Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «کلام حکیمانه» از مجموعه کشکول موعود، شامل احادیث، روایت‌ها، حکایت‌ها، داستان‌ها و قصه‌های خواندنی و شیرین کوتاه از سیره و سنت اهل بیت (ع) و علمای دین است.

کشکول، ظرفی ساخته شده از سفال یا فلز است که درویشان به شانه می‌آویزند و در آن انواع تنقلات ریز و درشت می‌ریزند و کوی به کوی در میان مردم رفت‌وآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گذشته‌های دور در میان برخی از حکماء و اندیشمندان، همچون شیخ بهایی نیز مرسوم بوده که ریزه‌های تجربه و آموخته‌های خود را از میان قصه‌ها، حکایت‌ها، روایت‌ها، شعر‌ها و ضرب‌المثل‌ها در مجموعه‌ای گرد می‌آوردند و به نام «کشکول» در اختیار عموم مردم قرار می‌دادند تا بخوانند و بشنوند و پند گیرند.

کتاب کلام حکیمانه از مجموعه «کشکول موعود» گنجینه‌ای است فراهم آمده از شوق و ذوق برای همۀ مردان و زنان، پیر و جوان تا در میان ازدحام و در فرصت‌هایی که رها از غوغای شهر‌های پر ازدحام، گوشه‌ای خلوت حاصل می‌کنند، بدان مراجعه کنند و در آینه‌ صاف و زلال آن، خود را بیابند، روزگار خود را بشناسند و در احوال ماضی و آتی تأمل کنند.

چه می‌توان گفت، در زمانه‌ای که جملۀ پیشامد‌ها و فراز و نشیب‌های تلخ و شیرین، در خود دام‌هایی مهلک پنهان ساخته‌اند تا بی‌خبران در غفلت مانده را به مغاک خویش کشیده و نابود سازند؟

در عصر غیبت و غفلت، دام‌های گستردۀ ابلیس، در سکوت و بی‌صدا، همه را به مرگی ناگزیر در عین ناکامی می‌کشانند. از این‌جا این چراغ‌های روشن مردان نام‌آور اهل ذکر و عبرت است که ره می‌نماید و مردان و زنان را از بیراهه می‌گذراند.

مجموعۀ کشکول موعود، در پنج عنوان اصلی گرد آمده است: سوده‌های الماس، جمال یار، سیره نیکان، کلام حکیمانه و عبرت ایام.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در پیکارهای دوئلین تالو مردان (اجرای دو نفره) تیم کشورمان با ترکیب مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما موفق شد به مدال طلا دست یابد و قهرمان شود.

تیم‌های اوکراین و نپال به ترتیب در این فرم دوم و سوم شدند.

کد خبر 6088632

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • ترتیل صفحه 239 کلام الله مجید+ صوت
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)