Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

تفاهم نامه سرمایه گذاری 1600 میلیارد تومانی بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت تایدواتر خاورمیانه برای خرید ناوگان ریلی و ساخت ترمینال غلات برای حمل کالاهای اساسی از بنادر امام ( ره) و شهید رجایی به مرکز لجستیک آپرین، عصر امروز به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این تفاهم نامه که توسط «سعید رسولی»معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و «حسین زارعی» مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه به امضا رسید، شرکت راه آهن برای خرید 600 دستگاه واگن باری فله و کانتینربر از این سرمایه گذاری حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این مراسم گفت: اقتصادی شدن مردم در کشور نیازمند سیاستگذاری و تصمیم گیری های سهل و آسان دارد تا اعتماد بخش خصوصی به بهترین شکل جلب شود.

محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری راه آهن با شرکت تایدواتر خاورمیانه درباره توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین با تاکید بر اینکه در طرح جامع لجستیک سهم راه آهن مشخص بوده و یکی از حلقه های مهم و اساسی در این مسیر آپرین است، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در این زمینه مردمی شدن اقتصاد کشور برای ماندگاری بیش از پیش است که این اتفاق نیاز به سیاستگذاری و تصمیم گیری سهل و آسان روان دارد که اعتماد بخش خصوصی جلب شود.

اسلامی افزود: در این زمینه با عملکرد صحیح و با جهت گیری های منطبق با اهداف و سیاست ها، باید سرمایه گذاری ها را توسعه دهیم که امروز با امضای این تفاهمنامه یک اراده ۲هزار میلیاردی بخش غیردولتی را شاهد هستیم که با ۴۲ هزار سهامدار تأثیر مستقیم بر زندگی مردم خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  برای رشد اقتصادی باید سرمایه‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود، گفت: با این قرارداد توسعه حمل و نقل به شکل درب تا درب خواهد بود که به این طریق محصولات غذایی بدون دخالت دست و نیروی انسانی تخلیه و بارگیری جا به جا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این حوزه باید ریل به مراکز تولید وصل باشد، تصریح کرد: در سال ۹۸، ۵۶۰ میلیون تن بار توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۴۷ میلیون تن توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد. تخلیه و بارگیری در بنادر از ۱۴۷ میلیون تن در سال ۹۷ به ۱۷۲ میلیون تن در سال ۹۸ رسید و با رشد ۱۶ درصدی ضرورت دارد مراکز بار به ریل متصل شود.

وی اضافه کرد: ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی اصلی و فرعی داریم و ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در دست ساخت و مطالعه است که پیش بینی می‌شود در ۵ سال آینده بتوانیم به رقم ۲۸ هزار کیلومتر خط ریلی دست یابیم.

 

حجم سرمایه گذاری در پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان است

مدیرعامل راه‌آهن نیز با اشاره به قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین گفت: سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در این بندر خشک احداث می‌شود.

سعید رسولی با اشاره به مزیت های ارزشمند این قرارداد اظهار داشت: ارزش این تفاهمنامه در حوزه ریلی و سرمایه گذاری ریلی در حالی است در شرایط سخت تحریم ها امضای این تفاهمنامه و سرمایه گذاری انجام شده همتی بلند در مسیر سازندگی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در امضای این تفاهمنامه این بود که از زمان شروع مذاکره تا انعقاد تفاهمنامه ۲ ماه زمان برد و شرکت سرمایه گذار با بررسی‌های کارشناسی به اهمیت پروژه رسید.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که مدت انجام طرح دو سال است. ‌این طرح یک پکیج کامل است که شامل اتصال شبکه ریلی و ساخت سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن است.

مدیرعامل راه‌آهن  گفت: آپرین یکی از ۱۸ پهنه لجستیکی است که شورای عالی ترابری به راه‌آهن سپرده است تا ماموریت خود را به عنوان بندر خشک و دهکده لجستیک آغاز کند.

رسولی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه حمل و نقلی ریلی در کشور، گفت:  ‌با این سرمایه‌گذاری یک نقطه عطف در فعالیت حمل و نقل ریلی شاهد خواهیم بود که بیش از پیش می توان در مسیر شکوفایی ریل در کشور و توسعه آن که مدنظر مقام معظم رهبری است، حرکت کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر آپرین وزیر راه و شهرسازی سرمایه گذاری میلیون تن حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشورهای عضو اکو هم‌زمان با نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید میعاد صالحی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن کشورهای عضو اکو و نهمین نشست کمیته ریلی شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانزیت اکو، هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار می‌شود.»

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا یکم خرداد سال جاری با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید توسعه ناوگان ریلی در دستور کار قرار دارد حضور چین و روسیه در دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی

دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی سال گذشته مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه برگزار شد و بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش‌بنیان و فعال حمل‌ونقل ریلی در نمایشگاه سال گذشته شرکت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد