Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@20:28:23 GMT

جمهوریخواهانی که می‌خواهند ترامپ را نابود کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۸۲۳

جمهوریخواهانی که می‌خواهند ترامپ را نابود کنند

رویداد۲۴  فرانک برونی طی یادداشتی در نیویورک تایمز نوشت: در حال حاضر افراد زیادی در آمریکا هستند که می‌خواهند به ترامپ ضربه بزنند. نمود این موضوع را می‌توان در ویدیو‌های چند دقیقه‌ای و کوتاهی دید که با قصد تضعیف رئیس جمهور ساخته می‌شوند.

 پس از انتشار ویدیوی "سوگواری در آمریکا" که به تقلید از تبلیغات انتخاباتی رونالد ریگان ساخته شده بود، ترامپ یکی از ابراز عصبانیت‌های معروف توییتری خود را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او به خصوص به شدت به جورج کانوی تاخت و به این اشاره کرد که او با یکی دستیاران عجیب و غریب ترامپ ازدواج کرده بود. (جورج کانوی وکیل و از دانش آموختگان کالج هاروارد و مدرسه حقوق ییل است. او برای تصدی پست سلیستر کل ایالات متحده و دستیاری دادستان کل در دولت دونالد ترامپ در نظر گرفته شده بود. او البته بزودی از این ماجرا خود را کنار کشید و از سال ۲۰۱۸ به یکی از منتقدین تند و تیز ترامپ تبدیل شد.)بیشتر بخوانید: ادامه جدال انتخاباتی بایدن و ترامپ/ نظرسنجی‌ها در آمریکا چه می‌گوید؟اگر جورج کانوی بتواند کار‌هایی انجام دهد که پروژه لینکلن موفق شود، وی و همراهانش از حزب جمهوری خواه ترامپ می‌توانند به آرامش دست یابند

اشتباه اینجاست که آن‌ها امیدوار نیستند که دوباره کنترل حزب جمهوری خواه را به دست بگیرند، زیرا آن‌ها تصور می‌کنند که ترامپیسم، بعد از دوره‌ی ترامپ، زنده می‌ماند و این که ترامپ نیز به این دلیل که رأی دهندگان به او رأی نمی‌دهند، به راحتی کنار نخواهد رفت.

کانوی به من گفت: من شخصاً فکر می‌کنم که برند جمهوریخواهی احتمالاً نابود شده است، زیرا در واقع جمهوری خواهی تبدیل به یک مکتب فکری شخصی شده است. وی گفت که او حدود دو سال پیش به طور رسمی از حزب خارج شد و تصور نمی‌کند که به این زودی‌ها بتواند دوباره به فضای سیاسی کشور برگردد.

اما پوشش خبری و مطبوعاتی تمام عیار پروژه لینکلن به نفع جو بایدن که شامل رسانه‌های اجتماعی، سازمان‌های مردمی و همچنین تبلیغات اینترنتی و تلویزیونی می‌شود، به معنای این نیست که کانوی و دیگر افراد همراه با او در پروژه لینکلن به دنبال آن هستند که حزب دموکرات برای آن‌ها فرش قرمز پهن کند. اصلاً این طور نیست.

من از کانوی پرسیدم که آیا تو یک فرد بدون وابستگی حزبی در سال‌های پیش روی عمرت باقی خواهی ماند؟ او گفت: احتمالاً این طور خواهد بود و این موضوع به شدت ناراحتم می‌کند.

نادیده گرفتن یا حداقلی تصور کردن تأثیر کمپین "هرگز ترامپ" و پروژه لینکلن و جا‌های دیگر آسان است. دلیلش این است که آن‌ها همیشه از زمان آغاز کمپین ریاست جمهوری ترامپ حضور داشته اند، بنابراین تازگی و درخشش خود را از دست داده اند.

اما آن‌ها در رده‌های مختلفی قرار گرفته اند و عزم و اراده‌شان رشد کرده است. برای درک این موضوع شما باید به سال ۱۹۷۲ برگردید، وقتی که بسیاری از دموکرات‌های برجسته، از کاندیداتوری ریچارد نیکسون جمهوری خواه در مقابل جورج مک گاورن دموکرات حمایت کردند.

تیموثی نفتالی به عنوان یک مورخ به من گفت: دموکرات‌ها به لحاظ ایدئولوژیک با نیکسون تفاوت داشتند، اما تلاش نمی‌کردند تا او را به عنوان رئیس جمهور مستقر، تضعیف کنند. «هرگز ترامپی ها» هم دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند، اما همزمان به انتقادات ایدئولوژیک ادمه می‌دهد. آنچه این گروه را تحریک به این امر می‌کند، عقیده راسخ آن‌ها به این موضوع است که ترامپ چیزی شبیه یک هیولاست.

چارلی سایکس، بنیانگذار و سردبیر نشریه ضدترامپی «بولوارک» که در سال ۲۰۱۸ توسط تعدادی از جمهوریخواهان منزجر شده از ترامپ اغاز به کار کرد، گفت: این یک اتفاق بی سابقه است.

سایکس البته دیگر خود را جمهوری خواه نمی‌داند. او خود را برای من "یک محافظه کار دارای تناقض و بی خانمان سیاسی" توصیف کرد.

بولوارک پرسنل و اشتراکات زیادی با گروه‌های دیگر ضد ترامپ از جمله «رای دهندگان جمهوریخواه علیه ترامپ» یا «جمهوریخواهان برای حاکمیت قانون» دارند، گروه‌هایی که همگی جز سنگر‌های کمپین «هرگز ترامپی ها» محسوب می‌شوند.

یک کمیته سیاسی جدید (کمیته سیاسی عملی به گروهی گفته می‌شود که به صورت جداگانه از ستاد یک کاندیدا، اقدام به تبلیغ او می‌کند) به نام ۴۳ Alumni به نفع بایدن بوجود آمده است که نامش اشاره‌ای به جورج دبلیو بوش، چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا دارد. این کمیته شامل تعدادی از اعضای دولت بوش است که خواهان پیروزی بایدن در مقابل ترامپ هستند و قصد دارند تأییدیه‌هایی از مقامات ارشد سابق دولت بوش به نفع بایدن منتشر کنند.

در مورد پروژه لینکلن باید گفت که این گروه، توده‌های پشت کرده به حزب جمهوریخواه، نیستند، بلکه گروهی از استراتژیست‌ها هستند که برای بوش، جان مک کین یا میت رامنی کار می‌کردند و تا روی کار آمدن ترامپ کاملاً به جمهوری خواهان تعلق داشتند، اداره می‌شود. به طور کلی، شورش ضد ترامپ با شورش‌های دیگر کاملاً فرق دارد و تبار افراد حاضر در آن، آن را متمایز از سایرین می‌کند.

به همان اندازه که مخالفت‌های گسترده‌ای با ترامپ وجود دارد، او از حمایت‌های بی حد و اندازه‌ای هم بهره می‌برد. به طوریکه حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد رأی دهندگان که به عنوان جمهوریخواه شناخته می‌شوند، می‌گویند که پشت ترامپ ایستاده اند و حامی اش هستند.

به خاطر وجود همین طرفداران ترامپ است که برخی از ناظران سیاسی به پروژه لینکلن به عنوان یک تمرین در خودکشی سیاسی با تاثیری طولانی مدت، نگاه می‌کنند. سایکس در نشریه بولوارک اظهار داشت: ساده است که فکر کنیم حزب جمهوریخواه به زودی به زودی سر عقل بیاید. اینکه مردم درمورد کاندیداتوری تاکر کارلسن (مجری مشهور فاکس نیوز که ترامپ به شدت به تحلیل‌ها او علاقمند است. گفته می‌شود یکی از دلایل انصراف ترامپ از حمله به ایران بعد از ساقط شدن پهپاد گلوبال هاک توسط ایران، تحلیل تاکر کارلسون بوده است) در ۲۰۲۴ صحبت می‌کنند، نشان دهنده‌ی دیدگاه‌های آنان است.

سوال اینجاست که آیا افراد کمپین «هرگز ترامپی ها»، افراد منحصر به فردی هستند؟ پاسخ به این سوال پیچیده است، در واقع در حالی که هرگز ترامپی‌ها به طور اصولی از حزب جمهوری خواه جدا شدند، اما شاید انتظار داشتند که تب حمایت از ترامپ در حزب از بین برود و سایر جمهوریخواهان هم آن‌ها را دنبال کنند. در همین حال باید گفت که هرگز ترامپی‌ها قدرت خاص خودشان را دارند.

اخیراً اندرو فرگوسن در آتلانتیک، هرگز ترامپر‌ها را خطاب قرار داده و آن‌ها را به خاطر تناقض در رفتار، ریاکاری و فرصت طلبی شان سرزنش کرده است. وی همچنین سؤالاتی درمورد میزان سودجویی برخی از افراد از پروژه لینکلن مطرح کرد.

اما مهمترین موضوع برای هرگز ترامپی ها، ترامپ است. آنان سعی دارند به طریقی با استفاده از ارتباطات خود از شر او خلاص شوند. به همین دلیل، وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنم، یک نوع میهن پرستی را می‌بینم. گرچه جان ویور که به همراه کانوی به راه اندازی پروژه لینکلن کمک کردند، بر یک ایده متفاوت تأکید کرد. او بر موضوع اصلاح تأکید کرد. انتخاب ترامپ باعث شد وی در این موضوع بازنگری کند که چگونه او و دیگر استراتژیست‌های جمهوریخواه راه را برای روی کار آمدن وی هموار کرده اند. به عنوان مثال، ویور برای شخصی کار می‌کرد که اولین سناتور ایالات متحده بود که ترامپ را برای ریاست جمهوری تأیید کرد.

ویور به من گفت: اگر در سال ۱۹۹۶ بر کمپین جف سشنز نظارت نمی‌کردم، او به مجلس سنا راه نمی‌یافت. اکنون من به این موضوع نگاه می‌کنم و از خود می‌پرسم، برای این کاری که کرده ام چه تاوان خدایی را باید بپردازم؟

سایکس از یک نوع وحی‌ای که تجربه کرده است، سخن می‌گوید. وی به من گفت: هسته‌ی اصلی سیاست مربوط به سیاست نیست بلکه به ارزش‌ها ربط دارد. ممکن است من در هشت مورد از ۱۰ موضوع با شما مخالف باشم، اما اگر شما یک انسان شریف، صادق و همدل باشید، می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم. ترامپ هیچ یک از این موارد را ندارد، اما بایدن بیشتر یا همه‌ی این خصوصیات خوب را دارد و در ماه نوامبر رأی می‌آورد.

هرگز ترامپی‌ها به اصل موضوع نقب زده اند. این امر در یک آگهی تبلیغاتی لینکلن که در اواخر ماه مه منتشر شد، منعکس شده است. در این آگهی بر روی کیف‌هایی که مردم حمل می‌کردند، نوشته شده بود: به خاطر یک رئیس جمهور اشتباهی، ۱۰۰ هزار آمریکایی کشته شده اند!

در نهایت باید گفت، نمی‌دانم این‌ها چقدر در نتیجه انتخابات تاثیر گذارند، اما خودشان به شدت مطمئن هستند که بر روند و نتایج انتخابات تاثیر می‌گذارند.

من نمی‌دانم که این افراد به پای صندوق‌های رأی می‌آیند یا نه، اما مطمئناً آن‌ها می‌دانند که شرایط جهنمی است. منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جمهوری خواهان ترامپ جمهوری خواه رئیس جمهور هرگز ترامپ حزب جمهوری من گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ

دادگاه دونالد ترامپ در پرونده نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده و محرمانه، تا مدتی نامعلوم به تعویق افتاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک قاضی آمریکایی تاریخ محاکمه دونالد ترامپ در پرونده نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده و محرمانه پس از ترک کاخ سفید را تا مدتی نامعلوم به تاخیر انداخت.

براساس این گزارش، قرار بود دادگاه رسیدگی به این اتهام دونالد ترامپ در تاریخ 20 ماه جاری برگزار شود اما دادستان و وکیل مدافع اظهار کردند که این تاریخ باید به تاخیر بیفتد.

قاضی آیلین کانن حکم داد که این دادگاه در تاریخ 20 مه برگزار نمی شود اما تاریخ جدیدی نیز برای آن تعیین نکرد و در عین حال تاریخ 22 جولای را به عنوان جلسه استماع پیش از دادگاه تعیین کرد.

این در حالی است که ترامپ تاکنون در هیچ یک از 40 مورد اتهامی مربوط به نگه داری اسناد حساس امنیت ملی در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید در سال 2021، و ممانعت از تلاش های دولت برای بازیابی آنها، گناهکار شناخته نشده است.

وکلای دونالد ترامپ نیز اظهار کردند دادگاه رسیدگی به اتهام نگه داری اسناد طبقه بندی شده نباید تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 2024، برگزار شود اما در عین حال تاریخ 12 اوت را به عنوان تاریخ پیشنهادی برای رسیدگی به این پرونده به قاضی کانن ارائه کردند.

پیش از این، ترامپ با حضور در یک دادگاه فدرال در فلوریدا از قاضی کانن خواست تا دادگاه کیفری رسیدگی به اتهاماتش درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده پس از ترک کاخ سفید را تا زمانی که در کشاکش برگزاری کمپین های انتخابی است، به تعویق بیاندازد.

در همین حال دادستان های فدرال اظهار کردند این دادگاه باید در تاریخ 8 جولای که تنها چند هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر باقی می ماند، برگزار شود.

این در حالی است که ترامپ پیشتر نیز خواستار به تعویق افتادن تمام 4 پرونده کیفری خود شده بود تا بتواند به فعالیت های انتخاباتی خود بپردازد. اگر او بار دیگر رئیس جمهور شود، می تواند این پرونده کیفری علیه خود را بسته و پرونده دیگری تحت قوانین فدرال برای او باز شود.

وکلای ترامپ مدعی شدند رئیس جمهور سابق نمی تواند دادگاهی منصفانه داشته باشد در حالی که در تلاش برای راه یابی به کاخ سفید است.

در پرونده دیگر ترامپ که متهم به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 است، به نظر می رسد دادگاه عالی قصد اعطای اندکی مصونیت به رئیس جمهور سابق را داشته باشد.

پیشتر اعلام شده بود اقدامات دونالد ترامپ و هوادارانش پس از شکست در انتخابات 2020 در مقابل جو بایدن از جمله درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی در جریان تلاش برای تغییر نتایج انتخابات، در دادگاه عالی آمریکا بررسی می شود.

براساس این گزارش، این اقدامات شامل درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قانونی در جریان تلاش برای تغییر نتایج انتخابات و تلاش یک مرد متهم در حمله به ساختمان کنگره برای فرار از اتهامی که ترامپ نیز با آن اتهام مواجه است، می شود.

استورمی دنیلز علیه ترامپ شهادت داد

استورمی دنیلز بازیگر فیلم های غیراخلاقی، در دادگاه علیه ترامپ شهادت داد.

وی در این دادگاه ملاقات خود با ترامپ در سال 2006 را با الفاظی ناخوشایند توصیف کرد و شهادت داد که با ترامپ رابطه داشته و پیشتر بیم آن را داشته که این موضوع علنی شود.

وی خطاب به هیئت منصفه گفت: پس از افشای این موضوع در سال 2018، هرج و مرج در زندگی اش ایجاد شده و طرد شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

دنیلز تصریح کرد که از ترامپ متنفر است و اینکه رئیس جمهور سابق می خواهد از داستان او درآمد کسب کند. وی خاطرنشان کرد امیدوار است ترامپ را در صورت مجرم شناخته شدن در زندان ببیند.         

در عین حال، توضیحات این خانم درباره دلایل علنی کردن این موضوع پس از هفت سال سکوت و انکار، نامشخص بود.

در همین حال وکلای ترامپ خوش نامی خانم دنیلز را زیر سوال برده و او را درباره اظهارات نادرستی که طی سال ها درباره زمان ملاقات با ترامپ بیان کرده، مورد تحقیق و پرسش قرار دادند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق‌السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته است 130 هزار دلار را به‌عنوان حق‌السکوت به‌ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به‌عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می‌رود این دادگاه حدود 6 هفته به‌طول بینجامد. در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به‌جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق‌السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

دو روز پیش نیز ترامپ بار دیگر به علت نافرمانی از دستور دادگاه برای عدم افشای جزئیات پرونده‌اش، یک هزار دلار دیگر جریمه شد.

این دومین جریمه از زمان آغاز محاکمه او در ماه گذشته بود. قانون عدم افشا، ترامپ را از اظهارنظرهای تحریک آمیز درباره اعضای هیئت منصفه، شاهدان و سایر افراد نزدیک به پرونده منع می‌کند.

قاضی پرونده هشدار داد در صورتی که ترامپ به نقض حکم ممنوعیت رسانه ای در این پرونده ادامه دهد، او را زندانی خواهد کرد. قاضی پیشتر برای جلوگیری از ارعاب و انتقاد ترامپ علیه شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده، حکم ممنوعیت رسانه ای و اظهارنظر عمومی درباره این پرونده را برای ترامپ صادر کرده بود.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبه‌روست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی‌شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا.
وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است، علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبه‌روست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد می‌کند و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می‌تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

ترامپ به علت نافرمانی از دستور دادگاه هزار دلار جریمه شدنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپترامپ 9 هزار دلار جریمه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • فیلم| آب‌پاکی تحلیلگر فلسطینی روی دست مجری بی‌بی‌سی؛ حماس نابود شدنی نیست!
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • موش این گونه پورشه ماکان را نابود کرد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا