسهیلات مسکن در فرابورس ایران گفت: سال ۹۵ مرحله اول انتشار اوراق رهنی تا ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شد اما به دلیل بروز برخی ایرادات حقوقی و فقهی، انتشار اوراق جدید تا امروز به تعویق افتاد.

وی افزود: امروز مرحله دوم پذیره نویسی اوراق رهنی بخش مسکن تا هزار میلیارد تومان در فرابورس آغاز می‌شود اما تا پایان سال برنامه انتشار دو نوبت دیگر اوراق رهنی تا هزار میلیارد تومان در هر نوبت در برنامه این بانک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول بانکی ادامه داد: سررسید اوراق دو ساله بوده و بازپرداخت اصل و سود ۱۶ درصد آن در پایان سررسید انجام می‌شود اما سود مربوطه هر سه ماه یک بار به حساب دارندگان اوراق واریز خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود استقبال خوبی انجام گیرد، گفت: برای انتشار این اوراق، ۱۳۷ هزار فقره تسهیلات فروش اقساطی با نرخ‌های ۹ تا ۱۸ درصد وابسته به بانک عامل بخش مسکن پشتوانه این اوراق قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: قرار است این اوراق به عنوان تأمین مالی تسهیلات مسکن به متقاضیان دریافت این تسهیلات وارد چرخه بانکی شود. به محض تأمین اعتبار هزار میلیارد تومانی از فروش این اوراق، بلافاصله بانک عامل بخش مسکن وظیفه پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گفته وی، اوراق از فردا آماده عرضه در فرابورس بوده و متقاضیان می‌توانند خرید و فروش آن را از فردا شروع کنند. این اوراق در گروه اوراق فرابورس عرضه شده و دامنه نوسان نامحدود دارد.

اسدی تصریح کرد: برنامه تخصیص این منابع به صندوق‌های مختلف بانک عامل بخش مسکن تهیه شده و به تناسب میان انواع تسهیلات مانند صندوق پس انداز مسکن یکم و یا تسهیلات از محل اوراق، این منابع توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اوراق رهنی به نام فرد صادر می‌شود و مبلغ اسمی هر برگه ۱۰۰ هزار تومان است. درآمد حاصل از فروش اوراق نیز صرف اعطای تسهیلات جدید به مشتریان این بانک خواهد شد.

* مهر

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیارد تومان اوراق رهنی بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد